WTCC - Kiss Pál Tomi: felderítjük a WTCC-t
Kiss Pál Tomi: felderítjük a WTCC-t
Fotó: Kiss Pál Tamás

Kiss Pál Tomi: felderítjük a WTCC-t

LantiLanti
2014/10/28 17:22

Szörnyű kimondani egy ilyen remekül sikerült év után, de Kiss Pál Tamás pályafutása bizonyos szempontból zsákutcába jutott. Hiába remekelt az AutoGP-ben, hiába lett második a bajnokságban úgy, hogy csak az év közepén került egy igazán versenyképes csapathoz, ez sem segít igazán a miskolci tehetségnek a továbblépésben.

Kevesen szurkoltak jobban Tominak, mint e sorok írója, aki már az svájci Forma-Renault-s évek során is nyomon követte pályafutását, de amikor az AutoGP-be szerződött, az első gondolatom az volt: és mi lesz, ha győz? Semmi! Attól ha halomra nyeri magát egy ilyen sorozatban még mindig az lesz a WSR-ben vagy GP2-ben futó csapatok első kérdése, hogy: oké, de mennyi tudsz hozni. Nem eredményt, pénzt...

Az autósport már csak ilyen, a Forma-1 felé vezető út pedig különösen. A junior sorozatok ranglétráján lépdelve egyszer úgyis eljön az a pillanat, amikor a tehetség és az eredmények már nem visznek tovább, pénz, nagyon sok pénz kell. Sajnos, és egyben szerencsére, Tomi már itt tart.

"Eljutottam egy olyan szintre, ahonnan nem látok továbblépési lehetőséget a formaautók tekintetében. Maga a Forma-1, de a WSR is annyira drága, hogy szinte lehetetlen összegyűjteni az anyagiakat Kelet-Európában, de ha esetleg össze is jönne, ugyanez a probléma állna fenn esetleg egy jól sikerült Renault Világsorozat év után. A GP2-ben is látjuk, hogy az elmúlt években például Fabio Leimernek licitálnia kellett, hogy bajnokként egyáltalán lehetőséget kapjon" - mondta Tomi a Boxutca magazinnak.

A magyar pilóta a versenyzés mellett a privát életben is szépen haladt előre, lediplomázott, jelenleg pedig, ha éppen nem a versenypályán gyilkolja a gumikat, akkor a családi vállalkozásban dolgozik.

"A versenyzői pályafutásomban 16 év munka van, de most választás előtt állok. Dolgozhatok a családi vállalkozásban, viszont nem szeretném még teljes mértékben elengedni a versenyzést. A lehetőség most még van akár a Túraautó Világbajnokságban, amit most térképezünk fel, vagy a hosszú távú versenyzésben. A Virtuosi csapatnak is van egy Nissan projektje a levegőben, ahol GT3-as autókat indítanának gyári Nissan színekben."

Kiss Pál Tomi neve egyszer már felmerült a WTCC-vel kapcsolatban, tavaly éppen a WTCC Blog számolt be először arról, hogy a magyar tehetség tárgyalásokat folytatott a NIKA Racinggel, és egy 1.6 turbós Chevrolet-t vezetett volna a Hungaroringen. Bár a svédek korrekt ajánlatot adtak, a dolog végül sajnos nem jött össze. Ám nem a WTCC az egyetlen alternatív Tomi számára.

"Ott van az Audi DTM-es csapata, amiben én meg mindig egy kicsit reménykedem, bár már egyre kevésbé, de még ott van a levegőben, amíg a decemberi teszt meg nem történik. Illetve egyre több ajánlatot kapok a Le Mans szériában, amiket egyelőre vissza kell utasítanom, mert nagyon magas összegekről beszélnek, viszont még mindig tárgyalási lehetőséget képezhet."

Zárszóként egy titok azért még elárulok: nemrég Michelisz Norbival a magyar autóversenyzők helyzetéről beszélgettük, és a Zengő Motorsport pilótája akkor kifejtette, szerinte Kiss Pál Tomi túraautóban is legalább annyira megállná a helyét, mint az együlésesek mezőnyében. Ha valakinek, neki elhiszem...

Hozzászólások