WTCC - Ki van Norbi mögött?
Ki van Norbi mögött?

Ki van Norbi mögött?

LantiLanti
2013/09/21 17:06

Michelisz_Jpn_pole_arc

Michelisz Norbi nagyszerű pole pozíciója mellett kicsit háttérbe szorultak a többiek, de azért pár szót róluk is fogunk ejteni. Igazán nagy meglepetéseket nem hozott sem a Q1 sem a Q2, de azért történt egy-két említésre méltó esemény.

A nevezési listát végignézve nem volt nehéz kitalálni, hogy valaki nagyon bánatos lesz az időmérő első szakasza után, minimum 14 esélyes jutott ugyanis a 12 továbbjutást érő helyre. Azzal pedig nem is számoltunk, hogy lesznek váratlan megtáltosodók.

Mind például Charles Ng, aki néhány századdal maradt le arról, hogy Moszkva után idén másodszor is bejusson a Q2-be. Végül azonban Rob Huff örült, Ng pedig szomorkodhatott, hogy egy hajszálon múlt a dolog.

Az esélyesnek tartott versenyzők közül végül a 2012-es prototípus Hondát vezető Takuya Izawa és a Michel Nykjaer helyét átvevő Hiroki Yoshimoto búcsúzott idő előtt, továbbment viszont Muller, Norbi, Tarquini, Coronel, Nash, Chilton, Monteiro, Oriola, Bennani, Thompson, MacDowall és Huff.

"Egyértelműen az volt a célom, hogy bejussak a Q2-be, de még a kis különbségek ellenére sem sikerült. Természetesen nagyon csalódott vagyok, holnap pedig szeretném befejezni mindkét futamot" - mondta Izawa.

Izawa_honda_suzuka

Nykjaer kiszállásával négyen maradtak, akik eddig minden futamon bekerültek a legjobb 12-be, a két RML-es, Muller és Chilton, Nash, illetve Tarquini.

A Q1-ben hamar kiderült, hogy egy szett gumival egy jó kört lehet futni, úgyhogy a gumiszabály ismeretében várható volt, hogy mindenkinek két dobás lesz a második szakaszban. Michelisz Norbi semmit sem bízott a véletlenre, az első köre egy ezreddel maradt el Alain Menu tavalyi körrekordjától. A magyar pilóta ki sem jött a második rohamra, amivel megspórolt egy szett Yokohamát.

A többiek viszont nagyon készültek a második hullámra, ám a hatalmas igyekezetben többen is hibáztak. Muller az egyes kanyarban fékezett túl mélyet, Tarquini pedig a hármasban csúszott le a pályáról. Monteiro erősen kezdett, utána viszont belefutott egy sárga zászlóba, ami miatt a második szektorban már hét másodperc volt a hátránya.

Végül Alex MacDowall lett Norbi legkomolyabb kihívója, ám a bamboos brit is csak egy tizedre tudta őt megközelíteni, és második lett. Muller hibája pedig azt is jelentette, hogy Chilton egyhuzamban másodszor verte meg háromszoros világbajnok csapattársát az időmérőn.

"Nem volt hibátlan a köröm, de közel jártam hozzá. Holnap óvatosan fogok kezdeni, az elején vigyázni akarok a gumikra, hogy aztán a megfelelő pillanatban támadhassam Norbertet. A győzelemért akarok harcolni" - nyilatkozta MacDowall.

"Yvan sokat segített a beállításokkal, és nagyon örülök a harmadik helynek. Mondjuk lehet, így megbánta, hogy tanácsokat adott" - tette hozzá viccesen Chilton.

Tarquini, akárcsak Amerikában, most is a 10. helyet vette célba, ám egy ennyire rövid pályán nem könnyű taktikázni. A nyolcadik hely így nézve nem is rossz.

"A második sorból indulhatok a második futamon, úgyhogy remélem, sikerül összehozni egy újabb dobogót" - fogalmazott a maestro.

Bennani_suzuka_bmw

A fordított rajtrácson két BMW foglalja majd el az első sort, Bennanié a pole, a tiszteletbeli japán Tom Coronel pedig a második helyről indulhat. Egyszer innen már nyert futamot két éve...

Bár Norbi időmérős teljesítményével már részletesen foglalkozunk, egy érdekesség kimaradt. A magyar pilóta a hivatalos interjúban beszélt a mostani siker titkáról:

"A reggeli szabadedzésen tapasztaltam ki, hogy Suzukában nagyon ártalmas, ha túlerőlteti az ember. Nem szabad minden kanyarba határon megérkezni, csak így lehet igazán jó kört futni. Lazán vezettem, és arra figyeltem, hogy ne hibázzak, ami hat-hét helyezést jelentett. Magabiztosan várom a holnapot, mert versenytávon az autóm még jobb, mint egy körön" - mondta Norbi.

Az Eurosport Ázsia Kupa legjobbja Izawa volt, a szívó 2.0 literesek között pedig - ezúttal is - Jeronimo Badaraco érte el a legjobb eredményt.

A Q1 végeredménye:

Suzuka_q1

A Q2 végeredménye:

Suzuka_q2

Fotó: WTCC Media

Írta: Lanti

Hozzászólások