WTCC - Kevin Ceccon tavasszal még egy építkezésen dolgozott
Kevin Ceccon tavasszal még egy építkezésen dolgozott
Fotó: fiawtcr.com

Kevin Ceccon tavasszal még egy építkezésen dolgozott

LantiLanti
2018/11/30 10:52

Talán kevesen vitatkoznak azzal az állítással, hogy a 2018-as WTCR szezon első számú felfedezettje az a Kevin Ceccon, aki csak a év felét töltötte a mezőnyben.

Az olasz tehetség 2011-ben megnyerte az AutoGP-t, majd állt dobogón a GP2-ben és győzött GP3-as futamokon is. 2016-ban viszont véget ért számára a formaautós kaland, és néhány ELMS valamint Blancpain GT verseny után egyszer csak az oldalvonal mellett találta magát. 

Idén nyáron azonban új lendületet kapott a pályafutása, amikor a Team Mulsanne szerződést bontott Gianni Morbidellivel, és neki adott lehetőséget a Túraautó Világkupán az Alfa Romeo Giulietta TCR-el.

Ceccon egyből a sodrásban találta magát, hiszen korábban nem versenyzett fronthajtású autóval... de ahogy a mellékelt ábra mutatja, megoldotta. Ezzel az olasz sajtó figyelmét is felhívta magára; nemrég egy hosszabb interjú is készült vele.

Kevin, mennyire lepett meg, hogy ilyen jól sikerült a visszatérés? Számítottál ennyire jó eredményekre?

"Én személy szerint nem. Tisztában voltam az erényeimmel és a gyengeségeimmel, de fogalmam sem volt, hol lesz a határ egy első kerék hajtású géppel. Az Alfa Romeo Giulietta egy olyan autó, amiben az első bemenéstől kezdve komfortosan éreztem magam; talán ez volt az egyetlen meglepetés. Ha ez nem így lett volna, valószínűleg Michela Cerruti csapatvezető sem vállalta volna a kockázatot, hogy beültessen a szezon közepén. Ezért örökre hálás leszek" - mondta Ceccon az ItaliaRacingnek. 

03718010_12190.jpg

A hála kölcsönös lehet. A bajnokság felénél szálltál be, és 102 pontot gyűjtöttél, épp a kétszeresét, mint az egyik korábbi esélyes, Yann Ehrlacher, aki 44-ig jutott.

"Ez igaz, de számomra a szezon legjobb része a Team Mulsanne-nál és a Romeo Ferrarisnál kialakult emberi kapcsolatrendszer volt. A csapaton belüli hangulat fantasztikus, olyan, mintha nyaralni mentünk volna. Először azt hittem, megőrülök, amikor két hetet Kínában kellett töltenem Ningbo és Wuhan között, de aztán nagyon jó élmény volt. Rendkívül profik a pályán, és nagyon kellemes társaság azon kívül."

És mi a véleményed az említett pontkülönbségről?

"Yann az év második felében rendkívül balszerencsés volt... Viszont a megszerezett pontok azt mutatják, hogy az Alfa Romeo Giulietta TCR van olyan jó, mint a Peugeot, és ha megfelelők a körülmények, azzal élni lehet."

Hogyan értékeled a WTCR bemutatkozásod?

"Hazudnék, ha bármi mást mondanék. Természetesen dühít, ha arra az 5 másodperces büntetésre gondolok, ami a suzukai harmadik futamon megfosztott egy második győzelemtől. Vagy a forgalomra, ami miatt az első időmérőn nem tudtam megszerezni a pole-t." 
"De idén tavasszal még nem volt semmilyen szerződésem, és amikor Michela felhívott, éppen egy építkezésen dolgoztam a családi vállalkozásban. Úgyhogy inkább nem panaszkodom."

03718010_FF_1065.jpg

Karácsonykor mi lesz a Ceccon-fa alatt?

"Remélem egy szerződés 2019-re."

Hogy állnak a dolgok?

"Sok lehetőség van most az asztalon, és nem szeretném újra átélni azt a rémálmot, ami a pályafutásom egy jelentős részérre jellemző volt. Legtöbbször nem lehettem biztos abban, mi vár rám a következő szezonban, de még a következő hónapban sem. A Túraautó Világkupán nyújtott bemutatkozás most sokkal nagyobb stabilitást és nyugalmat ad, ezért remélem, hamarosan bejelenthetem a jövő évi terveimet."

Ismét az Alfánál láthatunk majd?

"Nagyon jól érzem magam, ahol most vagyok. Több ajánlat is befutott, ami normális, hiszen mindenki látta, mennyire sikeres volt az idei szezon. De nagyon hálás vagyok Michelának és a Mariónak (Mario Ferraris), akik olyanok voltak számomra ebben az évben, mint két idősebb testvér, és ezért úgy érzem, nincs különösebb okom rá, hogy máshova menjek."

Hacsak nem az, hogy egy másik márkánál valószínűleg nem kellene a "megfelelő körülményekre" várnia, ha igazán eredményes akar lenni. Persze sosem lehet tudni, mi lesz az Alfa Romeo projektben. Ha sikerülne megmozdítani a gyárat, talán az olaszok is stabilizálhatnák helyüket a mezőny rangosabb felében. 

Forrás: ItaliaRacing.net

Hozzászólások