WTCC - Kevesebb dolog fejleszthető a Citroënen
Kevesebb dolog fejleszthető a Citroënen
Fotó: WTCC Media

Kevesebb dolog fejleszthető a Citroënen

LantiLanti
2014/12/12 11:41

Érdekes témát pendített meg nemrég egy olasz lapban Francois Ribeiro, a WTCC-t promótáló Eurosport Events motorsport igazgatója. A francia sportvezető elismerte, a Citroën fölénye nem tett jót az idei szezonnak, ám reményét fejezte ki, hogy a többi gyártó a tél során felzárkózik a franciák mellé.

Szerinte erre minden esélyük meglesz, hiszen míg az ő autóikban (Honda, Lada, Chevrolet) még bőven van tartalék, addig a közel egyéves fejlesztési időszak alatt a franciák már eléggé "kihegyezték" a C-Elysée-t, náluk tehát kevesebb előrelépési lehetőség maradt.

Az autók fejlesztési ciklusát ismerve ebben van logika, hiszen egy új gép megépítésekor általában az elején lehet drasztikus fejlődést elérni, és ahogy haladunk előre az időben, úgy lesz egyre kevesebb a kocsiból még kihozható potenciál.

A Citroënnel ellentétben a másik három márka nem, vagy alig tesztelt a szezon előtt, a zsúfolt első félév miatt pedig csak a nyáron nyílt lehetőség némi fejlesztőmunkára. Akkor viszont a Honda, a Lada és a Chevrolet is látványos előrelépést ért el (bár még így is elmaradtak a franciáktól), és ez is jól mutatja, hogy ezekben az autókban valóban bőven van még tartalék.

Ribeiro a négyszeres világbajnok Yvan Mullert idézve erősítette meg a fent említetteket.

"Szeretném, ha közelebb kerülnének egymáshoz a csapatok, mert most elég nagyok a különbségek. Ezzel kapcsolatban hadd meséljek el egy történetet. A pekingi hétvége után megittam egy kávét Yvan Mullerrel, és közben sok mindenről beszélgettünk. Azt is elmondta, kis túlzással már most nincs mit "felfedezni" a C-Elyséen. Több ezer megtett tesztkilométer után már minden részletét ismerik. Velük szemben a többi csapat jó ha egy-két napot tesztelt, így érthető, hogy szinte más kategóriát képeztek" - mondta Ribeiro az Omnicorse-nak.

AUTO - WTCC CHINA 2014

Persze nem arról van szó, hogy már semmit sem lehet javítani a Citroëneken, ám a ha Honda és a Lada jól dolgozik a télen, ugyanannyi munkával többet gyorsulhat, mint a franciák. Arról nem is beszélve, hogy a Citroën előtt minden bizonnyal jóval visszafogottabb tél áll mint tavaly, hiszen jelenleg is dolgoznak a DS3 WRC-n, ami komoly kapacitásokat von el a WTCC-s programtól. Korábban ezt Yves Matton csapatfőnök is megerősítette, most pedig hozzátette, ettől azért még lesznek túraautós fejlesztések is.

"Azt nem mondhatom meg, hogy pontosan milyen területen, de lesznek módosítások, és dolgozni fogunk azokon a kisebb problémákon, amelyek az év során felmerültek. Nem gondoljuk, hogy az autónk 100%-os lenne, például a lassú kanyarokban elért sebességen szeretnénk javítani. A szezon vége felé valóban kevesebbet teszteltünk, mint a riválisaink, de a következő év elején újra elkezdjük" - idézi Mattont a TouringCarTimes.

Ha már itt tartunk, a Citroënnek mindössze egy új autót kell építenie, a maradék négyet csak felújítják, és felszerelik a teli fejlesztésekkel.

A riválisok is bíznak abban, hogy a tavalyi, brutálisan intenzív tesztprogram után már kevesebb tartalék maradt a Citroënekben, így lehet esély a felzárkózásra.

"Rengeteg új alkatrészünk van, amiket ki fogunk próbálni, de azt is tudjuk, hogy a riválisaink sem állnak majd egy helyben. Viszont valószínűleg nekik már nehezebb lesz nagyot előrelépni" - mondta a TCT-nek Tiago Monteiro, a gyári Honda csapat pilótája.

Ha tehát a Honda és a Lada jó munkát végez a télen, a Citroën veszíthet valamennyit az előnyéből, ami jót tenne a bajnokságnak. Jó kérdés azonban, hogy ténylegesen mekkora a franciák előnye... Vajon a Honda és a Lada év végi felzárkózásában mekkora szerepe volt az ő fejlesztéseiknek, és mekkora annak, hogy a kicsit (vagy nagyon) lecsavarták a C-Elysée-ket? Ki tudja...

Hozzászólások