WTCC - Kegyetlen jól néz ki a csütörtökön bemutatott új Cupra TCR
Kegyetlen jól néz ki a csütörtökön bemutatott új Cupra TCR
Fotó: Cupra Racing

Kegyetlen jól néz ki a csütörtökön bemutatott új Cupra TCR

LantiLanti
2020/02/21 13:00

Február 20-án két új versenyautót mutatott be a Cupra, a SEAT sportos almárkája a benzines TCR autó frissített modelljével, és a teljesen elektromos hajtású Cupra e-Racerrel állt a nyilvánosság elé. 

Ami a benzines vonalat illeti, a Cupra számít a kategória legrégebbi márkájának, és a kezdetek óta nem sok változtatás történt az autón, úgyhogy itt volt az idő némi frissítésre. Erre az is apropót szolgáltatott, hogy idén mutatkozik be Cupra León új utcai modellje is. 

A Cupra León Competicion névre keresztelt autón első ránézésre is azonnal látszanak a változtatások, alaposan módosult a karosszéria első és hátsó eleme, követve az utcai változat által megszabott trendet. A gyártó szerint az aero-csomag jelentősen hatékonyabb ez elődnél, nőtt a leszorítóerő és csökkent a légellenállás. 

Az autó átdolgozott futóművet kapott, és változott a súlyelosztás is.

CUPRA-Leon-Competicion_07_HQ.jpg

Ezzel párhuzamos bemutatkozott a Cupra elektromos túraautója, az e-Racer is, amely a benzineshez hasonlóan szintén úttörő modell a villanyos TCR-bajnokságban. A külalakban azonnal feltűnhet, hogy hiányzik a rácsos hűtőmaszk, mivel az elektromos változat teljesen más jellegű hűtést igényel, mint a benzines. 

Az e-Racerbe négy elektromotor kerül majd, amely a hátsó tengelyt hajtja. A maximális teljesítmény 680 LE, a nyomaték pedig megközelíti az 1000 Nm-t. Ennek köszönhetően a Cupra e-Racer 3.2 másodperc alatt gyorsul fel 100-ra. A szabályoknak megfelelően 65 kWh-s akkumulátorral szerelétk fel. 

Ez az autó az idén bemutató évet tartó Pure ETCR sorozatban indul majd a kétszeres DTM-győztes és ralikrossz világbajnok Mattias Ekströmmel valamint a márka fejlesztőpilótájával, Jordi Genével. 

CUPRA-e-Racer_01_HQ.jpg

Hozzászólások