WTCC - Karamyshev: egész évre tervezek
Karamyshev: egész évre tervezek
Fotó: WTCC Media, ETCC Media

Karamyshev: egész évre tervezek

LantiLanti
2014/07/14 10:06

Nikolai Karamyshev egy ideje már udvarol a WTCC-nek. Az orosz pilóta tavaly két futamon is rajthoz állt a Campos Racing egyik SEAT Leónjával, és idén már teljes szezont szeretett volna futni, ám az új szabályok közbeszóltak. TC1-es autót gyakorlatilag lehetetlen volt szerezni, így maradt az ETCC és a vendégszereplés.

Egy idei úgy volt, elindul hazai versenyén a Moscow Raceway-en, ám végül visszalépett, hiszen az addig eltelt versenyek során kiderült, a SEAT nem lenne versenyképes a BMW-k ellen, így még a Yokohama kupa győzelem is csak szerencsével jöhetett volna össze.

Karamyshev ezért úgy döntött, vár. Szeptemberig az Európa-bajnokságra koncentrál, amelyet jelenleg komoly, 20 pontos előnnyel vezet az idényzáró előtt. Ha sikerül megnyerni az ETCC-t, utána jöhet pár ázsiai futam, de már nem a SEAT-tal, hanem Yvan Muller tavalyi bajnok Chevy-ével, amivel most az EB-n megy.

"Nem adtam fel, hogy még idén újra rajthoz álljak a WTCC-ben. Eredetileg egy többéves tervünk volt, aminek a végcélja egy teljes szezon lett volna a világbajnokságon, ám az új szabályokra történő átállás keresztülhúzta a számításainkat. Idénre TC1-es autót találni nem egyszerűen nehéz vagy drága, hanem gyakorlatilag lehetetlen volt" - mondta Karamyshev a 'Championat'-nak.

A terv tehát kényszerből változott, ám az orosz pilóta szerint ez csak egy rövid időre szól, a végcél ugyanis még mindig az, hogy egy teljes évadot mehessen a WTCC-ben.

"Tovább dolgozunk ezen, annyi változott, hogy egy-két évvel tovább tart majd a folyamat. Idén az Európa-bajnokság a legfontosabb, amíg az zajlik, gondolni sem akarok a WTCC-re."

Karamyshev_etcc_chevrolet_13

Az ETCC-ből viszont már csak egyetlen forduló van hátra, Pergusában, utána pedig jöhetnek az ázsiai vendégfellépések a Chevrolet-vel.

"Úgy tudom, az ázsiai versenyekre mások is szeretnének benevezni, ami érdekesebbé teheti a TC2-es kategóriát. Ami engem illet, Makaón mindenképp ott akarok lenni, de egy-két további verseny is szóba jöhet felkészülés gyanánt."

A 2015-ös évről egyelőre csak általánosságokban tudott beszélni, nyilván mivel minden attól függ, lesz-e több elérhető TC1-es autó a következő szezonban.

"Őszintén szólva még én sem tudom minden kérdésre a választ. Jelen pillanatban csak annyit mondhatok, jövőre is egy nemzetközi túraautó bajnokságban fogok menni" - zárta Karamyshev.

Az orosz pilóta 2008-ban lépett ki a nemzetközi porondra, rendszeres résztvevője volt a kétfutamos ETCC-knek, 2012-ben pedig megnyerte a Super Production géposztályt az EB-n. Jelenleg, ahogy már írtam is, 20 pont előnnyel vezeti az összetettet, az idényzárón viszont dupla pontokat osztanak, így Pegusában még 46-ot lehet szerezni.

Hozzászólások