WTCC - Káosz, dráma és történelem Moszkvában
Káosz, dráma és történelem Moszkvában

Káosz, dráma és történelem Moszkvában

LantiLanti
2014/06/08 15:05

A Moscow Raceway ezúttal sem okozott csalódást, ismét egy rendkívül fordulatos második futam kerekedett Oroszországban, igaz, számunkra a vége inkább olyan volt, mint egy túlhajtott körhinta. Michelisz Norbi egy pofozkodós kilencedik hely után egy tömegverekedésre emlékeztető hetedik pozíciót szerzett a második versenyen.

A magyar pilóta az nyolcadik helyről indult az elsőn, így diploma nélkül is ki lehetett találni, inkább az óvatosságra helyezi majd a hangsúlyt. Főleg Moszkvában, ahol nagyon nehéz előzni. Kivéve, ha egy Citroent vezetsz, mert azzal itt is lehet.

Norbi kapcsán nem írnék túl sokat az első futamról. Az elején lerajtolta Bennanit, majd Ma Qing Hua erődemonstrációt tartott rajta a Citroennel. A végén még Coronel is meg tudta előzni, így kilencedik lett, de egyben maradt az autó.

Valószínűleg nem egy tökéletesen beállított Hondával versenyzett a magyar pilóta, hiszen az időmérő edzés után kiderült, törött volt az alvázkeret, azaz a szabadedzések során összerakott set-up-ból papírrepülőt hajtogathattak Bári Gergőék.

MICHELISZ_rus_Qp

A második futam viszont tökéletesen kezdődött. Norbi megint nagyot rajtolt, simán lenyomta Ma-t, Hugo Valentével viszont nem bírt. A francia autója megsérült az első futamon, miután ütközött Dusan Borkoviccsal, de a Campos szerelők csodát műveltek. Ám a csodába egy pici hiba csúszott, a rajtrácson nem került fel időben az egyik kerék, amiért áthajtásos büntetést kapott.

Borzasztóan sajnálom a franciát, mert nagyszerűen versenyzett, és ha nem kaszálják el, valószínűleg megnyeri a futamot, akkora előnnyel vezetett, mielőtt a boxba kellett hajtania. Valente kiválásával tehát Norbi került az élre, ám ezért is kőkeményen meg kellett harcolnia, Ma ugyanis minden körben betolta mellé a csillagrombolót a 15-ös kanyarban. A zengős pilóta viszont tanult az első futamból, csak a saját ívére figyelt, és így mindig jobb volt a kigyorsítása a célegyenesben.

Nem egyszer fordult elő, hogy az időmérés a célvonalnál Ma-t hozta előrébb, az egyes-kettes kanyarkombinációban viszont rendre kénytelen volt visszasorolni a fekete-piros Honda mögé. Norbi kb. hat körön keresztül tudta tartani így a sokkal erősebb C-Elysée-t, akkor viszont a kínai meglépett.

Borzasztóan rossz érzés látni, hogy ellopják a vezetést, de a lelkünk mélyén már korábban is éreztük, ezt nem lehet a végtelenségig bírni. Ráadásul ekkor már nem három Honda, hanem Yvan Muller jött Norbi mögött.

Erről majd részletesebben is fogok írni, de a címben szereplő káosz szót egyértelműen a japán márkára értettem. Amíg nem ismerjük a részleteket, csak a látottakból tudunk kiindul, ami elég kiábrándító volt. Adott egy helyzet, elöl megy egy hondás, aki esélyes a győzelemre, mögötte pedig érkezik még három, Bennani, Monteiro, Tarquini sorrendben, majd következik az egyik nagy rivális, a mezőny egyik legrutinosabb pilótája, ráadásul egy gyorsabb autóban.

És mi történik? A három Civic addig gyepálja egymást, amíg a Muller végül mindhármukat megelőzi, és kicsivel később simán lenyomja Norbit is. Nem vagyok sem csapatvezető, sem nagy stratéga, de ezt okosabban is meg lehetett volna játszani, némi szervezettséggel. És történik mindez azután, hogy Monteiro az első futam rajtjánál meglökte Tarquinit, aki emiatt nem tudta megelőzni Lopezt. De mondom, erről ma egy külön cikkben még fogok írni bővebben is.

A káosz már megvolt, most jöjjön a dráma. Muller tehát szintén átjutott Norbin, kihasználva a Citroen erejét. (Itt azért látszott a rutinbeli különbség, mert amihez Ma-nak hat kör kellett, az Mullernek ment egy alatt.) De a lényeg, hogy a magyar pilóta még mindig nagyon is esélyes volt a harmadik helyre.

A véghajrában Bennani, Coronel, Loeb volt mögötte a sorrend, és Norbi megint a védekező kártyát húzta. Mint szinte az egész versenyen. Ezt pedig nem tolerálták a gumik, a zengős versenyző lecsúszott az ívről az utolsó előtti kör végén, és Bennani valamint Coronel is elment neki. Ám, hogy maradjon még izgalom a végére, Loeb-öt sikerült valahogy visszatömködni a zsákba.

A franciánál látszólag megint elgurult kicsit a gombolyag, már korábban is voltak hajmeresztő mutatványai, az utolsó körben pedig elképesztően kemény volt Michelisszel. A hosszú egyenesben sikerült Norbi mellé gyorsítania, ám a 15-ös féktávjánál még úgy tűnt, nem lesz előzést. Norbi gumijai viszont kollektív engedetlenségbe kezdtek, Loeb pedig ismét bekeményített. Az utolsó kanyarban össze is ért a Citroen és a Honda, amitől Norbi a fűre kényszerült, és ezt a francia mellett Tom Chilton is kihasználta. Így lett egy reális harmadik helyből hetedik...

Egyelőre várjuk Michelisz Norbi véleményét a történtekről.

MA_QING_HUA_rus

És akkor a történelem. A futamot, egyesek nagy meglepetésére Ma Qing Hua nyerte, így ő lett az első olyan kínai, aki világbajnoki futamot nyert. Nem csak túraautóban, hanem úgy általánosságban. Adásban már megtettem, de egy kis fanfárt írásban is megérdemel, mert nagyon éretten és higgadta versenyzett. A végén többekben felmerült, hogy a Citroen csapatsorrendet fog alkalmazni, bár szerintem nem lett volna létjogosultsága. Arról nem is beszélve, hogy a francia márka ezzel nagyon pozitív sajtót kaphat Kínában, ami számukra az egyik legfontosabb piac jelenleg.

Muller is nagyot ment, hiszen a rajtnál Bennani keresztbe forgatta, és a 9. helyig csúszott vissza, de a másodikig jött előre. A negyedik Citroent hiányolhatjátok még: Lopez az első verseny megnyerése után a másodikon a rajtrácson ragadt, váltóhiba miatt, így Muller 41 pontra csökkentette hátrányát az összetettben.

A Hondánál mindkét gyári autó megállt, kísértetiesen hasonló körülmények között. Várjuk a magyarázatot. A Lada pedig... Nem hiszem, hogy sikerült boldoggá tenni Bo Andersson elnököt, a hétvége csúcspontja Rob Huff egyetlen pontocskája volt az orosz márka számára.

Pár szót még a chevysekről. Coronel és Chilton hozta a szokásos jó formáját, a Camposnál viszont volt baj bőven. Az első futamon Dusan Borkovic - saját elmondása szerint - műszaki gondok miatt brutálisan elfékezte magát az egyenes végén, és ki mást sikerült volna eltalálnia, mint saját csapattársát, Valentét. A spanyol csapat végül mindkét Curze-t összerakta a második versenyre, ám Valente esetében hibáztak, ahogy arról korábban már írtam.

Gianni Morbidelli a balszerencsés időmérő után a második futamon pontot tudott szerezni, René Münnich viszont nem tett csodát a Q2-es szereplés után.

A TC2-es mezőnyben Franz Engstler kettős győzelmet aratott, majd mindenkit meghívott egy nagy bulira, az újonc Nikita Misyulya viszont az első futamon falnak csapta a SEAT-ot, a másodikon pedig harmadik lett.

Az első futam végeredménye:

Moszkva_r1

A második futam végeredménye:

Moszkva_r2

Hozzászólások