WTCC - JT: Rómát sem egy nap alatt építették
JT: Rómát sem egy nap alatt építették

JT: Rómát sem egy nap alatt építették

LantiLanti
2013/05/12 14:35

Thompson_arc

James Thompson és a Lada számára elég hullámzó de még inkább balszerencsés volt az idei WTCC szezon első harmada. A brit pilóta meglepően gyors volt az első két hétvége során, mindkétszer simán bejutott a Q2-be, az eredmények azonban nem jöttek. Monzában az emlékezetes Dudukaloval történ baleset miatt nem tudott rajthoz állni a versenyeken, Marrakeshben pedig Fernando Monje lökte ki a pályáról a második futamon.

A két gyors helyszínt két technikás követte a naptárban, amely nem feküdt a Lada Grantának, elmaradtak a Q2-es szereplések, a top12-n kívülről pedig nagyon nehéz jó eredményt elérni. Emellett balszerencse asszony is hűséges maradt Thompsonhoz, az első hungaroringi futamon például vétlenül belekeveredett egy balesetbe, ami véget vetett a versenyének.

"Néha elgondolkozom azon, hogy valami nagyon rosszat tehettem előző életemben" - mondta Thommo a WorldTouringCars-nak, amikor arról kérdeztük, hogy viseli a balszerencse sorozatot.

"A Hungaroringen az első futamon jól rajtoltam, de sajnos hátulról nekem jöttek. Elég csalódott voltam, mert a Lada biztatóan ment a bemelegítő edzésen, és lett volna esélyem egy jó eredményre. A srácok kiváló munkát végeztek, gyorsan helyrehozták a kocsit, és szerencsére sikerült befejeznem a második futamot. Egy újabb csalódást keltő hétvégén vagyunk túl, de hiszem, hogy a következő versenyeken már jobbak lehetünk."

"Az elejétől kezdve azt mondtuk, hogy a gyors pályákon leszünk erősek, ahol kemény féktávok és gyors irányváltások vannak. Ilyen Monza, Marrakesh, ilyen lesz a Salzburgring és természetesen Makaó is. Az ausztriai pálya végre kedvezhet nekünk, és a tűzoltás helyett talán a finomhangolással foglalkozhatunk majd."

A Zengő Motorsporttól tudjuk, hogy a Honda az év első felében igen intenzíven fejlesztett, egy hétvége során nem ritkán több új alkatrész is bekerült a kocsikba. Gyári alakulatként a Lada sem akar lemaradni, bár náluk picit más a helyzet.

"Mi is fejlesztjük az autót, de talán nem olyan ütemben, mint ahogy a Honda teszi. Most is vannak új alkatrészek, amelyeket hamarosan ki fogunk próbálni, de egy kicsit hosszabb ideig tart a folyamat. Reményeink szerint Moszkva előtt tesztelni is tudunk majd, mivel az a verseny kifejezetten fontos lesz számunkra" - mondta Thompson

"A motorunk nagyon erős, a felfüggesztésen kell még dolgozni. A Lada Granta egy kis méretű autó, és azt sem szabad elfelejteni, hogy az utcai változat közel sem olyan szintű, mint a riválisok esetében, azaz rengeteg munka volt vele."

"Az elmúlt két hétvége nehéz volt számunkra, de fontos dolgokat tanultunk, és olyan információkat szereztünk az autóról, ami a szezon hátralévő részében segítésünkre lehet."

Thompson_Hun_Lada

Thompson szerint semmi ok az aggodalomra, a Lada program még nagyon fiatal, a WTCC mezőnye pedig igen szoros idén, azaz sokszor csak apróságok választják el a sikert a kudarctól.

"A mondás szerint Rómát sem egy nap alatt építették fel. A hungaroringi mindössze a hatodik hétvégéje volt az autónak. Ha visszagondolunk arra, hogy a Chevrolet hogyan indított, nekik is elég sok tanulóidőre volt szükségük, a második évük viszont már sokkal erősebbre sikerült. De nézzék csak meg, milyen márkák ellen harcolunk. A SEAT világbajnok volt, a Chevrolet nyerte az elmúlt három bajnokságot, a BMW pedig továbbra is nagyon kiegyensúlyozottan teljesít. Mi pedig ilyen rövid idő után már azon bánkódunk, hogy két futamon lemaradtunk a top12-ről..."

A Lada bizonyos szempontból saját maga helyzetét nehezítette meg, hiszen az első két futamon látott gyorsaságukkal magasra tették a lécet. Monza és Marrakesh után már mindenki azt várja tőlük, hogy rendszeresen az élbolyban menjenek.

"Ez pontosan így van. Az első két fordulón mutatott teljesítményünk miatt jelentősen megnőttek felénk az elvárások, és ezzel nincs is probléma. Az a gond, hogy nem sikerült eredményeket hozni azokon a versenyeken, amelyeken gyorsak voltunk. Emiatt nagyobb rajtunk a nyomás az olyan hétvégéken is, mint például a hungaroringi. Ellenkező esetben csak annyit kéne mondanunk: ez a pálya nehéz volt, de nézzétek meg milyen jól mentünk máshol."

"Nagyon reméljük, hogy a Salzburgringen végre lerázzuk magunkról ezeket a láncokat, és összejön egy top5-ös eredmény."

Thompson úgy véli, csak idő kérdése, hogy jöjjenek a sikerek, amelyek eddig sem az autó-pilóta-csapat hármas gyengélkedése miatt maradtak el.

"Fontos, hogy az emberek türelmesek legyenek velünk kapcsolatban. Eddig is csak a balszerencsén múlt, hogy nem értünk el jó eredményt. És ahogy hegedülni sem lehet azonnal gyönyörűen, az autóversenyzésben is sok munka kell az eredményességhez" - zárta Thompson.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások