WTCC - Jövőre már nem indul a Túraautó Világkupán a WRT csapat
Jövőre már nem indul a Túraautó Világkupán a WRT csapat
Fotó: fiawtcr.com

Jövőre már nem indul a Túraautó Világkupán a WRT csapat

LantiLanti
2019/12/09 15:01

Az egyik legnagyobb belga lap, a Dernier Heure ma tényként közölte, hogy a WRT alakulat jövőre nem tér vissza az Oscaro WTCR Túraautó Világkupába, hanem a GT versenyzésre és a DTM-re fordítja minden figyelmét. 

A 2009-ben alapított, és az Audihoz sok szállal kötődő istálló 2016-ban mutatkozott be a túraautózásban, akkor még a TCR International-ben, majd 2018-ban a német gyártó támogatásával benevezett a WTCR-be. Az Audi kifejezetten erre a program szerződtette a háromszoros brit bajnok Gordon Sheddent, a már jól bejáratott Jean Karl Vernay mellé.

A skót pilóta viszont két év alatt nem tudott ráérezni a TCR-autó titkára, és a tavalyi kínai futamgyőzelemtől eltekintve jobbjára csak küszködött. Vernay 2018-ban ugyan sokáig harcban volt a bajnoki címért, ám idén már ő is csak közeli kívülállóként nézte meccset. 

Az Audi nemrég hivatalosan bejelentette, hogy 2020-ban nem hoz új TCR autót a piacra, pedig az év elején még erről lehetett hallani. A gyártó azt ugyan nem zárta ki, hogy valamilyen formában maradt a Túraautó Világkupán, ám a Volkswagen kiszállása óta sokan gyanakodva néznek rájuk.

A DH-nak nyilatkozó Vincent Vosse szavaiból pedig eléggé úgy tűnik, hogy jövőre már az Audi sem költ pénzt a WTCR-re. A WRT egyik alapítója így indokolta a csapat kiszállását. 

"Az ok nagyon egyszerű. Azt követően, hogy a Volkswagen bejelentette, a jövőben az elektromos autókra összpontosít, a csoport egy másik márkája (az Audi - teszi hozzá a DH írója) is úgy döntött, nem vállal tovább szerepet a túraautózásban" - idézi Vosse-ot a Dernier Heure. 

21bbcefe5482d8cb1f67258985d203c4.jpg

Megkeresésünkre az Audinál néhány hete még úgy fogalmaztak, kétesélyes a WTCR-projekt, ám könnyen lehet, hogy azóta egyértelművé vált. Főleg, hogy a DH úgy tudja, Jean-Michel Baert és a Comtoyou is fontolgatja a búcsút, valószínűleg pont ebből az okból kifolyólag. 

VÉLEMÉNY: mi állhat az audis csapatok távozása mögött? Az, hogy a WTCR egyre inkább kettészakad. Vannak azok a márkák, amelyek szeretnének több pénzt elkölteni, és "gyáribb" csapattal versenyezni a Világkupán. Ilyen a Lynk & Co vagy a Hyundai. És vannak azok a gyártók, akik számára ez az egész kezd sokkal költségesebb lenni, mint ahogy 2015-ben elindult, és úgy tűnik, ők ezt az áldozatot már nem akarják vállalni. 

A WTCR mindenesetre a túraautózás egyik legütősebb szezonja után nehéz tél elé néz. Az Audi és a VW mellett jó kérdés, mit tervez benzines fronton a Romeo Ferraris, amely nemrég jelentette be, hogy elektromos túraautót épít. Ráadásul arról is lehetett hallani, hogy a Hyundai szintén csökkentené a Világkupában elköltött pénzt, és inkább csak két gyári autót indítana. 

A Honda és a Lynk & Co egyelőre biztos pontnak tűnik, és a pletykák szerint a Cupra is kitart, bár ők már idén is csak visszafogott támogatást adtak a partnereknek. Lehetséges, hogy az elektromos versenyzés térnyerése nemsokára teljesen felszámolja a globális szintű benzines túraautózást? Fontos kérdésekre fogunk választ kapni a következő hetekben. 

Hozzászólások