WTCC - Itt az FIA válasza a TC3-ra
Itt az FIA válasza a TC3-ra
Fotó: BTCC, Turismo Nacional

Itt az FIA válasza a TC3-ra

LantiLanti
2014/12/03 19:33

Pici késéssel, de az FIA is reagált a túraautózásban kialakult, hosszú távon tarthatatlan helyzetre, és a mai Motorsport Világtanács ülésen elfogattak két új, nemzeti szabályrendszert. Korábban az SuperTouring és az S2000-es szabályoknak köszönhetően átjárhatóak voltak az egyes nemzeti és nemzetközi kategóriák, ám az utóbbi években ez a helyzet fokozatosan megszűnt.

Először a BTCC váltott, és az S2000 helyett bevezette a rendkívül sikeres és költséghatékony NGTC szabályrendszert, majd az STCC és lépett, és a sziluettautók felé mozdult el, amelyek egyen-kasztniból és egyen-motorból állnak.

Idén pedig a WTCC-ben bevezették a TC1-et, amelyet technikai fejlettsége és magas ára miatt egyértelműen kizárólag a csúcskategória résztvevőin szántak a nemzetközi szövetségben.

A S2000 kiöregedése és a fent említett új szabályrendszerek miatt mára rendkívül tagolttá vált a túraautózás világa, és ez semmiképpen sem kedvező a privát csapatok számára. A mintát ezúttal is a GT szolgáltatná, ahol a szabályrendszer elterjedtsége miatt ha valaki vásárol egy GT3-as autót, azzal számos nemzeti és nemzetközi bajnokságban is indulhat. Ez a biztos háttérbázis teszi lehetővé a Blancpain Endurance sorozat sikerességét.

Az FIA mindezt megértette, Francois Ribeiro már az idei év elején arról beszélt a WTCC Blognak, hogy szeretnének létrehozni egy 2.0 liter turbós, olcsó szabályrendszert, amely nemzeti és nemzetközi szinten is egységesíthetné a túraautózás, és biztos hátországot jelentene a Túraautó Világbajnokság számára.

A mai Motorsport Világtanács ülésen végül két ilyen szabályrendszert fogadtak el, és szerencsére szem előtt tartották a "sikeres rendszeren ne változtass" elvet. TCN1 néven az FIA gyakorlatilag átveszi a BTCC-ben rendkívül sikeres NGTC szabályrendszert, amely - ha a terv beválik - egész Európában elterjedhet. A dolog nem teljesen véletlen, a Túraautó Bizottságot éppen az az Alan Gow vezeti, aki a brit bajnokságot irányítja.

A Turismo Nacional, a TCN2 alapja.

Emellett az FIA kialakít egy TCN2 névre hallgató még inkább széria közeli, és ebből kifolyólag még olcsóbb kategóriát, amelynek alapja az Argentínában futó Turismo Nacional sorozatban alkalmazott szabályrendszer lesz.

A Motorsport Világtanács arról is döntött, hogy ezek az új kategóriák egyelőre párhuzamosan futnak majd a Túraautó Európa-bajnokságon használt TC2T és TC2 szabályrendszerrel, amely korábban a WTCC-ből öregedett ki.

A TCN1 nagyjából ugyanazt a közönséget célozza meg, mint a Marcello Lotti által létrehozott TC3, ám az utóbbi nem rendelkezik az FIA támogatásával. Jó kérdés, lesz-e valamilyen szintű kiegyezés a két kategória között, vagy megindul a rivalizálás.

Hozzászólások