WTCC - Itt a negyedik gyártó, amely elektromos TCR túraautót épít
Itt a negyedik gyártó, amely elektromos TCR túraautót épít
Fotó: Lisheng Shanghai Racing

Itt a negyedik gyártó, amely elektromos TCR túraautót épít

LantiLanti
2020/02/17 18:25

A Cupra, a Hyundai és a Romeo Ferraris (Alfa Romeo Giulia) után itt a negyedik konstruktőr, amely hivatalosan bejelentette, autót épít az idén bemutatkozó elektromos túraautó bajnokságba, az eTCR-be. 

Az olaszokhoz hasonlóan ezúttal sem egy autógyártóról, hanem egy privát műhelyről beszélünk. Arról a kínai Lisheng Shanghai Racingről, amely az MG 6 XPower benzines TCR autót is építette. A gyártó tavaly bemutatkozó modellje figyelemreméltóan szerepelt az év végi FIA Motorsport Games-en, ahol a második futamon negyedik lett Rory Butcherrel. 

Az egyelőre még titok, melyik márka mely modelljéből gyúrnak versenygépet.

"Egyelőre a projekt korai fázisában járunk, ezért az eTCR-be fejlesztett márkát és a modellt csak később jelentjük be. Az LSR-nél mindannyian lelkesen támogatjuk az eTCR koncepcióját, mivel ez a motorsport jövője. Az MG6 XPower TCR jó eredményei után nem akartuk elmulasztani a lehetőséget, hogy a kezdő pillanatban csatlakozzunk az elektromos TCR-hez" - mondta Xia Qing az LSR elnöke. 

A TCR részéről Marcello Lotti méltatta a Lisheng Shangai Racinget.

"Örülünk, hogy az LSR-el tovább bővíti a szerepvállalását azáltal, hogy eTCR autót fejlesztenek. Az MG6 TCR-el már bizonyították a képességeiket, és alig várjuk, hogy az első teszt alkalmával a pályán is láthassuk az eTCR autójukat" - mondta Lotti.

A Lisheng Shanghai Racing neve csak Európában ismeretlen, Ázsiában viszont központi szerepet játszanak. Többek között ők a CTCC (Kínai Túraautó Bajnokság) és a TCR Kína prómotere, de övék például a Guangdongi versenypálya, és a WTCC által korábban meglátogatott Shanghai Tianma kör is. 

Emellett rengeteg motorsportos eseményt szerveznek, például nagyvárosokban, van versenyzőiskolájuk, sőt, ők állnak a többek között Rob Huffot is foglalkoztató SAIC Volkswagen 333 Racing versenycsapat mögött is. Egy szóval kontinentális nagykutyák a motorsport üzletben. 

Az WSC vezetője hozzátette, hamarosan újabb fontos bejelentések várhatóan az elektromos bajnokságról. 

Hozzászólások