WTCC - Így lett Norbi bajnok - 1. rész

Így lett Norbi bajnok - 1. rész

LantiLanti
2012/11/27 16:04

Michelisz Norbi és a Zengő Motorsport ismét történelmet írt, amikor megnyerték a privát bajnoki címet. Futamon már győztek SEAT-tal és BMW-vel is, de a bajnokság egy egészen más szint. Egy verseny alakulhat szerencsésen, előfordulhat, hogy valami miatt az adott hétvégén nagyon megy az autó... De bajnokságot nem lehet "véletlenül" nyerni, ahhoz kiegyensúlyozottan legjobbnak kell lenni. A Túraautó Hírblogon nyomon követhettétek a 2012-es év minden pillanatát, mi most összegyűjtöttük az év legfontosabb, legszebb vagy éppen legemlékezetesebb eseményeit. Így lett bajnok Norbi és a Zengő Motorsport.

Előszezon:

A monzai idénynyitó előtt három fontos esemény történt a csapat életében. Egyrészt a télen megvásárolták Kristian Poulsen privát bajnok BMW-jét, és vele egy raklapnyi tartalék alkatrészt. Ezzel jelentősen csökkent a csapat kiszolgáltatottsága, hiszen például egy komplett motor ott pihent a kamionban, ha netán baj történt volna. Kiderült az is, hogy a kettes számú autót Wéber Gábor vezeti majd, az európai versenyeken biztosan, a többi pedig majd elválik. Végül közvetlenül az idénynyitó előtt jelentették be, hogy a csapat mellé odaáll az egyik legnagyobb magyar vállalat, a MOL.

Monza:

A kedvező előfeltételek ellenére teszt nélkül érkezett Monzába a csapat, azaz Norbi a 2011-es makaói hétvége óta nem vezette a BMW-t. Az időmérőn ment a szélárnyékozás, először volt ilyenre lehetősége a csapatnak. Mindkét narancs-fekete Bömös bejutott a Q2-be, ahol Gabi 12., Norbi pedig 10. lett. Egyből pole a második futamra.

Az első verseny arról szólt, hogy Norbi óvja az autót, de így is harmadik lett a privát értékelésben. Wéber Gabit Ng megpörgette, így ő a boxban zárta a a futamot. Aztán néhány órával később következett a második futam, és az ominózus galambos sztori. Norbi nagyszerű versenyzéssel vezette a mezőnyt, amikor telibe kapott egy pályáról felröppenő madarat.

Mint utóbb kiderült, pontosan nem tudni, hogy a galambnak volt-e bármilyen köze a dologhoz, de a hátsó gátló eltört, és ez vetette vissza Norbit. Aki azért nagyot küzdve így is negyedik lett a Yokohama kupában. Wéber Gabi kiváló versenyt futott, hátulról indulva privát hatodik lett, és a verseny végén Rickard Rydellt szorongatta.

Az első futamon Oriola, a másodikon D'Aste nyerte a Yokohama értékelést, így Monza után Norbi ötödik volt a privát bajnokságban három pont hátránnyal az olasz mögött.

Valencia:

Spanyolországban folytatódott a sztori, ahol Norbi könnyedén hozta a Q2-t, gyors köre után egy percig sem kellett izgulnia. Gabinak viszont gond volt az egyik plexivel, majd a csapat kicsúszott az időből, és a végén már nem tudott javítani, 17.-ként zárt. Pedig a tempó alapján nem volt irreális a továbbjutás. Michelisz a Q2-ben hatodik lett, és megspórolt egy szett új gumit a futamokra.

Ami a versenyeket illeti, az első Norbinak  megint az óvatosságról szólt, de így is sikerült bejönnie privát másodiknak, Oriola mögött. Gabi hatalmas csatákat vívott, de sajnos csak a mezőny végében, ő privát 10. lett. A második futam elején Wéber alatt sajnos elromlott a BMW, Norbi előtt pedig Dudukalo a rajtrácson ragadt, de a magyar pilóta nagyot mentett.  A verseny nagy részében türelmesen várt az ellenfelek hibájára az ötödik helyen, és a hajrában ez a taktika részben be is jött.

Majdnem meglett a dobogó, de a negyedik helynek is lehetett örülni. Főleg, hogy ez egy újabb második pozíciót jelentett a privát értékelésben, ahol a listavezető D'Aste nyert.

Valencia után Oriola vette át a vezetést a Yokohama kupában, három pont volt az előnye D'Astével és négy Norbival szemben.

Marrakesh:

Következett a hírhedt marokkói utcai pálya, ahová a Zengő Motorsport nem vitte el Wéber Gabi autóját, tartva attól, hogy komoly sérülések érhetik a közelgő hungaroringi hétvége előtt. Norbi tehát egyedül maradt egy olyan pályán, ahol először versenyzett a BMW-vel (2011-ben elmaradt a marrakeshi futam). A szezon során először nem is sikerült a Q2-be jutás, egy tized hátránnyal 13. lett.

Pár héttel a hungaroringi futam előtt a 13. helyről indulva egy célja lehetett Norbinak, a biztos hazaérés. Az első futamon ügyesen használta ki az ellenfelek hibáit, és a privát negyedik helyet kaparintotta meg Oriola, D'Aste és Engstler mögött. A második versenyen aztán jött az első nullázás. Megsérült az autó felfüggesztése, ami Marrakeshben végzetes a felhőkarcoló méretű rázókövek miatt.

Az első gyengébben sikerült hétvége miatt egy kis elkeseredettség lett úrra a közvéleményen. Ezt írtuk akkor: Alázat - gondolatok Marrakesh után.

Sorozatunk második részében a szlovákiaringi, a hungaroringi és a salzburgringi versenyekkel foglalkozunk.

FONTOS! Kérlek, állítsd be a Facebook Oldalon az értesítések küldését. Részletek ITT.

Fotó: WTCC Media, Zengő Motorsport

Hozzászólások