WTCC - A Hyundai főnöke szerint csak a költségcsökkentésnek köszönhetően maradhatott a négy autó
A Hyundai főnöke szerint csak a költségcsökkentésnek köszönhetően maradhatott a négy autó
Fotó: fiawtcr.com

A Hyundai főnöke szerint csak a költségcsökkentésnek köszönhetően maradhatott a négy autó

LantiLanti
2020/03/16 12:46
Hétfőn bejelentette 2020-as túraautó-programját a Hyundai, a koreai márka két csapatot, a BRC Racinget és az Engstler Motorsportot támogatja majd a WTCR-ben. 


Mind a két istálló két-két gyári Hyundai-pilótát indít idén, a BRC-nél marad a Michelisz Norbi-Gabriele Tarquini aranypáros, az németekhez pedig a tulajdonos fia, Luca Engstler mellé érkezik Nicky Catsburg. A tavalyi negyedi Hyundai-versenyzőnek, Augusto Farfusnak így nem maradt hely. 

A Honda és a Lynk & Co után a Hyundai a harmadik olyan márka, amelynek négy támogatott autója lesz az idei szezonban, holott korábban a kínaiakhoz hasonlóan náluk is voltak olyan hírek, hogy csak hármat indítanának. 

A márka ügyfélversenyzésért felelős vezetője szerint kizárólag annak köszönhető, hogy végül maradhatott a tavalyi létszám, hogy a WTCR promótere költségcsökkentő intézkedésekről döntött a 2020-as évad előtt. 

"Ha nem születtek volna a költségek csökkentését célzó változtatások az idei év előtt, nem lett volna lehetőségünk két ennyire erős csapatot összeállítani" - fogalmazott Andrew Johns. 

Így azonban rendkívül versenyképesnek érzi a koreai márka felállását. 

"A BRC Racing Team és az Engstler Motorsport a legsikeresebb TCR-csapatok közé tartozik, ezért nagy öröm számunkra, hogy mindketten a Hyundai Motorsport ügyfeleinek számítanak. Az Engstler Motorsport és Luca Engstler úgy lép fel a WTCR-be, hogy előtte rendkívül eredményes volt a nemzeti és a regionális bajnokságokban. Ez jól mutatja, mire lehet képes egy erős autó, csapat és versenyző hármasa a TCR-ben."

A mostani döntéssel a Hyundai visszahozta a 2018-as rendszert. Akkor a BRC Racing mellett az Yvan Muller Racing vitte a másik két i30 N TCR-t a mezőnyben. Tavaly aztán mind a négy autót az olaszokra bízták, most viszont ismét két szervezetileg különálló csapatuk lesz. 

Érdekes, hogy a Honda éppen ellentétes utat jár be idén: ők az elmúlt két szezonban két különböző csapatnál helyezték el a gyári versenyzőket, idén viszont már mind a négyen az All-Inkl.com Münnich Motorsporthoz kerültek. A Lynk & Co is maradt az ugyanilyen felállásnál, náluk a Cyan Racing versenyezteti mind a négy autót. 

Hozzászólások