WTCC - Huff: tehetségetelen pilóta gyors autóban
Huff: tehetségetelen pilóta gyors autóban
Fotó: Eurosport Player

Huff: tehetségetelen pilóta gyors autóban

LantiLanti
2015/03/09 10:56

Michelisz Norbi csodás felzárkózása után Rob Huff és Mehdi Bennani, valamint Bennani és Yvan Muller ütközése szolgáltatott leginkább beszédtémát az argentínai WTCC idénynyitón. Az első futamon a marokkó szeretett volna bebújni a ladás mellé, de végül csak kiforgatta, a másodikon pedig a négyszeres világbajnok tette ugyanezt Bennanival.

A felügyelők következetesen döntöttek a két esetben, azt büntették, aki bebújt a másik mellé, és lökött, azaz Bennani kapott egy áthajtásost, Muller pedig egy öt helyes rajtbüntetést Marrakeshre.

Az ilyen szituációkat nem könnyű megítélni, sőt kifejezetten nehéz, hiszen nüanszokon múlhat, ki a ludas. A szabály valahogy úgy szól, hogy amennyiben valaki egy kanyarban már bebújt melléd, akkor nem csukhatod rá a kaput, legalább annyi helyet kell hagynod neki, hogy a pályán tudjon elfordulni. Aki bebújik, annak pedig el kell tudnia fordulni a megválasztott sebességgel, és nem használhatja fékező közegnek az ellenfél ajtaját, kerekét, stb.

Ez idáig világos, de vajon hol a határ? Mikor kell azt mondani, hogy a baleset azért történt, mert a belső ívre bújó pilóta nem fékezett le eléggé, és mikor azt, hogy a külső íven lévő nem hagyott elég helyet? Hiszen mindketten versenyben vannak. Aki a külső ívre került, azt szeretné elérni, hogy az ellenfél vegye el, ezért nyilván jön befele, főleg, hogy arra vezet az ideális íve is. Aki meg belül jön, azt mondja magában: ha már kívülre kerültél, akkor maradj is ott, hagyj nekem helyet, ezt benézted. Gondolom érzi mindenki, vannak olyan esetek, amiket igen nehéz elbírálni.

Huffy szemmel láthatóan elég helyet hagyott, pedig ez már az a pillanat, amikor kezd megforogni.

A fent említett két ütközés után először az Eurosport élő adásában mondtak véleményt a felek, még a versenyzés hevében. Kezdjük a Bennani vs. Huff esettel.

"Először Huff lökött meg hátulról, és ezért menetem neki Stefano D'Astének. Az említett esetnél pedig én voltam belül, és ha valaki belül van akkor... Ha mellém valaki bejönne, biztosan nem zárnám rá így a kaput, mintha a normál íven akarnék tovább menni" - mondta Bennani.

Perceken belül érkezett is a válasz Huffytól, a rá jellemző laza de fanyar stílusban.

"Ha a helyében lennék, én is nagyon büszke lennék magamra egy Citroënben. A mezőny legjobb autója az övé, de először elszúrta az időmérőt magának, aztán elszúrta a versenyt nem csak nekem, de Stefanónak is. Kár érte, de ez történik, ha tehetségtelen (az eredeti angol szó a 'dull') pilóták ülnek gyors autókban" - szúrt oda a 2012-es világbajnok.

Néhány órával a második futam végét követően a téma ismét előkerült a WTCC új átbeszélő műsorában, az 'Over the Line'-ban, ám a felek higgadtan sem kerültek közelebb egymás álláspontjához.

"Robbal nem csak ez az egy ütközésünk, volt, korábban teljesen tönkre vágta a hátsó lökhárítómat. Nem értem, miért nem történt semmi, hiszen annyira nekem jött, hogy belementem D'Astébe, akit nagyon sajnálok. Az előzésnél szerintem mindent teljesen tisztán csináltam. Ha te vagy belül, akkor te vagy ott; én pedig már legalább fél autóhossznyival mellette voltam. Azt hittem, látni fogja, hogy jövök, de ő bezárta a kaput. Sajnálom az esetet, de ilyen a versenyzés, én a 12. helyről indultam, és szerettem volna előrébb jönni" - erősködött Bennani

"Ez valóban így történt, meglöktem őt az utolsó kanyarban, de csak azért, mert engem is megtoltak hátulról, és ha blokkol mind a négy kerék, azzal nem nagyon lehet mit kezdeni. Szerintem ahelyett, hogy ezután a tükörben keres engem, és két kör múlva bosszút áll, inkább a vezetésre kellett volna koncentrálnia, nem arra, hogy lelökjön a pályáról" - reagált rá Huff.

"Ő is egy olyan srác, akit nagyon tisztelek, és akitől van mit tanulnom, úgyhogy elraktározom magamban ezt az üzenetet, és valamikor talán hasznát veszem. De továbbra is úgy gondolom, hogy versenyben vagyunk, mindenki igyekszik kihozni a maximumot, és ő sokkal erősebben meglökött, mint én őt. Nem értem, ezt miért nem vették észre a felügyelők" -  kontrázott a marokkói.

Attól tartok, ennél közelebb nem is jutnak majd egymás véleményéhez, úgyhogy a vitát le kell zárni. Én egyébként továbbra is ragaszkodom a közvetítésben kifejtett álláspontomhoz, szerintem jól látszott, hogy Bennani túl rövidet fékezett, nem tudott volna befordulni, ha Huffy nincs ott mellette, ezért egyértelműen ő a hibás. A felügyelők is így látták.

Muller és Bennani a második futamon.

Muller és Bennani az ütközés pillanatában.

Ami a marokkói és Muller balesetét illeti, ott hamar tisztázódott a helyzet, a négyszeres világbajnok ugyanis feltette a kezét, és vállalta, ő a hibás.

"Rossz volt az időzítés. Nagyon szerettem volna elkerülni az ütközést, de sajnos nem sikerült. Nem vett észre, én pedig már nem tudtam eléggé lelassítani. Szerencsére nem veszített nagyon sokat"  fogalmazott a francia az 'Over the Line'-ban.

Mindezek ellenére továbbra is azt mondom, itt is Bennani hibázott. Azóta kb. tízszer megnéztem a lassítást, a marokkói nagyon szélesen érkezett a kanyarhoz (saját elmondása szerint Tarquinit akarta támadni), Muller bement belülre, szépen, tisztán, és simán el tudott volna fordulni, de Bennani behúzta az autót az érintési pontra. Ebben a meggyőződésemben csak megerősít, hogy a brit Eurosport közvetítésében a sokszoros BTCC bajnok Matt Neal is így látta.

A perdöntő kép. Ennyi helyet hagyott Bennani, pedig ez még az ütközés előtti pillanat. Az a fehér már a rázókő.

Az 'Over the Line'-ban Pechito López és Muller csatája is szóba került az első futam rajtjánál, de nem lett belőle vita. Az argentin keménynek de szabályosnak tartotta a manővert, Muller pedig annyit mondott, okos húzás volt Lópeztől.

Hozzászólások