WTCC - Huff a V8 Supercars-ba vágyik
Huff a V8 Supercars-ba vágyik
Fotó: WTCC Media, V8Supercars.au

Huff a V8 Supercars-ba vágyik

LantiLanti
2014/07/11 11:43

Bár konkrétumokat nem említ, a 2012-es világbajnok Rob Huff nemrég az ausztrál bajnokság hivatalos honlapjának úgy nyilatkozott, szeretné kipróbálni magát a V8 Supercarsban, és nem csak a nemzetközi pilóták által gyakran látogatott endurance futamokon indulna, hanem a komplett sorozatot teljesítené.

A 34 éves angol az utóbbi években kétszer is versenyzett már Ausztráliában, igaz nem a helyi túraautó bajnokságban ment, hanem a Bathurst 12 órás GT futamot teljesítette a legendás Mount Panorama pályán. Tavaly Peter Conroy csapatával nyolcadik lett, idén viszont kiesett a Rotek Racing Audijával.

Peter Madgwick menedzser segítségével már 2013-ban felvette a kapcsolatot néhány V8 Supercars csapattal, és elsősorban a hosszútávú versenyek kerültek szóba.

Csak a tisztánlátás végett, az ausztrál túraautó bajnokságban általában 400 vagy 500 kilométer a hétvégi versenytáv, amit három futam alatt hoznak össze.

Van azonban három kiemelt esemény, a Sandown 500, a Gold Coast 600 és a Bathurst 1000, amely endurance versenynek számít, és amikor természetesen egy futamon teljesíti a mezőny az adott távot. Ezeken a hétvégéken két pilóta osztozik az autón, és a versenyek eredménye az Endurance Kupába is beleszámít. A bajnokság története során hagyománnyá vált, hogy ezekre a hosszabb távú versenyekre ismert európai és amerikai pilóták is beneveznek az állandó versenyzők mellé.

A hírek szerint a Tony D'Alberto Racingnél és a Brad Jones Racingnél is lett volna hely Huffy számára a 2014-es endurance futamokra, ám az angol időközben aláírt a Lada Sport Lukoil gyári csapathoz, így ez a lehetőség kútba esett. Huff azonban kijelentette, 2015-ben ismét megpróbál helyet találni magának a hosszútávú futamokra, és reméli, idővel szerződést kap a teljes bajnokságra is.

"Itt pont olyan autók mennek, amiket imádok. Dübörgő, dögös motorok, alacsony tapadás, és igazi test-test elleni csaták. Ez kell nekem. Mindig is úgy voltam vele, hogy ha sikerült helyet találni magamnak a teljes szezonra, azonnal mennék. Biztos vagyok benne, hogy megállnám a helyem" - idézi Huffot a V8 Supercars hivatalos honlapja.

V8Supercars_general

A WTCC-ben jelenleg a 14. helyen álló ladás azonban tisztában van vele, hány európai pilótának tört már bele a bicskája az ausztrál bajnokságba. Ott volt Alex Premat, aki két év alatt sem tudta felvenni a ritmust, most pedig Robert Dahlgren küszködik a Volvóval.

"Nem akarok arrogáns módon megérkezni a bajnokságba, de úgy érzem, tudnék alkalmazkodni a sorozathoz. A pályafutásom során eddig bármilyen autóba is kellett beülnöm, mindig sikerült jól teljesítenem. Perszer tudom, vannak nagyon furcsa gépek, de végül is mindegyik négy kerékből, egy motorból és fékekből áll."

A korábbi gyári Chevrolet pilóta szerint az európai vendégszereplők legnagyobb problémája, hogy az endurance futamokon csak kevés időt tölthetnek az autóban, így nem tudnak kellő mértékben alkalmazkodni a technikához.

A V8 Supercarsban futó gépek igazi szörnyetegek az Európában használt túraautókhoz képest. A mindössze 1410 kilós kasztnikba ötliteres V8-as motorok kerülnek, amelyek 620-650 LE leadására képesek. A motorokat vagy a gyártók készítik a saját palettájukról, vagy megvásárolják a bajnokság által gyártott egyen motort. Ekkora teljesítményt természetesen csak a hátsó tengelyen lehet levezetni, úgyhogy ezek az autók mind hátsókerék hajtásúak.

Az 2013-ban vezetett új generációs kocsik költségeit sikerült jelentősen csökkenteni, elsősorban központilag szabályozott alkatrészek bevezetésével (kasztni, hűtés, elektronika, üzemanyagrendszer), így egy V8 Supercars autó ára ma nagyjából 220.000 euró motorral együtt.

Huffra visszatérve, az angol pont a legfontosabb kérdésről nem beszélt az interjúban, arról, hogy mikor válthat az ausztrál bajnokságra. Információink szerint tavaly ősszel többéves szerződést írt alá a Ladával, ami tehát 2015-re még biztosan az orosz márkához köti. Jövőre így inkább csak az endurance futamok jöhetnek szóba, és ha minden a tervek szerint alakul, 2016-ban történhet meg a váltás. Az viszont még annyira messze van, hogy fölösleges biztosra venni a dolgot.

Hozzászólások