WTCC - Huff: a Lada nehéz, de erős
Huff: a Lada nehéz, de erős
Fotó: WTCC Media

Huff: a Lada nehéz, de erős

LantiLanti
2014/05/27 15:23

Egy komoly balesettel zárta a salzburgi WTCC hétvégét a Lada Sport Lukoil csapat, a háromból két autójuk rondán összetört a második futam startja után. Pedig James Thompson és Rob Huff is remekül kapta el a rajtot, több ellenfelet is sikerült megelőzniük, ám Yvan Muller pályára visszacsúszó Citroenje megállíthatatlan lavinát indított el.

A franciát csapattársa, Pechito Lopez terelte le az aszfaltról, ahova csúszkálva sikerült visszatérnie, de ha alaposan megnézzük a fedélzeti kamerás képeket, láthatjuk, hogy nem ment neki Thompsonnak. Közel voltak, de nem ért össze a két autó. Thommo persze abban a pillanatban nem tudhatta, hogy Muller képes lesz-e megfogni a C-Elyséet, és picit jobbra kormányzott, ahol viszont Huffy Grantája már bedugta mellé az orrát. A két Lada összeért, majd pálya két ellentétes oldalán a szalagkorlátnak vágódott.

"Nagy ütközés volt! Igazán sajnáltam, hiszen Jamesszel mindketten jól rajtoltunk; én legalább két-három autót megelőztem. Egymás mellett mentünk, és ahogy láttam, Yvan visszacsúszkált a pályára, de azt már nem tudom megmondani, hogy nekiment-e James autójának vagy sem."

"Egyszer csak azt éreztem, hogy nekem jönnek a bal oldalról, és már forogtam is az egyenesben. Lerepültem a pályáról, bele a szalagkorlátba, amit egy jó méterrel tolt hátrébb az autóm, de az én jobb hátsó kerekem is kb. 25 centivel arrébb került, mint ahol eredetileg volt"  - mesélte Huff a TouringCarTimes-nak.

Thommo autója legalább akkorát kapott, ami két héttel a Lada hazai versenye előtt nem éppen ideális hír. A következő napokban elképesztő mennyiségű munka vár az oroszokra, akik már meg is érkeztek Magny-Cours-ba, a csapat második főhadiszállására.

"Sajnálom a srácokat, rengeteget kell majd dolgozniuk. Bosszantó, hiszen pontosan azt csináltunk, amire Victor Shapovalov kért bennünket. Tudtuk, hogy ezen a pályán a csak rajtnál lehet esélyünk, és mindketten kiválóan jöttünk el. Egy pillanatra az volt az érzésem, hogy rajtunk kívül mindenki más bealudt. Aztán belekeveredtünk valaki más balesetébe."

"A legfontosabb, hogy Jamesszel mindketten megúsztuk. Lehet, hogy túlsúlyos az autó, de legalább erős" - zárta Huffy, utalva arra, hogy Grantával továbbra sem lehet 1155 kg alá menni.

Aki még nem látta volna: itt egy videó, benne az összevágott fedélzeti kamerás felvételekkel:

Hozzászólások