WTCC - Hosszútávra tervez a Honda
Hosszútávra tervez a Honda

Hosszútávra tervez a Honda

LantiLanti
2014/04/11 16:22

Honda_teszt_valencia_19

Bár a mai marrakeshi teszt eredményei nem túl biztatóak a Honda számára (legjobbjuk, Tiago Monteiro 1.9 másodpercet kapott Yvan Mullertől), azért vannak örömteli hírek a japán márka háza tájáról is. Az Autosport magazin készített interjút a Honda Motor Europe motorsport igazgatójával, amelyből kiderült, hosszútávra terveznek a WTCC-ben.

2015-ben a Honda visszatér a Forma-1-be, így az alapkérdés lényege az volt, hogy az F1-es program hatással lehet-e a túraautós projektre, ám William De Braekeleer határozottan tagadta, hogy bármi ilyenre kéne számítani.

"Semmilyen hatással nem lesz az F1 a WTCC-s programunkra, ez két teljesen különálló projekt. Arról nem is beszélve, hogy még csak nemrég vágtunk bele a túraautós kalandba, és bár hivatalosan nem határoztunk meg időtartamot, de az biztos, hogy nem két évre jöttünk."

"Egyelőre még látótávolságon belül sincs a (WTCC-s) programunk vége" - mondta De Braekeleer az Autosportnak.

A japán márka európai motorsport főnöke szerint ezt mindennél jobban bizonyítja, hogy egy vadonatúj autót építettek az idei szezonra.

"Megtehettük volna, hogy csak a tavalyi Hondát fejlesztjük tovább, ám a úgy döntöttünk, agresszívebb hozzáállást választunk, mivel jó pár évig szeretnénk még használni ezt az autót."

A TC1-es szabályok idei bevezetésével hamarosan végre egy nyugodtabb időszak köszönthet a világbajnokság gyártóira, hiszen a következő néhány évben biztosan nem kell majd drasztikus átalakításokat végezni az autókon, így a most befektetett pénz és energia a következő pár szezon során térülhet meg.

De ha már a Hondánál tartunk, nemrég új információk jutottak el hozzánk egy kedves ismerősön keresztül a japánok hozzávetőleges költségvetéséről. A korábbi 4-5 millió eurós adat egy picit soványnak tűnt, és valóban az is, hiszen a legújabb hírek szerint nagyjából 9 milliós lehet a Honda büdzséje.

Ez még mindig elmarad a Citroen állítólagos 16 milliós költségvetésétől, ám ebben az is szerepet játszik, hogy a franciák egyel több autót versenyeztetnek. A kilenc millió kb. azonos a Chevrolet korábbi háromautós büdzséjével, azaz itt is tetten érhető az kocsik drágulása. Leegyszerűsítve: amiből eddig kijött három, az a ma már csak kettőre elég.

Fotó: Honda Racing

[ad#2]

Hozzászólások