WTCC - Horiuchi: nagy lépést tettünk
Horiuchi: nagy lépést tettünk
Fotó: WTCC Media

Horiuchi: nagy lépést tettünk

LantiLanti
2014/10/02 10:25

Közeleg a pekingi WTCC hétvége, így a csapatok egyre-másra rukkolnak elő az előzetesekkel, fogadkozásokkal, helyzetjelentésekkel. A Honda sajtóközleményének középpontjában elsősorban a tesztek állnak, hiszen a japánok három napot mentek Szlovákiában és egyet Magyarországon, hogy valamelyest közelebb kerüljenek a Citroenekhez.

És bár az olasz-japán alakulat vezetősége ezúttal is kitett magáért annak érdekében, hogy sok konkrétumot ne tudjon meg a közvélemény (és a riválisok), azért egy-két érdekességet elpöttyintettek az érintettek.

Daisuke Horiuchi, a WTCC-s autó motorjáért felelős főmérnök például megerősítette, elkészültek a motorfejlesztő csomaggal, és bár a tesztek pontos eredményére nem tért ki, elárulta, mit vár a frissített erőforrástól.

"Jelentős lépést tettünk előre a motor fejlesztésében, és biztos vagyok benne, hogy mostantól kezdve erősebb teljesítményre leszünk képesek" - fogalmazott szűkszavúan a motorépítő mágus.

Míg a Mugen szakemberei a motort bűvölték, a JAS Motorsport elsősorban a futóműn próbált reszelni. Tovább dolgoztak a Valenciában már kipróbált új Sachs gátlókon, amelyek a spanyolországi teszten ugyan biztató adatokat produkáltak, utána a termasi versenyhétvégén viszont nem hozták meg a vár előrelépést.

Részleteket az olasz csapat első embere sem kötött a közvélemény orrára, ám azt elárulta, komolyabb horderejű fejlesztés még mindig nem történt ezen a területen.

"Az idei szabályok lehetővé teszik, hogy év közben homologizáltassunk alkatrészeket - úgynevezett jókereket használjunk fel, ám lehetetlen mindent egyetlen tollvonással kijavítani. Tehát mielőtt felhasználnánk egy jókert, rengeteg lehetséges variációt kell kipróbálnunk, hogy tudjuk, mit válasszunk."

"Mindenki tudja, hogy az év elején pokoli tempóban követték egymást a versenyek, így ezek a tesztek jelentették, az első igazán jó alkalmat arra, hogy ilyen téren következtetéseket vonjunk le. A kasztni több elemén is dolgoztunk a három nap során (nem négy?), a rövid és a hosszú távú céljainkat is figyelembe véve. Mostantól kezdve az a feladat, hogy a megszerzett adatokat tényleges megoldásokra fordítsuk le, és közelebb kerüljünk a riválisainkhoz" - mondta Alessandro Mariani.

A Honda oldaláról többen, többféle szövegkörnyezetben nyilatkoztak úgy, hogy a fejlesztésekkel már nem csak a 2014-es de egyre inkább a 2015-ös szezonra készülnek. Ezt úgy kell érteni, hogy olyan területeken is elkezdtek dolgozni, amelyeken rövid távon (1-2 hónap) valószínűleg nem lehet előrelépést kicsiholni, ám hosszabb távon jelentősebb javulást jelenthetnek.

Hozzászólások