WTCC - Honda: tudjuk, hogy több erő kell
Honda: tudjuk, hogy több erő kell
Fotó: WTCC Media

Honda: tudjuk, hogy több erő kell

LantiLanti
2015/06/22 12:21

Optimista kezdés, közepes edzések, katasztrofális időmérő, kicsit jobb futamok - rendesen felült a Honda a hullámvasútra a szlovákiaringi WTCC hétvége során.

Az előzetes nyilatkozatok még arról szóltak, hogy ez a Honda pályája, a szabadedzéseken is egész szépen tartották magukat a Civic-ek, az időmérőn viszont pukkant a sárbomba: négyből három autó (Tiago Monteiro, Michelisz Norbi és Nestor Girolami) már a Q1-ben elvérzett, és Gabriele Tarquini is csak a kilencedik helyig jutott a Q2-ben.

Összességében a két vasárnapi futam sem volt egy diadalmenet, de az előzményekhez képest mindenképp biztató eredmények születtek. Mondom, az előzményekhez képest. Az elsőn Tarquini a kilencedikről indulva a hatodik, Monteiro pedig a 17-ről a nyolcadik helyen zárt. Girolami utolsóként rajtolt, de a tizedik helyen végzett, azaz bemutatkozó versenyen egyből pontot szerzett a NIKA Hondával. Michelisz Norbi versenyének egy bal első defekt vetett véget, pedig a magyar pilóta is erősen kezdett.

A második futamon Tarquini a második helyről indult, de nem bírt a Citroënekkel, így végül negyedikként zárt. Norbi és Monteiro nagy csatát vívott a pontszerző helyekért, a portugál egyszer bele is ment a zengős versenyzőbe, de nem előzte meg, és mindketten probléma nélkül mentek tovább. Norbi nyolcadik, Monteiro pedig kilencedik lett. Girolami ezúttal is fantasztikusat rajtolt, ám az egyenesben csak kicsin múlt, hogy nem törte össze magát, hiszen milliméterekkel ment el az állva maradó Ma Qing Hua Citroënje mellett. Az argentin bajnok végül 11. lett.

Tarquini_arc_svk

"Nem vagyok boldog, amikor a második helyről indulva negyedik leszek. Harcoltam a dobogóért, de rettentően nehéz volt elől maradni. Küzdöttem egy kicsit Loebbel, ám nem tudtam sokáig tartani a pozíciómat. Később nagyot rontott az első leszorítóerőn, hogy Yvant kellett követnem, ezért "tiszta" levegőre volt szükségem"  - mondta Tarquini.

A sajtóanyagban Monteiro lelkesen beszélt arról, mennyire elégedett, hogy a 17. helyről kétszer is pontot tudott szerezni, ám gyanítom, ez sokkal inkább a kötelező corporate optimizmus, mint a portugál valódi véleménye. Sokkal érdekesebb viszont Daisuke Horiuchi nyilatkozata, a japán vezetőmérnök ugyanis egyértelmű csalódottságának adott hangot.

"Kemény hétvége volt. Bíztam benne, hogy Gabriele meg tudja őrizni a vezetést a második futamon, de a pluszsúly jelentősen befolyásolta az autónk viselkedését. Tudjuk, több erőre lenne szükségünk, annak ellenére, hogy a hétvégén változtattunk a turbóvezérlésen, és a pilótáink szerint fejlődött a motor reakciója" - fogalmazott a Honda projektvezetője.

A gyengére sikerült szlovákiai forduló után a Hondák valószínűvel könnyebbek lesznek a hétvégi paul ricardi versenyen, a franciaországi pálya viszont kifejezetten a Citroëneknek és a Chevrolet-knek kedvez majd a papírforma szerint.

Hozzászólások