WTCC - Honda: pániktól a bajnoki címig
Honda: pániktól a bajnoki címig

Honda: pániktól a bajnoki címig

LantiLanti
2013/12/27 12:07

Honda_podium_svk

Egy dolgot biztosan állíthatunk: 2013-ban nem sokat unatkoztak a Honda és JAS Motorsport szakemberei a WTCC-ben. A tél folyamatos teszteléssel, és reménykedő bizonytalanságban telt. Aztán jött Monza, és a keserű felismerés: messze van még a Chevy.

Az első kétségbeesés után azonban szorgalmas munka és intenzív fejlesztés vette kezdetét Japánban és Olaszországban is, aminek négy győzelem, további 15 dobogós helyezés, és a gyártók világbajnoki elsősége lett az eredménye.

Az év második felében elért sikerekhez azonban göröngyös út vezetett.

"A monzai szezonnyitó után komolyan tartottunk attól, hogy egyetlen futamot sem tudunk majd nyerni. Most már elmondhatom, Monzában pánik lett úrrá a csapaton. Hátrányban voltunk az egyenesekben, és az ellenfelek a kanyarokban is simán megelőztek minket. Fogalmunk sem volt, mi is történik pontosan, és nagyon aggódtunk a jövő miatt" - mesélte Daisuke Horiuchi, a Honda projektvezetője és motormágusa.

"Ám akkor azt mondtam magamnak: jobbak vagyunk ennél! Csak egyelőre nem sikerült kihozni az autóban rejlő lehetőségeket."

A felismerést pedig lázas munka követte. Éjt nappallá téve bújták a monzai adatokat, hogy megtalálják a lehetséges fejlesztési pontokat.

"Először átterveztük légbeömlő rendszert, hogy elérjük a motor maximális teljesítőképességét. Ezt követte a kipufogó rendszer teljes átszabása. A gyors változtatásoknak köszönhetően a második és a harmadik fordulóban már gyorsabbak voltunk, és ez életet lehelt a csapatba."

Ám ekkor jött az újabb probléma. Gabriele Tarquini csúnyán összetörte az autót a Hungaroringen, és Tiago Monteiro Hondája is megsérült, így a tervezett magyarországi teszt helyett ismét a tűzoltás került előtérbe.

"A hungaroringi baleset után nem foglalkozhattunk azzal, hogy tovább fejlesszük az autót, hanem a kialakult helyzetet kellett kezelni. Emiatt kicsit megállt a fejlődésünk."

"Portugáliában pedig a turbóval akadt gondunk, mivel túl agresszív hangolást alkalmaztunk. Hosszabb távon ebből is profitált a csapat, ám Portugália lett az egyetlen olyan hétvége, amikor nem sikerült dobogóra állnunk. Nagyon sajnáltam Monteirot, hiszen a hazai versenyéről volt szó."

Az év második felében a tengerentúli futamok miatt már nem volt lehetőség komolyabb fejlesztésekre, ám Horiuchi szerint a csapat minden téren előre lépett, a szerelők és a mérnökök megnyugodtak, és pontosabban tudták végezni munkájukat.

"Négy futamon győztünk, és 12-ből 11 hétvégén dobogóra álltunk. Összességében elégedett vagyok az első teljes szezon eredményeivel" - zárta Horiuchi.

Ha már a statisztikáknál tartunk: Michelisz Norbi egy futamgyőzelmet vállalt a négyből, ám a 15 dobogós hely majdnem félét (hetet) a magyar pilóta szállította a Hondának.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások