WTCC - Honda: holnaptól tesztelik a motorfejlesztést
Honda: holnaptól tesztelik a motorfejlesztést
Fotó: WTCC Blog

Honda: holnaptól tesztelik a motorfejlesztést

LantiLanti
2014/09/22 20:58

Ma, azaz szeptember 22-én hétfőn a Hungaroringen tesztelt a Honda gyári WTCC-s csapata, és a soron következő ázsiai futamok mellett már a 2015-ös szezonra is folyt a felkészülés. A japán-olasz alakulat pont kifogta a hidegfrontot, ám szerencsére egész nap nem esett, úgyhogy az időjárás nem akadályozta a munkát.

A Honda mindkét gyári pilótája itt volt, de csak Gabriele Tarquini ült autóba. Tiago Monteiro elmondása szerint ennek elsősorban az az oka, hogy a jelenlegi tesztfolyamatoknál hasznosabb volt, ha egy valaki viszi végig az egész programot.

A JAS Motorsport egyetlen kamionnal, két kis furgonnal valamint a nemrég még a Nordschleifén köröző tesztautóval érkezett Magyarországra. A koordinálás ezúttal Dario D'Esposito kezében volt, a szakmai munkában pedig Tarquini tavalyi mérnöke, Michele Caporaso jelölte ki az irányt, aki idéntől már a tesztcsapat vezetője. A Mugent egy általam személyesen nem ismert japán szakember képviselte.

Bár csak a délutáni etapot sikerült meglátogatnom, de a többiek elmondásából tudom, hogy az egész nap során viszonylag keveset futott az autó, ami egyrészt az időigényes munkafolyamatoknak, másrészt egy-két kisebb problémának volt betudható. A nap zárultával Tarquinivel és Monteiroval is beszélgettem a feladatokról, tervekről valamint a magyar pályán elvégzett munkáról.

Honda_teszt_hun_szept_14_2

"Azért a Hungaroringre esett a választás, mert idén már mentünk itt, ráadásul teszteltünk is a verseny után, és mindig hasznos, ha van mivel összehasonlítani az adatokat. A hűvös időjárás nem akadályozott, viszont elég csúszós volt a pálya, hiszen tegnap valamilyen motoros rendezvényt tartottak itt" - kezdte a beszámolót Tarquini a WTCC Blognak.

"Ami a motort illeti, ott egyelőre csak a vezérlést finomítottuk tovább; ma elsősorban a futóműre koncentráltunk. Dolgoztunk az új lengéscsillapítókon, illetve a kasztni több más területén. Kipróbáltunk olyan elemeket, amelyekhez még homologizációra van szükség, tehát inkább csak a jövő évben jelenthetnek segítséget, de olyanokat is, amelyek még idén bevethetők."

A gátlók központi szerepet kaptak a Hondánál az utóbbi időben. A csapat Argentína előtt Valenciában tesztelt egy új típust, amit el is vittek Termasba, ám a látottak alapján úgy tűnt, nem hozott semmilyen előrelépést, sőt, Michelisz Norbi jobban ment a fejlesztések nélküli autóval.

Honda_teszt_hun_szept_14_3

"Ugyanazokkal a lengéscsillapítókkal dolgozunk tovább, mint amiket legutóbb kipróbáltunk, hiszen Valenciában a teszt során egyértelműen látszott, hogy előrelépést jelentenek. Utána történt valami Argentínában, ami miatt nem sikerült kihozni belőlük a maximumot, de azóta kijavítottuk a hibákat, és most újra teszteljük őket" - folytatta a maestro.

Monteiro a Hungaroringen még nem ült autóba, de mindenképp a helyszínen akart lenni, hogy első kézből kapjon információkat Tarquinitől és a mérnöki csapattól. Holnaptól kezdődően viszont a Honda három napon keresztül Szlovákiában folytatja a tesztmunkát, ahol már a portugál is lehetőséget kap, ráadásul végre kipróbálják a hosszú ideje várt motorfejlesztő csomagot is.

"Egyelőre annyit mondhatok, hogy lesz motorfejlesztés, és a terveink szerint már Pekingben kipróbáljuk. Előtte holnaptól a Szlovákiaringen fogjuk tesztelni. A hátralévő négy verseny szempontjából nagyon sok múlik azon, hogy ez a fejlesztés hogyan sikerül. Csodát persze nehéz tenni, de szerintem nincs is rá szükség. Látszólag messze van tőlünk a Citroen, de valójában nem akkora a különbség. Egy kicsit segítségre van szükség a motorerő terén. Remélem az elvégzett munka meghozza a gyümölcsét" - mondta Monteiro a WTCC Blognak.

Honda_teszt_hun_szept_14_1

Zárásként egy személyes vélemény: még mindig elég nehezen szerelhetők a TC1-es autók. Kb. kettő órakor érkeztem meg a Hungaroringre, és az autó éppen megérkezett a boxba. Gyorsan emelőre tették, és akkor még nem sejtettem, hogy legközelebb háromnegyed négy környékén veszik majd le onnan. Egy kisebb alkatrészt cseréltek csak ki az első futóműben, de az is majd' két órán át tartott.

A csapat egyébként szokásához híven nyitott és kedves volt, különösen Dario, de a pilóták is. Egyedül Caporaso mérnök úr viselkedett kicsit pokróc módra, de biztos csak rosszul aludt az éjjel. A teszt lezárultával Monteiro és Tarquini az adatokat elemezgette, a csapat pedig gyorsan berámolt a kamionba, hiszen indultak tovább Szlovákiába.

Holnaptól kezdődően három napon keresztül Dióspatony mellett dolgoznak tovább, és adja az ég, hogy beváljon a Mugen által készített motorfejlesztés.

Hozzászólások