WTCC - Homola: nagy lépés a WTCC felé
Homola: nagy lépés a WTCC felé
Fotó: Homola Motorsport

Homola: nagy lépés a WTCC felé

LantiLanti
2014/09/08 10:51

Múlt héten Mato Homola nagy lépést tett afelé, hogy valóra váltsa egyik legnagyobb álmát, és ő legyen hazája, Szlovákia első WTCC-s versenyzője. A fiatal tehetség, aki jelenleg Michelisz Norbi korábbi autójával (BMW 320 TC) a Túraautó Európa-bajnokságon szerepel, Barcelonában egy napon keresztül tesztelhette a Campos Racing TC1-es Chevrolet-ját.

Homola beszámolójából sok érdekesség kiderül, többek között az is, miként került Európába Hugo Valente autója, miközben a többi gép hajón utazik Termas de Rio Hondóból Pekingbe.

Mint kiderült, a teszt a WTCC promótere, az Eurosport Events támogatásával jött létre, akik számára valószínűleg fontos, hogy a szlovák hétvégén is legyen egy hazai pilóta. Nem mintha eddig nem lett volna telt ház a Dióspatony melletti pályán, igaz, elsősorban Michelisz Norbi rajongói töltötték meg a lelátókat. Emellett talán a gyári támogatás hiánya miatt fokozatosan "lecsúszó" Chevyt is segíteni próbálták.

"A meghívás az utolsó pillanatban, egy nappal a tesz előtt érkezett, tehát szinte ott helyben kellett döntenünk, vállaljuk-e vagy sem. Csapatommal, a Homola Motorsporttal azon voltunk, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el az ETCC-ben, amely a Túraautó Világbajnokság mellett fut. Szerettünk volna jó benyomást tenni a promóterre és a WTCC-s csapatokra, ami úgy tűnik, sikerült" - mesélte Homola.

A fiatal szlovák pilótát versenymérnöke, Jaro Krajci, és testvére, Ondrej Homola kísérte el Barcelonába. A repülőút Budapesten keresztül vezetett a spanyol városba, ahol a Campos Racing már előkészítette a közel négyszáz lóerős, fronthajtású Cruze-t.

mato-homola-campos-wtcc-tc1-3

"Sosem mentem még Barcelonában, és a rövid határidő miatt csak pár fedélzeti kamerás videót volt lehetőségem megnézni. Már reggel elkezdtük a munkát, és először megpróbáltam ráhangolódni a fronthajtásra. Három éve nem vezettem első kerekes autót (akkor egy Alfa Romeo 156 WTCC-vel ment), de elég gyorsan sikerült felidéznem, mit hogyan kell csinálni."

"Persze sok minden változott azóta, a jelenlegi WTCC-s autók már jó 380 LE-sek, turbó van bennük, ami miatt gyakran alulkormányzottak" - folytatta a beszámolót Homola.

Miután megtörtént a ráhangolódás, és az autót is belőtték a szlovák srác ízlése szerint, jöhettek a gyors körök. Homola szinte folyamatosan fejlődni tudott az autóval, az egyes etapok között pedig a telemetria elemzésével próbált közelebb jutni az igazsághoz.

"Ez a teszt egy óriási lehetőség volt számomra, végre kipróbálhattam egy jelenlegi WTCC-s technikát, és úgy érzem, bebizonyítottam, készen állok a Túraautó Világbajnokságra. Ahogy ezt már korábban is mondtam, én szeretnék lenni az első szlovák WTCC-s pilóta. Rendkívül boldog vagyok, hogy megadatott ez a lehetőség, hiszen jelenleg alig több mint 30 pilóta mondhatja el magáról, hogy vezetett már TC1-es autót."

mato-homola-campos-wtcc-tc1-1

Homola számára igen meggyőző volt a Chevrolet Cruze. A fronthajtásra való visszaszokás nem okozott problémát, de teljesen máshogy kellett például kezelnie a gázpedált, mint a szintén 1.6 turbós BMW-ben. A beállításokkal egy kicsit a túlkormányzottság irányba próbáltak meg elmenni, mivel a kanyarokban nem egyszer tolta az orrát a Chevy.

"A nap végén a Campos Racing mérnökéve együtt én is elégedettnek érezhettem magam, hiszen nagyon hasonló köridőkre voltam képes, mint amiket más WTCC-s pilóták futottak ugyanitt, ugyanezzel az autóval."

"Bízom benne, hogy ez a teszt is segít elérni a célomat, és 2015-ben csatlakozhatok a WTCC mezőnyéhez" - zárta Homola.

A barcelonai tesztről egy rövid videó is készült:

Hozzászólások