WTCC - Helyzetjelentés a Honda tesztről
Helyzetjelentés a Honda tesztről
Fotó: Dario D'Esposito

Helyzetjelentés a Honda tesztről

LantiLanti
2014/12/17 14:24

Harmadik napja tart a Honda gyári csapatának második szezon utáni tesztje a dél-spanyolországi Jerez de la Fronterában, és sikerült összekaparnunk némi információt a fejleményekről.

Gyakorlatilag biztos, hogy ez alkalommal Michelisz Norbi nem ül autóba, hiszen az első három nap során Gabriele Tarquini vezetett, csütörtökön pedig valószínűleg Tiago Monteirón lesz a sor. Úgy tudjuk, egy ideig volt arra esély, hogy a magyar pilóta mégis lehetőséget kap, ám az időjárás közbeszólt.

A nyitó nap még úgy-ahogy elfogadható volt a helyzet, tegnap azonban hol esett, hol pedig elállt, és végig taknyos-nyálkás volt az aszfalt, ami nagyban hátráltatta munkát. A helyzet mára sem javult sokat, az előre eltervezett programmal emiatt pici csúszásba is került a csapat, így végül Norbi mégsem kap lehetőséget. A további tesztekre viszont jók a kilátásai.

A WTCC Blog úgy értesült, hogy elsősorban aerodinamikai alkatrészeket tesztelnek Spanyolországban, az autó elejére és hátuljára is új elemek kerültek, amelyektől a légellenállás hatékonyságának javulását várja a csapat. Főleg ezeket próbálgatják Jerezben, és természetesen azt is vizsgálják, hogy a beállításokra milyen hatással vannak az említett módosítások.

Az aerodinamikai hatékonyságnak idéntől az eddiginél is nagyobb szerep jut a WTCC-ben. Egyrészt a hangsúlyosabb elemekkel szerelt autók a nagyobb leszorítóerő miatt komolyabb kanyarsebességre képesek, másrészt viszont a szélesebb ívek és a méretesebb szárny az egyenesekben a légellenállást is növeli. Egy TC1-es autó végsebességét tehát nem csak azzal lehet emelni, ha plusz lovakat parancsolnak a motorba, hanem azzal is, ha az aero elemeket hatékonyabbá teszik, és ugyanazt a leszorítóerőt kisebb légellenállással sikerül elérni. Ezen dolgozik most a Honda.

Az általános vélekedés szerint a Citroën aero hatékonyságban idén egyértelműen a Honda előtt járt, bár kívülről nézve lehetetlen megmondani, hogy az egyenesekben összeszedett hátrányért milyen mértékben volt felelős a relatíve nagyobb légellenállás, és mennyiben a gyöngébb motor. Utóbbihoz már küldött fejlesztőcsomagot a Mugen, most az előbbin a sor.

Úgy tudjuk, ez az utolsó Honda teszt az idei évben, az ünnepek után elemzik az Alcanízban és Jerezben összegyűjtött adatokat, legközelebb pedig januárban viszik újra pályára a teszt-Hondát. Reményeink szerint akkorra már Michelisz Norbi sorsa is eldől, és akár a gyári alakulat, akár a Zengő Motorsport versenyzőjeként ott is autóba ülhet.

Hozzászólások