WTCC - Hátrány volt a karbon ajtó

Hátrány volt a karbon ajtó

LantiLanti
2013/05/28 19:12

OYoung_aut_crash

A BMW-s csapatok szinte megváltásként várták, hogy az FIA a szlovákiaringi hétvégétől engedélyezze számukra a karbonból készült ajtók használatát, és ezzel végre elérhessék a kompenzációs rendszer által lehetővé tett minimális tömeget, az 1130 kilót. Ám ami az esetek nagy többségében segítséget jelentett, egy rossz pillanatban akadályozó tényezővé vált.

A salzburgi első futam végén Charles Ng, Franz Engstler és Darryl O'Young meglehetősen szerencsétlen körülmények között ütközött, és a hongkongi húzta a legrövidebbet. A ROAL BMW-n ugyanis megsérültek a karbon ajtók, az olasz csapat pedig komoly gondba került.

Az FIA szabályai előírják, hogy csak stabilan bezárt ajtókkal vehet valaki részt a versenyen, ám a ROAL szerelők összes tapasztalat is kevés volt ahhoz, hogy ezt összehozzák, így O'Young kénytelen volt kihagyni a második futamot egy olyan probléma miatt, amit a régi ajtókkal könnyedén megoldottak volna.

"Az ajtóval együtt a kasztni is deformálódott, és ez jelentette a legnagyobb problémát. Ha ugyanis egy karbon elem sérül, azt nem olyan könnyű helyrehozni. A karbon ajtó szinte szétrobbant, és egy újat kellett volna  a helyére tenni. Még a ragasztószalag sem segített"  - mondta O'Young a Motorsport-Totalnak.

Ez önmagában még nem kéne hogy problémát jelentsen, a ROAL Motorsportnak volt tartalék ajtója. Csakhogy a vadonatúj elemet nem lehetett rendesen felhelyezni a deformálódott karosszériára.

"A régi acél ajtóval ez nem történt volna meg. Azt addig kalapáltuk volna, amíg bemegy a helyére."

A végén pedig a csodatévő ragasztószalag biztosította volna, hogy helyén is maradjon az elem.

"A szabályok előírják, hogy az ajtóknak a helyükön kell lenniük, de ez nálunk lehetetlen volt. Pedig annyira nem ütköztünk erősen. Nem gondoltam volna korábban, hogy egy ilyen eset is meg tudja hiúsítani a részvételt a második futamon. Szerencsétlen helyzet volt" - zárta O'Young.

A BMW-s csapatok talán jobban teszik, ha az ilyen esetekre a jövőben egy acél ajtószettet is maguknál tartanak.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások