WTCC - Hat tizedet jelenthet a ballaszt
Hat tizedet jelenthet a ballaszt

Hat tizedet jelenthet a ballaszt

LantiLanti
2014/04/30 11:08

Muller_tarquini_pr

Néhány napja az elsők között számoltunk be arról, hogy az FIA közzétette a hungaroringi WTCC hétvégére érvényes pluszsúly táblázatot, amely szerint a Citroen kénytelen megtartani az eddig cipelt +60 kilót, míg az összes többi márka gyári minimumsúlyon, azaz 1100 kilón futhat.

A gyakorlatban mindez annyit jelent, hogy a C-Elysée-k 60 kilóval nehezebbek lesznek, mint a Hondák, a Ladák és a Chevrolet-k. Francois Ribeiro az Autosport magazinnak nyilatkozva elmondta, szerinte mennyit hozhat a konyhára a riválisoknak ez a különbség.

"A Citroen a magyarországi hétvégétől kezdve komoly pluszsúlyt fog cipelni. A +60 kg nagyjából hat tizedmásodpercet jelent majd körönként" - mondta az Eurosport Events motorsport menedzsere.

Ribeiro szerint a Citroen és a többiek között nem azért van ekkora különbség, mert a franciák sokkal többet költenek, hanem mert jóval korábban elkezdtek tesztelni az TC1-es autóval.

"Biztos vagyok benne, hogy ha megkérdeznénk a hondásokat, mit szerettek volna jobban: több pénzt vagy több időt, akkor az időt választották volna."

"A WTCC most kicsit olyan helyzetben van, mint a Forma-1 a Mercedesszel, vagy a WRC a Volkswagennel. A 60 kilós pluszsúlyon túl viszont semmit sem tehetünk, ez nem egy olyan bajnokság, mint az Endurance VB, amely nagyon mélyreható teljesítmény kiegyenlítési szabályokat alkalmaz."

A WTCC első embere szerint a szezon során egyre csökken majd a különbség a Citroen és a többi márka között, sőt már a paul ricardi hétvégén is látott biztató jeleket.

"A Honda már Marrakesh és a Paul Ricard között is sokat javult. Nem tudom, pontosan mit találtak, növelték-e a fordulatszámot, vagy nagyobb a nyomaték, esetleg a teljesítmény, de az egyértelműen látszott, hogy jobban tudtak védekezni az egyenesekben, mint Marokkóban."

A francia sportvezető egy fél mondattal utalt arra, amit korábban is sejtettem már, az Eurosport Events komolyan támogatta az RML Chevrolet projektet, hiszen nagy szükségük volt arra, hogy ne 10 TC1-es autóval rajtoljon a bajnokság.

Ribeiro beszélt a tervezés alatt álló új TC2-es kategóriáról is, amelyről nemzetközi szinten is az elsők között számoltunk be Valencia után. Elmondta, információi szerint a német szövetség kész átvenni egy ilyen szabálykönyvet, és a franciák részéről is van hajlandóság. Az Eurosport Events pedig az ETCC-ben vezethetné be az új TC2-es kategóriát, amelynek összköltségét évi 300 ezer euró környékén szeretnék limitálni.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások