WTCC - Három gyártó is extra súlyt kap, mert nem a közös elektronikát használja
Három gyártó is extra súlyt kap, mert nem a közös elektronikát használja
Fotó: fiawtcr.com

Három gyártó is extra súlyt kap, mert nem a közös elektronikát használja

LantiLanti
2020/09/07 18:08
Bár a koronavírus járvány erősen elterelte erről a figyelmet, de idén bemutatkozik a közös vezérlőelektronika a WTCR-ben, a szabályok ugyanis 2020-tól előírják, hogy minden márka ugyanazt a Magneti Marelli ECU-t használja. 

Információink szerint a Hyundai, a Honda, a Lynk & Co valamint a Cupra már integrálta is a rendszerébe az új vezérlő egységet (ami minden volt, csak éppen nem egyszerű feladat), a maradék három márka csapatai viszont külön-engedélyért folyamodott az FIA-hoz. 

A Nemzetközi Szövetség az Audival versenyző Comtoyou Racing, az Alfa Romeót építő és versenyeztető Romeo Ferraris valamint a Renault Mégane-ért felelős Vukovic Motorsport esetében is engedélyezte a régi elektronika használatát, ám mindhárom autóra extra súlyt vetett ki emiatt.

A Comtoyou indoklásában az szerepelt, hogy "műszakilag lehetetlen" a Magnetti Marelli elektronika integrálása az RS3 LMS-be, ezért továbbra is az utcai autóból átvett egységet használnák. Az FIA válaszában elutasította a "műszakilag lehetetlen" indoklást, de elfogadta, hogy a fejlesztés csak az Audi Sport közreműködésével lenne megoldható, ám mivel ők erre nemet mondtak, a belga csapat 20 kg pluszsúly ellenében tovább használhatja az utcai elektronikát. 

A Romeo Ferraris és a Vukovic Motorsport esetében ez az indoklás nem állt volna meg, hiszen a két csapat egyben a hozzájuk tartozó autó (Alfa Romeo Giulietta TCR és Renault Mégane RS TC) konstruktőre is, ám az FIA figyelembe vette, hogy mindkét esetben késői nevezésről van szó, és ezért nem került sor a közös elektronikára való átállásra. 

Érdekesség viszont, hogy míg az Alfa Romeo esetében is +20 kiló extra súlyt szabtak ki azért, hogy továbbra is a Life Racing ECU-ját használhassák, addig a Renault +30 kg-ért cserébe maradhat a Bosch által gyártott vezérlőegységnél. 

Hozzászólások