WTCC - Három Citroën az SLR-nél, Loeb nélkül
Három Citroën az SLR-nél, Loeb nélkül
Fotó: fiawtcc.com

Három Citroën az SLR-nél, Loeb nélkül

LantiLanti
2015/11/25 11:11

Ahogy azt korábbi cikkemben is említettem, a francia AutoHebdo magazin legfrissebb számában igencsak rászállt a Citroen kontra Sebastien Loeb sztori részleteire és következményeire.

A kilencszeres ralivilágbajnokkal készített interjújukat már olvashattátok, ám egy keretes írásban az elzászi pilóta csapatáról, a Sebastien Loeb Racingről, pontosabban annak várható jövőjéről is írtak.

Abban az AutoHebdo mellett szinten valamennyi más forrás is egyetért, hogy Loeb távozása - legalábbis rövid távon - nem érinti az SLR és a Citroën kapcsolatát, tehát egyelőre biztosan folytatódik az együttműködés a WTCC-ben. Sőt a francia lap értesülései szerint 2016-ban ki is szélesedik.

A hírek szerint jövőre már három Citroën C-Elysée-t indít a Sebastien Loeb Racing az idei "másfél" után. A másfelet persze nem szó szerint kell érte, ezzel csak arra kívántam utalni, hogy Ma Qing Hua ugyan hivatalosan a gyári csapatban versenyez, autóját viszont az SLR szervizeli.

Először is fontos leszögezni, hogy bármit is mondott korábban, Loeb jövőre biztosan nem indul a WTCC-ben saját csapata színeibe; erre a kérdésre elég egyértelmű választ adott a fent említett interjúban:

"Nem fogok fizetni azért, hogy egy Citroënnel versenyezzek, úgyhogy kizárt, hogy a saját csapatommal menjek a WTCC-ben" - mondta Loeb az AutoHebdo-nak.

Ennek ellenére jól állnak a dolgok az SLR-nél; a pletykák szerint már erőteljesen körvonalazódik a jövő évi felállás. Dominique Heintz, Loeb jó barátja, akivel együtt alapították és viszik a csapatot, így fogalmazott a kérdéssel kapcsolatban:

"Egy olyan periódusban tartunk, amikor minden egyeztetésre nyitottak vagyunk a jövő évvel kapcsolatba, de közel állunk ahhoz, hogy gyorsan bejelentést tegyünk, akár már az idényzáró, katari versenyhétvégén" - idézi Henizet az AutoHebdo.

Az általános vélekedés szerint Mehdi Bennani továbbra is a csapat versenyzője marad, annak ellenére, hogy az idei szezon elmaradt a várakozásoktól. Már korábban is írtunk arról, hogy Tom Chilton jövőre a marokkói csapattársa lehet, és ezt a franciák is így tudják.

A harmadik C-Elysée sorsa a leginkább bizonytalan, ám a magazin szerint nem kizárt, hogy Ma lesz a befutó, mégpedig a Citroën kínai leányvállalatának támogatásával.

Mindez az is jelenti, hogy a gyári csapat létszámcsökkentése ellenére 2016-ban sem lesz kevesebb Citroën a WTCC-ben.

Hozzászólások