WTCC - FP2: újra elöl a Citroen, Norbi hatodik
FP2: újra elöl a Citroen, Norbi hatodik
Fotó: WTCC Media, Alexandra Legouix

FP2: újra elöl a Citroen, Norbi hatodik

LantiLanti
2014/11/14 04:28

Gabriele Tarquininek igaza lett, a tegnapi FP1 és mai FP2 teljesen más helyzetet mutatott; míg csütörtök délután a Hondák vitték a prímet, addig péntek reggel a Citroenek kerültek fölénybe.

Érdekes dinamikája van a makaói hétvégének, a csapatok ugyanis az első edzés után egy teljes délutánt és estét tölthettek az adatok elemzésével, így felkészültebben vághattak neki a második szabadedzésnek, mint eddig bármikor. A pálya állapota is jelentősen megváltozott, hiszen az FP1 és az FP2 között több autós és motoros edzést is rendeztek Makaón.

Nem lesz könnyű elemezni a történeteket, és levonni az esetleges következtetéseket, mivel egyrészt fogalmunk sincs, ki milyen gumival ment, másrészt az edzés hajrájára megadta magát a live timing, úgyhogy remélem, mire a cikk végére érek, közzéteszik a szektoridőket. Az viszont az első pillanattól kezdve egyértelműnek tűnt, hogy mintha elillant volna a Honda előnye a középső, kanyargós szektorban.

Ebben valószínűleg az eltérő minőségű gumik is szerepet játszottak, hiszen a Hondák sokáig csak 1:32-es középső szektorokat hoztak (Norbi legjobbja ma 1:32,0 volt, holott tegnap tudott 1:31,7-et is), márpedig a gumikat leszámítva biztosan nem lassultak csütörtökhöz képest. A hajrában egyébként a két gyári autó megint bement 1:32 alá. A Citroenek által használt szettek állapotáról sincs információnk, de az biztos, hogy a francia autók ezúttal már simán hozták az 1:31-es középső szektorokat (tegnap csak a Hondák tudtak ilyet). Mint oly sokszor máskor, az igazság ezúttal is a kvalin derül majd ki.

Pechito López egy eddig elképzelhetetlennek hitt 2:26,0-s körrel nyerte az edzést, és különösen a középső szektorban ment nagyot, megfutotta a hétvége első 1:30-as részidejét. Ha jól értettem, a leintés után ráadásul azt nyilatkozta, használt gumin ment. Őszintén szólva a szektoridőket látva ezt elég nehezen tudom elhinni, de ha ő mondja... Mindenesetre több mint egy másodpercet adott Ma Qing Huának, 1.2-t Gabriele Tarquininek valamint Tiago Monteironak, 1,6-ot Michelisz Norbinak. Nekem gyanús, legalábbis remélem. :D

MICHELISZ_mak

A Zengő Motorsport pilótája, Tarquinihez hasonlóan, minimálisat fejlődött csak a teszthez és az FP1-hez képest. Norbi az első szektorban beállította, a harmadikban pedig egy tizeddel megjavította eddigi legjobb részidejét, a középsőben viszont három tizeddel elmaradt saját magától. Ennek ellenére is sokáig ő volt a legjobb hondás, és csak a hajrában előzte meg a két gyári autó, neki pedig már nem sikerült javítania. Érzésem szerint Zoliék ezúttal inkább spóroltak az új gumival a kvalira, és ugyanazokat használták, amiket eddig. Valószínűleg ennek tudható be, hogy nem sikerült annyit javulni, mint a Citroenek.

Yvan Mullert azért így is sikerült megverni. A négyszeres világbajnok az edzés elején még brillírozott, után viszont visszaesett, és a Melco kanyarban kézifékkel forduló Sebastien Loeb is megelőzte. A Chevrolet-k továbbra is egyértelműen a Citroen és a Honda mögött vannak. Az egyes csapatoknál eltérőek a problémák, a két ROAL-os, Tom Chilton és Tom Coronel pl. az első szektorban kap sokat, Gianni Morbidelli és Hugo Valente viszont a középsőben lassabb, mint a Hondák.

A Ladát egyedül Rob Huff zseniális pályaismerete tartja a legjobb 10-ben; az angol már HATSZOR nyert itt futamot!!! Huff szektoridőiből pontosan látszik, hogy a Granta idén is a pálya első szakaszán szenved. Ott súlyos tizedeket kapott az angol, a középső szektorban viszont simán hozta a hondás részidőket!

Oriola_FP2_tört

Az FP2-ben két baleset és egy piros zászlós szakasz volt; az elején Henry Kwong állt bele a gumifalba a Lisszabon kanyarban, de őt hamar kikapták a sportbírók, tíz perc után azonban Pepe Oriola már csúnyábban megtörte a Chevrolet-t, így szükség volt a megszakításra.

És hogy miként tudnám összefoglalni az első három edzés tapasztalatait. Információ hiányában nem könnyű. A Citroen az FP2-ben a pálya minden szektorában jelentőset lépett előre, ám ennek sok oka lehet. Jobb gumin mentek? Finomították a beállítást (elvégre most mennek itt először)? Jobban fekszik nekik a felgumizott pálya? Felcsavarták kicsit a motort? Túl sok a kérdőjel, és kevés a biztos pont.

És a Honda? Tarquini gyakorlatilag lemásolta az FP1-es időt, Monteiro viszont hat tizedet javított. Michelisz Norbi szintén egy helyben topogott az idő szempontjából, ám azt innen Budapestről szinte lehetetlen megmondani, ebben mekkora szerepe van a gumiknak, mekkora a beállításoknak, és mekkora a pálya változásának. Esetleg valami másnak.

Hiába csavarjuk, a vége mindig ugyanaz: igazán okosat csak a Q1 után lehet mondani, minden más találgatás.

A második makaói szabadedzés végeredménye:

FP2_makao_14

Az FP2 közvetítését ITT és ITT találjátok. Azért két részletben, mert az Eurosport Player kicsit későn ébredt, így az elején egy rosszabb minőségű helyi streamet kellett rögzítenem. A piros zászlónál viszont váltottam.

A WTCC-s program magyar idő szerint nyolckor folytatódik az időmérő edzéssel, amit az Eurosport élőben közvetít.

Hozzászólások