WTCC - FP2 - műszaki gondok Norbiéknál
FP2 - műszaki gondok Norbiéknál

FP2 - műszaki gondok Norbiéknál

LantiLanti
2013/04/06 15:34

Michelisz_Fp2_szerel

Yvan Muller és az RML ismét verhetetlen volt, a Honda láthatóan közelített Monza óta, Thompsonnal jó a Lada, a SEAT és a BMW pedig csak másodhegedűs. Röviden így lehetne összefoglalni az FP2 eseményeit, amelyek mind eltörpülnek az újabb bosszantó tény mellett: Michelisz Norbinak ismét műszaki problémái voltak, és egyetlen értelmes kört sem tudott megtenni a Honda Civic-kel.

A zengős autó öt kör után jött ki először a boxba, és többet nem is térhetett vissza a pályára. Michelisz füstöt érzett a kocsiban, ezért kihívta csapat. A srácok egyből nekiláttak, és nemsokára kiderült, hogy ismét egy "százforintos" alkatrész okozta a hibát, ezúttal a kipufogót tartó bak adta meg magát. Marrakeshben előfordul az ilyen, és ha Monzában minden rendben megy, most egyetlen szavunk sem lenne. De így... Jó hír legalább, hogy nincs veszélyben a kvali.

Az RML egyébként folytatta egyeduralmát, Yvan Muller és Tom Chilton totális nyugalomban szélárnyékozgatott a pályán, és besöpörték az első két helyet, a francia ráadásul egyedüliként bement 1:45 alá. Alig egy másodperccel maradt el Alain Menu pályacsúcsától, használt gumin. Alex MacDowall egy alkalommal felkente a tükre borítását a falra, de ezzel együtt is harmadik lett.

Muller_marrakesh_fp2

A negyedik-ötödik helyre a két Honda futott be, ezúttal Tiago Monteiro volt a gyorsabb, 24 századdal mint Gabriele Tarquini. A lemaradásuk sem olyan szörnyen nagy mint Monzában volt, nagyjából három tized. Monteiro az edzés végén el is magyarázta, hogyan lehetnek ennyivel jobbak, mint Olaszországban, ha egyszer nem csináltak jóformán semmit az autóval.

"A Civic kiválóan viselkedik a rázóköveken, ami itt Marrakeshben kulcsfontosságú tényező. Egy kis kockázatvállalással egész gyorsan lehet menni vele. Ettől függetlenül még mindig érezzük, hogy motorerőben lemaradásunk van. A lehető legkisebb szárnymeredekséggel mentünk, de amikor a Chevyket követtem, éreztem, hogy még így is gyorsabbak nálam" - mondta Monteiro az Eurosportnak.

A két Civic mögött Michel Nykjaer és James Nash következett, azaz az első hét helyet a Chevy és a Honda bérelte ki. Pepe Oriola kicsit feltámadt a SEAT-tal, de még mindig egy másodperc fölött maradt a különbség, James Thompson pedig ezúttal kilencedik lett a Lada Grantával. A Q2 ismét biztosnak tűnik. Fernando Monje is biztatóan ment a Campos Leónnal, 11. lett a fiatal spanyol. Tom Boardman autójában a futóművet kellett javítgatni, mivel eltört az FP1-en, a brit fiú kimaradt a top20-ból.

Megint Tom Coronel lett a legjobb bmws, lemaradása viszont ismét egy másodperc fölé nőtt, ami annyit jelent, hogy a 320 TC a Leónnal együtt továbbra sem tud labdába rúgni Marrakeshben. Ismét dicséretet érdemel viszont Franz Engstler, aki 12. helyével a második legjobb BMW-s lett, a másik ROAL pilótát, Darryl O'Youngot megelőzve. Kis szerencsével neki is meglehet a Q2. Fredy Barth óvatosan szokja a BMW-t ezen a nagyon nehéz pályán, Stefano D'Aste pedig még keresi a fonalat saját csapatával, alig egy tizeddel volt gyorsabb Charles Ng-nél.

Tovább tart az All-Inkl.com vesszőfutása, Marc Basseng csak 14. lett, a címvédő Rob Huff pedig két hellyel hátrébb végzett. A német ezen a hétvégén már másodszor verte el sokkal tapasztaltabb csapattársát. Mikhail Kozlovszkij egy 19. helyezéssel folytatta a tanulást, Mehdi Bennani pedig ismét csalódott lehetett, miután éppen csak hogy befért a top20-ba.

A marrakeshi FP2 végeredménye:

Marrakesh_FP2_13

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások