WTCC - FP1: Michelisz 4., de csak össze kell rakni
FP1: Michelisz 4., de csak össze kell rakni
Fotó: WTCC Media

FP1: Michelisz 4., de csak össze kell rakni

LantiLanti
2014/11/13 09:19

Egyelőre remekül fest a helyzet Makaón, az első két edzést a Honda nyerte, és úgy tűnik, a Civic versenyképes lehet a legendás városi pályán. Persze nem árt az óvatosság, ki tudja, lehet, hogy a Citroenek majd csak az időmérőre tekerik fel rendesen a motort, de egy szolid mosolyt azért mindenki megengedhet magának, miután sikerült pajszerra szétfeszíteni a szemhéjakat.

Sok újdonságot nem hozott a ma reggeli (helyi idő szerint délutáni) első szabadedzés, a Hondák használt gumikon továbbra is gyorsabbak a középső szektorban, mint az összes többi márka, és mivel ez a pálya leghosszabb része, mindez sokat számít a köridőkben. A kanyargós szakaszon egyedül a friss világbajnok José Maria López tudott közel kerülni a Civic-ekhez, ám az edzést megnyerő Gabriele Tarquinitől így is kapott hat tizedet a pálya azon részén.

Az olasz veterán 1:31,5-öt ment a középső szektorban, míg López ideje 1:32,1, Sebastien Loebé 1:32,3, Yvan Mulleré pedig 1:32,5. A második legjobb hondás Michelisz Norbi volt a kanyargós részen, ő 1:31,7-et futott (Montiero 1:31,9-et). A magyar pilóta ugyan hat tizedet kapott Tarquinitől, ám ha összeszedjük a legjobb szektorokat, akkor ebből három maradna, Norbinak tehát nincs más dolga, mint az időmérőn jól összerakni a kört. Meg aztán ki tudja, lehet, hogy az olasznak volt egy jobb állapotban lévő használt szettje... Erről árulkodik, hogy a hondások közül egyedül Norbi nem javított a teszthez képest. Pontos képet csak az időmérőn kapunk majd.

Michelisz Norbi eddigi teljesítménye viszont mindenképpen bizakodásra ad okot, a zengős pilóta az FP1-ben is végig az élbolyba tartozott. Az elején egy harmadik időt futott, féltáv környékén pedig átvette a vezetést. A hajrában ismét javítani tudott, ám amikor a legjobb középső szektorát futotta, akkor az első és a harmadik részidő sem volt kiemelkedő, így végül negyedik lett. Mondom, csak össze kell rakni a kört. Hogy a gyári Hondák előtte vannak? Majd meglátjuk az időmérőt, és egyébként sem mondta senki, hogy ingyen adják az összetett negyedik helyet.

"Az eredményekkel összességében elégedett lehetek, viszont sajnálom, hogy a második edzésen, ahol negyedik lettem, nem tudtam igazán tiszta kört futni a jobb szett gumival. Szerencsére most azt kell mondanom, a valós erősorrendet tekintve előrébb vagyunk a negyedik helynél. A cél továbbra is a legjobb ötbe kerülés (az időmérőn)" - mondta Norbi az FP1 után.

Tarquini_fp1

A negyedik Civic-kel egyébként Mehdi Bennani is egész jól karcolt, pedig a Proteam boxa előtt egy ideig láza matatás zajlott a jobb első futóműnél. A marokkói ezzel időt veszített ugyan, de a végén csak bejött a top10-be.

A Citroenek közül egyelőre kicsit kilóg Pechito López, ami azért meglepő, mert egyedül ő nem ment még Makaón a francia márka pilótái közül. Muller ezúttal is visszafogott volt, Loeb és Ma Qing Hua pedig valószínűleg a tempó fokozatos felépítésével van elfoglalva. Mindenesetre érdekes látni, hogy a TC1 bevezetése mintha véget vetett volna a négyszeres világbajnok hegemóniájának, Muller már messze nem tűnik annyira sebezhetetlennek, mint az elmúlt években. Kíváncsi vagyok, jövőre sikerül-e visszavágnia.

A negyven kilóval megrakott Chevrolet-k ezúttal egy híján mind kimaradtak a top10-ből, az az egy viszont ismét Pepe Oriola volt, aki előtt megint kalapot kell emelnünk; villámgyorsan alkalmazkodott egy ismeretlen technikához. A középső szektorban a Hondákon kívül egyedül ő jutott 1:32 alá. A spanyolról viszont tudni kell, hogy új érkezőként öt szett új gumit kapott Makaóra, tehát ő előnyben lesz a két szabadedzésen.

Rob Huff ismét bizonyította, hogy igazi Makaó menő, nyolcadik lett a Lada Grantával, ám ott is új gumi szagot érzek, hiszen a 2012-es világbajnok ugyan tényleg gyors, de nem gyorsabb másfél másodperccel James Thompsonnál.

Az FP2 meghozta a 2014-es makaói hétvége első piros zászlóját is, Hugo Valente kétfalas karambolt játszott a Chevrolet-vel, ráadásul pont ugyanott törte meg a Cruze-t, ahol tavaly a Q1-ben a SEAT-ot is lerendezte. A lassítóval még barátkoznia kell.

Az első makaói szabadedzés végeredménye:

FP1_makao

Az első szabadedzés teljes közvetítését ITT éritek el.

A WTCC idényzárója péntek éjjel folytatódik, a második szabadedzést 2:25-től rendezik, az időmérő pedig 8:00-kor rajtol. Utóbbit az Eurosport is élőben közvetíti.

Hozzászólások