WTCC - Ford vs Volvo

Ford vs Volvo

LantiLanti
2012/10/10 01:10

Ebben a cikkben - kivételesen - nem álmodozom, csak egy érdekes párhuzamra próbálom ráirányítani a figyelmet a két márka igencsak eltérő bemutatkozása kapcsán. A Volvo tavalyi és a Ford idei helyzete nagyon hasonló egymáshoz. A Team Aon és a Polestar is úgy érkezett a WTCC-ben, hogy előzetes tapasztalattal nem rendelkeztek sem az 1.6 turbós autó, sem a világbajnokság terén. Ám korábban mindkét csapat eredményesen versenyeztette az adott típusok régi S2000-es (szívó 2.0 literes) változatát.

A Polestar a 2010-es Svéd Túraautó bajnoki szezonban ugyan "csak" ezüstérmes lett Robert Dahlgrennel és az öthengeres C30-cal, 2009-ben viszont Tommy Rustad révén bajnoki címet ünnepelhettek. A WTCC-s bemutatkozás előtt a Ford is eredményes évet zárt a brit bajnokságban, hat futamon sikerült győzniük, James Nash ötödik, Tom Chilton pedig hetedik lett a bajnokságban.

A két csapat nagyon hasonló felállásban indult neki első WTCC-s szezonjának. A Polestar ugyan kiváló kapcsolatot ápol a Volvóval (hivatalos tuningpartner), ám a világbajnokságon mégsem teljes értékű gyári csapatként szerepelt. A svéd gyár "kísérleti szezonnak" nevezte a próbálkozást. Dahlgren nem szerezhetett pontot a privát értékelésben, ám valójában mégis egy független alakulatban ment, amely kapott némi támogatást a Volvótól.

Az Arena Motorsport helyzete idén nagyon hasonló. Hivatalosan nem számítanak gyári Ford csapatnak, ám a privát értékelésből Nasht és Chilton is kizárták. A gyártó bizonyos mértékig ott áll a brit istálló mögött, segít mérnökökkel, kapcsolatokkal... csak a legfontosabb hiányzik: pénzt nem ad.

A sok hasonlóság ellenére a Polestar lényegesen nehezebb helyzetben volt tavaly. Csak egy autót indíthattak, amivel sokkal nehezebb az adatgyűjtés és a fejlesztés. Ráadásul a csapat költségvetése is szerényebb volt; míg az Arena mögött ott áll az Aon társaság, addig a Volvo C30-on nem sok szponzorlogó virított egy éve.

És az eredmény: Dahlgren tavaly egymagában 72 pontot gyűjtött a Volvo C30-cal, Suzukában pedig a dobogóért szorongatta a gyári Chevyket. Erőből... Ezzel szemben Chilton és Nash most 19 pontnál jár. Ketten együtt. Érdemes ezen eltöprengeni kicsit. Aztán tovább bosszankodni, hogy a Volvo miért nem vállalta be a folytatást.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások