WTCC - Fontos szabálymódosítással próbálja kiszűrni az FIA a súlyokkal való trükközést
Fontos szabálymódosítással próbálja kiszűrni az FIA a súlyokkal való trükközést
Fotó: fiawtcr.com

Fontos szabálymódosítással próbálja kiszűrni az FIA a súlyokkal való trükközést

LantiLanti
2019/06/20 15:23

Az FIA azonnal hatállyal módosította az Oscaro WTCR Túraautó Világkupa súlykompenzációra vonatkozó szabályait; az új előírások már a vila reali táblázatra is hatással lesznek. 

Csak hogy tisztázzuk, a súlykompenzáció nem ugyanaz, mint a BoP. Utóbbival ellentétben a ballaszt a WTCR saját teljesítmény kiegyenlítő rendszere, amit kizárólag az egyes (legutóbbi három) hétvégéken futott köridőkből számolnak egy teljesen automatizált rendszer szerint. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

Pont ebből kifolyólag az utóbbi időben több csapat is megpróbálta manipulálni az eredményeit, hogy kedvezőbb súlykompenzációt érjen el magának. Ezt leginkább a futamokon mutatott tempóval lehetett; ahogy Neil Hudson nagyon találóan megfogalmazta a TouringCarTimes-on: megpróbáltak jó eredményt elérni a lehető leglassabb tempóval.

A mezőny szorossága miatt az időmérőn nem produktív dolog ilyen módon taktikázni, a versenyeken viszont annál inkább, főleg, mivel a pályák jelentős részén amúgy sem könnyű előzni. Tehát lassabb tempóval is megtartható egy adott pozíció. A TCT kibogarászta, hogy az elmúlt hétvégéken több csapatnál is jól megfigyelhető volt, hogy a futamokon elért leggyorsabb körük messze az legjobb szektoridőkből összeálló ideális idő felett volt.

Pont ennek szeretné elejét venni az új FIA módosítás, amelyet a Motorsport Világtanács múlt héten hagyott jóvá, azt követően, hogy a szövetség egyeztetett a promóterrel és a csapatokkal. 

Az új számítási rendszerben az időmérőn elért körök sokkal nagyobb súllyal esnek a latba, mint korábban. Eddig a kvalis eredmények szorzója 1.5, a versenyen futottaké 1 volt. Mostantól az időmérős köridőket 2-vel, a futamokon elérteket pedig 0.7-tel szorozzák majd meg, tehát az egykörös tempó jelentősége közel háromszoros lesz. 

A szabálymódosítás a Nordschleifét nem érinti, csak a következő versenyen, Vila Realban lép életbe. 

Hozzászólások