WTCC - Filippi: a TC1-nek jobban lehet nyomni
Filippi: a TC1-nek jobban lehet nyomni
Fotó: John Filippi

Filippi: a TC1-nek jobban lehet nyomni

LantiLanti
2015/02/05 21:32

Csütörtök kora délután már megírtam itt a WTCC Blogon, hogy John Filippi kipróbálhatta a Campos Racing egyik TC1-es Chevrolet-ját, és ez volt a fiatal francia pilóta első élménye a legmodernebb WTCC-s technikával.

A korzikai (egészen pontosan bastiai) születésű pilóta tavaly váltott túraautóra, miután a gokartot hátrahagyva két futamon rajthoz állt a Formula Renault 2.0 Eurocup-ban. A 2014-es évet egy TC2T-s SEAT Leónnal teljesítette, hiszen a feladat vb légkörének megszokása volt.

Filippi azonban idén szeretne feljebb lépni, és végre TC1-es autót vezetni. Pontosabba a helyzet igen egyszerű, ha maradni akar a WTCC-ben, akkor muszáj szereznie egyet a legújabb kategóriás kocsikból, hiszen idén már csak ilyennel lehet indulni a világbajnokságon. A francia pilóta pedig pontosan ezen dolgozik, ahogy az a fent említett tesztből is látszik. A WTCC Blog megkereste John Filippit, aki a folytatással kapcsolatban nem árulhatott el konkrétumokat, de egy-két dolgot azért mesélt.

"Egyelőre csak annyit mondhatok, hogy az autó, amit vezettem, Dusan Borkovic tavalyi kocsija volt" - mondta Filippi a WTCC Blognak, megválaszolva a kérdést, hogy vett-e új kocsit a spanyol csapat az RML-től.

És milyen volt maga az élmény, hiszen a TC1-es autók jó 50 LE-vel erősebbek, a szélesebbek gumi és a hatékonyabb aerodinamikai elemek pedig nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé a TC2T-hez képest.

"Nagyon jól éreztem magam az autóban, óriási élmény volt. A különbség a kettő között nagyjából olyan, mint amikor az ember egy Formula-Fordból átül egy Formula-Renault-ba. Egy TC1-es autónak sokkal jobban lehet nyomni" - zárta a francia.

Egyelőre tehát még nem hivatalos, hogy Filippi lesz Hugo Valente csapattársa a Camposnál, ám a mostani teszt után igen nagy esély van rá.

Hozzászólások