WTCC - Ficza Feri visszatér Japánban
Ficza Feri visszatér Japánban
Fotó: Zengő Motorsport

Ficza Feri visszatér Japánban

LantiLanti
2016/08/30 10:47

Motegiben ismét két autóval áll rajthoz a Zengő Motorsport, vakbélműtétjét követően ugyanis visszatér ifj. Ficza Ferenc, aki Nagy Danival együtt első japán versenyhétvégéjére készül.

A fiatal szekszárdi pilóta röviddel a termasi forduló előtt dőlt ki a sorból, miután az orvosok vakbélgyulladást állapítottak meg nála, ami miatt nem vállalhatta az argentínai utazást. Egy ideig úgy tűnt, lesz utolsó pillanatos beugró, ám az uruguayi Maurizio Lambiris végül mégsem állhatott rajthoz.

Motegiben viszont szerencsére már nem kell ilyen jellegű problémákra számítani, a csapat közleménye szerint ugyanis ismét mindkét magyar ott lesz a mezőnyben. Ezzel, és a japán gyártóval szoros kapcsolatot ápoló Ryo Michigami érkezésével, hatra nő a Hondák száma a mezőnyben, azaz a hazai versenyükön Civic-ből lesz a legtöbb a pályán.

A zengős pilóták helyzetét nehezíti majd, hogy a gyári csapat fejlődése miatt ők is +80 kilóval mennek Motegiben, pontosan annyival, mint a Citroen. A nézői békétlenkedések alapján ezen a ponton talán nem árt némi magyarázat.

Többen felvetettétek, hogy igazságtalan a WTCC, hiszen Zoli versenyzői a 2015-ös autóval mennek, azaz őket külön kéne venni a kompenzációs súlyok kiosztásánál. Igazából viszont nincs olyan, hogy "2015-ös autó", a Zengő Motorsport csak a könnyebb érthetőség miatt fogalmazott így az év elején. Pusztán annyi történt, hogy az FIA Zoliék kérésére kiadott egy külön-engedélyt, aminek köszönhetően a magyar csapat a 2016-os autóval, de a tavalyi motorral indulhat. Szó sincs azonban arról, hogy ez egy külön homologizáltatott gép lenne, ahogy arról sem, hogy külön elbírálás alá kéne esnie a ballaszt kiosztásánál.

Az már egy másik lapra tartozik, hogy ez a helyzet felveti a kérdést, mennyire jó a jelenlegi kompenzációs rendszer? Korábban versenyzőnként szabták ki a súlyokat, egy ideje viszont már márkánkét osztják, függetlenül attól, hogy melyik pilóta milyen tényleges eredményt ért el. Egyszerűbben fogalmazva: ha Michelisz Norbi gyors a Civic-kel, akkor azért mindegyik Honda ugyanúgy "bűnhődik". Jelen helyzetben a Zengő Motorsportnak és a bajnokságnak is jobb lenne, ha Feriéket nem vennék a gyáriakkal egy kalap alá, hiszen szorosabb lehetne a meccs a pontokért.

Ficza_nagydani

Na de ez nem egyik napról a másikra fog megváltozni (ha egyáltalán meg fog), úgyhogy nézzük, mint várnak Japántól a zengős srácok.

"Nagyon sajnáltam, hogy nem lehettem ott Argentínában, de örülök, hogy túl vagyok ezen a operáción. Mondhatjuk, hogy teljesen felépültem, szerencse, hogy „csak” endoszkópiás műtét volt, ami lehetővé tette, hogy ne kelljen kihagynom ezt a versenyhétvégét sem. Természetesen az orvosok jóváhagyásával kezdem el a felkészülést, a regenerálódást, pl. a hideg szaunában."

"Kathi Sanyi mérnökömmel az utolsó kezelés után egyből nekiálltunk a munkának, és átnéztük a tavalyi adatokat. A Honda hazájában térhetek vissza, ami hatalmas érzés, és plusz erőt ad számomra. Szeretnék a privát értékelésben minél előrébb végezni, azonban ez nem lesz könnyű feladat. A helyzet „súlyos”. A Citroënekkel azonos terhet cipelünk majd, a Chevrolet-k viszont 70 kilóval lesznek könnyebbek, ami jelentős hátránynak mondható" - írta Feri a Ficza.hu-n.

Nagy Dani eközben egy speciális, háromnapos edzőtáborban vett részt Matics Zsolttal és a Fit4Race csapatával.

"Hazánk több neves autóversenyzője mellett Michelisz Norbi is ott volt. Megvitattunk egymással rengeteg érdekes és kritikus szituációt pszichológiai szempontból, és emellett edzettünk, egy sokat tanultam" - idézi a magyar pilótát a zengomotorsport.hu.

"Kiemelt szerepet kapott újra a szimulátorozás, sokat készültem a japán futamra. Az elmúlt napokban Fecóval közösen gyakoroltunk, nagy csatákat vívtunk, folyamatosan századokra voltunk egymástól, nagyon élveztük. Vannak konkrét terveink a mérnökömmel, mit változtatunk majd a kocsin Argentínáról Motegire. Az elmézéseket követően több dolgot is észrevettünk, amin javulni tudunk, mind a beállításokban, mind a vezetéstechnikámban."

A japán WTCC hétvége hivatalos programja szombat hajnalban kezdődik az első szabadedzéssel.

Hozzászólások