WTCC - Feszült szóváltás volt Tarquini és Muller között a ningbói sajtótájékoztatón a BoP kapcsán
Feszült szóváltás volt Tarquini és Muller között a ningbói sajtótájékoztatón a BoP kapcsán
Fotó: fiawtcr.com

Feszült szóváltás volt Tarquini és Muller között a ningbói sajtótájékoztatón a BoP kapcsán

LantiLanti
2019/09/16 14:42

Két pole pozícióval, két rajt-cél győzelemmel és további két dobogós helyezéssel zárta hazai versenyét a Lynk & Co, ami azonnal hőbörgést váltott ki az ellenfelek táborában. A kínai márka Ningbo előtt némi turbónyomás emelést kapott a BoP-ben, ám mint később kiderült, ennél több is történt. A TouringCarTimes értesülése szerint a Lynk & Co-t újratesztelték a TCR motorfékpadján

A TCT úgy tudja, a márka ugyan engedményeket kapott a maximális turbónyomás terén, ám közben a gyújtáson is változtatások történtek, hogy elejét vegyék a teljesítménynövekedésnek. Úgy tudni, a Volkswagen Csoport márkái és a Lynk & Co pusztán azért részesült turbónyomás emelésben, hogy többet ne legyenek olyan téves maximumérték túllépések, mint Hollandiában és Vila Realban. 

Ennek ellenére a harmadik ningbói futam után Gabriele Tarquini vehemensen kritizálta a változtatásokat, és feszült hangvételű szócsatába keveredett Yvan Mullerrel.

"Nagyon nem vagyok boldog, ha összehasonlítom a mi tempónkat a Lynk & Co-éval, akik kaptak valamit a hazai versenyükre. Hivatalos tájékoztatást kértünk az FIA-tól, de a magyarázatuk nem valami tiszta számunkra. Azt válaszolták, hogy újra fékpadra tették a motort, és új adatok jöttek ki. A második futamon egyszerűen érinthetetlenek voltak az egyenesben, ami nagyon elszomorít" - mondta Tarquini.

eaa0ab1dc4b8c5b746c5853af55cd3c3.jpg

Yvan Muller a végsebesség adatokkal vágott vissza. 

"Megérdemelten nyertünk, ez a mi munkánk, és a nem a szabályváltoztatások eredménye. Ha megnézik a végsebesség adatokat, 7 km/h-val gyorsabbak voltak nálunk (a Hyundai-ok) a hétvége során. Szóval akkor mit is kaptunk? Ha mindenképpen nyerni szeretnél, legközelebb majd hagylak" - bökött vissza Muller Tarquininek. 

Az olasz szerint azonban ezek az adatok téves képet mutatnak.

"A végsebesség mérő ezen a pályán a fékpontra került. Tudom, hogy a Lynk & Co-k sokkal gyorsabbak voltak nálunk. Az egyenesben eltűntek előlünk, így még csak kockáztatniuk sem kellett. Nekem sem volt vesztenivalóm, úgyhogy keményen használtam a rázóköveket, de semmi esélyem nem volt Yvan és Ehrlacher ellen" - mondta az olasz már a TouringCarTimes-nak. 
"Nem változtathatod meg három versennyel a bajnokság vége előtt a kártyákat csupán azért, mert egy kb. WTCC-s szintű autóval versenyző márka megkér, hogy tegyük újra fékpadra a motort, és homologizáljunk egy teljesen új programozást."

63574c8a15a680a50b533d7ca1bc6b94.jpg

"Mostanáig nagyjából ugyanúgy álltunk a végsebesség terén. Remélem, ez a változtatás csak erre a hétvégére szólt, mert ha így hagyják a BoP-t, azzal vége a bajnokságnak."

A TouringCarTimes megkeresésére később a TCR-kategória főnöke, Marcello Lotti is megszólalt, és védelmébe vette a Ningbo előtt BoP-módosítást.

"Szerintem ez így rendben volt. Zandvoortban még nem rendelkeztünk pontos információkkal, de ha egy gyártó szeretné újra leméretni az autóját, arra van lehetősége" - fogalmazott Lotti.
"A versenyhétvégén látottak alapján szerint fair volt a BoP. Szoros futamokat láttunk, egyik autónak sem volt nagy előnye. A Lynk & Co-t érintő változtatásokra csak azért volt szükség, hogy megoldjuk a lefújószeleppel kapcsolatos problémát (ami a gondot okozta Hollandiában). Ez nem a teljesítménynövelésről szólt."

Három fordulóval a szezon vége előtt a bajnokságot Michelisz Norbi vezeti a Hyundai-jal, ám a szédületesen erős ningbói hétvége után Yvan Muller már a harmadik, 17 pont lemaradással. Pedig két hétvégével ezelőtt még 99 pont volt a lemaradása az első helyhez képest. 

Hozzászólások