WTCC - Fékhiba okozta John Filippi balesetét
Fékhiba okozta John Filippi balesetét
Fotó: fiawtcc.com

Fékhiba okozta John Filippi balesetét

LantiLanti
2016/03/24 11:13

A vallelungai kollektív teszt egyik legijesztőbb pillanata John Filippi méretes esése volt, amit szerencsére komolyabb sérülés nélkül úszott meg a fiatal francia pilóta.

A csattanást magát nem láttuk, mert csak később érkeztünk meg a pályára, az összetört autót viszont igen, és ahogy a fenti képből is kivehető, nem festett valami biztatóan.

Szerettünk volna beszélni a dologról Filippivel, de a nagy sürgés-forgásban sajnos elmaradt. Megtette viszont helyettünk a Motorsport.com, és majdnem minden olyan kérdésre választ kaptunk, ami érdekelt bennünket.

A korzikai versenyző a biztató ötödik helyen zárta a szerda délelőtti etapot, ám a délután kezdetén jött a már említett baleset.

"A pálya második egyenesében nagyjából 220 km/h-val jöttem. Nem voltam agresszív, csak normális erővel ráléptem a fékpedálra, de semmilyen ellenállást nem éreztem. Később kiderült, szétrobbant az egyik fékvezeték, azaz pontosan az történt, ami tavaly Argentínában Hugo Valentével" - mesélte Filippi a Motorsport.com-nak.

"Szerencsére még sikerült elfordítanom az autót, és így a hátuljával csapódott be. Körülbelül 170 km/h-val történt az ütközés, de szerencsére nem tört el semmim, csak lett egy véraláfutás az lábfejemen. Nagyon sajnáltam a dolgot, mert reggel erősek voltunk, és ezzel elveszítettünk két és fél nap tesztlehetőséget."

Sőt, valójában ennél sokkal többet. A helyszínen nyilván nem lehetett megjavítani a csúnyán összetört Chevy-t, sőt, a műhelyben is hetekre volt szükség.

"A baleset miatt sajnos két-három tesztet is le kellett mondanunk, amit Vallelunga és a Paul Ricard között terveztünk, és amelyek során ki akartunk próbálni jó pár változtatást."

Filippi hozzátette, a baleset annak ellenére is nyomot hagyott benne, hogy nem tehetett róla, és nagyon nem szeretné, ha mondjuk a Nordschleifén vagy Vila Realban megismétlődne egy ilyen.

"Egy dolog biztat, látom, hogy a csapat óriási elánnal keresi a probléma forrását. Egy vadiúj csőről van szó, tehát elképzelhető, hogy gyártási hiba történt. Bízom a Camposban és az RML-ben, és mindketten dolgoznak a megoldás megtalálásán."

A bastiai pilóta örömét fejezte ki, hogy a szezon a Paul Ricardon, a világ egyik legbiztonságosabb versenypályáján indul, így lesz lehetősége visszanyerni önbizalmát. Ennek ellenére nehéz évre számít.

"A tavalyinál is kevesebb Chevrolet indul, miközben a mezőny sokat erősödött 2015-höz képest. Nagyon versenyképesek az ellenfelek, de meg kell találnunk az előrelépés lehetőségét" - zárta a francia.

Filippi 2014-ben mutatkozott be a WTCC-ben egy TC2T-s SEAT Leónnal, tavaly pedig már egy TC1-es Chevrolet-t vezetett. Az év vége felé egyre ígéretesebb eredményeket hozott, az idei szezonra pedig megállapodott a négyszeres világbajnok Yvan Mullerrel, aki tanácsadóként segíti őt.

 

Hozzászólások