WTCC - Havon és jégen is rendezhetnek versenyt az elektromos túraautók számára
Havon és jégen is rendezhetnek versenyt az elektromos túraautók számára
Fotó: Cupra Media

Havon és jégen is rendezhetnek versenyt az elektromos túraautók számára

LantiLanti
2020/03/09 11:27
A néhány héttel ezelőtt bejelentett új elektromos túraautó bajnokság önmagában is formabontónak ígérkezik, a sorozat vezetője szerint azonban az innováció nem áll meg ezen a szinten, és akár eddig elképzelhetetlen újításokat is kipróbálhatnak.

Az Eurosport Events által szervezett PURE ETCR sorozat szakít a hagyományos túraautó versenyekkel, és inkább a ralikrosszhoz hasonló lesz a fordulók lebonyolítása. Időmérő helyett sorsolás, majd kieséses rendszerű futamok során alakul ki a döntők névsora.

Az EEL vezetője nem is tagadja, sok ötletet merített a ralikrosszból, de szerint ettől még a PURE ETCR teljesen más lesz.

"Elég sokat beszélgettem Paul Bellamyval (a Ralikrossz Világbajnokság promóterének vezetője). Én nem igazán hiszek abban, hogy a ralikrossz számára jó lesz az elektromos átállás, mert a rajongótábor még nem áll készen erre. Viszont az általuk használt lebonyolítás nagyon is passzol az elektromos versenyzéshez" - idézi Francois Ribeirót a TouringCarTimes.
"A maximumot kell kihoznod az autóból az első pillanattól kezdve, és rendkívül intenzív. Nem szégyen kijelenteni, hogy a PURE ETCR számára komoly inspirációt jelentett a ralikrossz."

A különbségek között Ribeiro kiemelte például a rajtot. A PURE ETCR-ben egy speciális és látványos rajtgépből indulnak majd az autók; olyasmit kell elképzelni, mint amit a lóversenyeken használnak. Az új elektromos sorozat vezetője viszont ennél is komoly brain-stormingot tartott.

"Ez az egész az újításról szól. A ralikrosszban sokszor látjuk, ahogy az autók keresztbe csúsznak a murván. Miért ne lehetne nálunk valami hasonló havon vagy jégen? Az autóink alkalmasak erre. Félre kell tolni a korlátokat, amikor a jövő versenynaptárról gondolkodunk. Talán még a vártnál is hamarabb jön majd el a pillanat, amikor havon rendezünk versenyt" - mondta Xavier Gavory a TCT-nek.

Csak egy óvatos kérdést fogalmaznék meg: akkor mitől lesz ez túraautó verseny? Értem én, hogy jelenleg ezeknél az autóknál nem megoldható, hogy 30-35 percig menjenek parkettán (a jóval könnyebb és áramvonalasabb Formula E is nehezen bír a 45 perccel), ezért kell az új lebonyolítás.

De ha a jövőben az autók keresztbe csúszva jönnek majd ki a kanyarból havon vagy jégen, akkor mi marad meg abból, amiről a pályaversenyzés és a túraautózás szól? És amit - lehet, hogy kivénhedtek vagyunk - de egy néhányan még mindig szeretünk, és szeretnénk nézni...

Szavazz! Mit gondolsz a havas-jeges túraautó futam ötletéről?
Ez a helyes irány, újítani kell.
 
0% (0 szavazat)
Inkább maradjanak a hagyományos futamoknál.
 
0% (0 szavazat)
Tök mindegy, úgyis megnézem.
 
0% (0 szavazat)
Tök mindegy, úgysem fogom megnézni.
 
0% (0 szavazat)
Összes szavazat: 0
Hozzászólások