WTCC - Eric Néve további fejlődést vár
Eric Néve további fejlődést vár
Fotó: WTCC Media

Eric Néve további fejlődést vár

LantiLanti
2015/11/04 16:40

A WTCC általános tanácsadója, Eric Néve a TouringCarTimes-nak nyilatkozva kifejtette, véleménye szerint a Volvo érkezése csak az első lépés, és úgy látja, egy komoly növekedési periódus áll az idén 11 éves Túraautó Világbajnokság előtt.

A svájci szakember, aki korábban három egyéni és ugyanannyi gyártói világbajnoki címhez segítette a Chevrolet gyári csapatát, a VB thaiföldi versenyhétvégéjén nyilatkozott a brit honlapnak.

Kifejtette, nem jöttek be azok a félelmek, amelyek szerint a Citroën egyeduralma elriasztja a többi gyártót a WTCC-től, erre bizonyíték a Volvo érkezése, és az is, hogy a bajnokság további gyártókkal folytat tárgyalásokat.

2009 után először jövőre ismét négy gyári istálló alkotja majd a világbajnokság mezőnyét, a Citroën és a Volvo mellett a Honda és a Lada is hivatalos csapattal vesz észt a 2016-os pontvadászatban. Akkor a BMW, a SEAT, a Chevrolet és a Lada képviseltette magát.

"A WTCC mind műszaki, mind sportszakmai szempontból fejlődni tudott az elmúlt néhány évben. Egy újabb erős márka, mint a Volvo, érkezésével pedig további előrelépésre számít. A Volvo évek óta kapcsolatban van velünk, és nagyon fontos nekik ez a projekt" - mondta Néve a TCT-nek.

"Egyelőre nem tudjuk, kik lesznek náluk a versenyzők, de tisztában vannak a bajnokság színvonalával. Remek skandináv pilótáik vannak, de ezzel együtt sem zárnám ki, hogy egy tapasztalt versenyzővel is találkozhatunk majd náluk. Ám ez az ő döntésük."

WTCC_general

Néve szerint a Citroën érkezése és dominanciája nem ártott a WTCC-nek, sőt, bármennyire is furcsán hangzik, bizonyos szempontból még hasznára is volt.

"Úgy látom, jelentősen megemelték a színvonalat. A Volvo érkezése pedig más gyártókat is arra bátoríthat, hogy érdemes beszállni. Több márkával is kapcsolatban vagyunk, és mindannyian pozitívan reagáltak a történtekre. Úgyhogy a svédek is sok pluszt hoznak a sorozatnak."

A fejlettebb de drágább TC1-es szabályok a gyártók tetszését elnyerték, a privát csapatokét és pilótákét viszont kevésbé. A váltás óta olyan nagy WTCC-s hagyományokkal rendelkező istállók tűntek el, mint az Engstler Motorsport, a Wiechers Sport vagy Proteam Racing. Ez egy megoldandó probléma a bajnokság számára.

"Fontos a függetlenek segítése, ez mindig is így volt a WTCC-ben. A Citroën jövőre növeli az ügyfelek számára elérhető autók számát, de ott van a Honda is. Fontos lenne például a NIKA Racinget visszahozni a bajnokságba."

"A Ladánál is vizsgálják az ügyfélautó lehetőségét, de ez leginkább azon múlik, mennyire lesznek versenyképesek. Már megtették az első lépéseket a jó irányba, és biztos vagyok benne, hogy a Vesta is vonzó autó lesz az érdeklődők számára."

Kívülről nézve a WTCC egyik legnagyobb problémája a gyári és a privát csapatok közti érdekellentét. Ha az egyiknek próbálna kedvezni a vezetés, szinte biztos, hogy a másik számára kevésbé szimpatikus döntéseket kéne hozni. Az utóbbi időben sokat töprengtem ezen a kérdésen, és hamarosan tervezek is írni róla egy szösszenetet.

Hozzászólások