WTCC - Engstler TC1-et és német autót szeretne
Engstler TC1-et és német autót szeretne
Fotó: WTCC Media, Mercedes, Opel Motorsport

Engstler TC1-et és német autót szeretne

LantiLanti
2014/06/27 13:49

A WTCC idei legeredményesebb pilótája nem José Maria Lopez de nem is Yvan Muller, hanem Franz Engstler; a BMW 320 TC-vel versenyző veterán már 12 győzelmet szerzett 2014-ben. Tette mindezt a három autóból álló Yokohama kupa mezőnyben (tavalyi TC2T-s autók), ám ez látszólag a legkevésbé sem zavarja, hiszen minden sikert úgy ünnepelt, mintha a gyári Citroeneket verte volna rommá.

Ennek ellenére Engstler papa számára nem a TC2T az életcél, így a háttérben már régóta folynak a tárgyalások TC1-es gyártókkal. Nehezíti a helyzetet, hogy a német csapat emberemlékezet óta BMW-kel versenyez, ám ez az út most minden bizonnyal véget ér.

"Jó lenne a BMW-nél maradni, de ők most nem terveznek a WTCC-vel, inkább a DTM-re és a GT3-as autóra koncentrálnak, valamint a nemrég bemutatott M235i kupás kocsira helyezik a hangsúlyt. Így természetesen felvettük a kapcsolatot más gyártókkal, és vizsgáljuk a lehetőségeket" - mondta Franz Engstler a WTCC Blognak.

A WTCC egyik öreg motorosa szerint a legnagyobb problémát az emelkedő költségek jelentik számukra, hiszen a TC1-es autók árban és fenntartásban is több pénzt visznek el, mint a jól bevált TC2T-s gépek, és különösen a BMW 320TC.

"Remélem, idővel kicsit olcsóbbak lesznek a TC1-es technikák. Ugyan van egy fantasztikus szponzorunk, a Liqui Moly, amely már több mint 20 éve mellettünk áll, ám jelentősen megemelkedtek a kiadások is."

"A csapatunk komoly múlttal rendelkezik a túraautózásban, és idén is remek munkát végez mindenki, de mindenképpen egy olyan gyártóval akarunk megállapodni, amely technikai támogatást is nyújt az autójához" - folytatta a csapatfőnök/pilóta.

Az Autosport értesülése szerint egyébként még nagyon sok irányból nyitott az Engstler Motorsport helyzete, a Liqui Moly kampányának központi üzenete ugyanis a "Made in Germany" szlogennel írható le, így a cég számára fontos lenne, hogy az általa támogatott motorsport programokban is német autók fussanak.

Ez egyrészt jelentheti azt, hogy Engstlerék a WTCC-n kívül is szétnéznek, de azt is, hogy megpróbálnak a világbajnokságra csalni egy német gyártót. Francois Ribeiro, az Eurosport Events motorsport menedzsere néhány napja beszélt arról, hogy reményei szerint a Nordschleifén rendezendő WTCC futam megmozgatja kicsit a német gyárak fantáziáját is.

CLA 45 AMG Racing SeriesA BMW nem mutat érdeklődést, az Audi pedig utoljára a SuperTouring érában épített "valódi" túraautót. A Mercedes már érdekesebb téma, annak idején én is azt írtam a CLA 45 AMG bemutatásakor (ITT), hogy ebből az alapvetően customer car-ból akár még WTCC-s technikát is lehetne faragni, hiszen az autó alap specifikációja megfelel a TC1-nek, csak egy 1.6 turbós motor kell bele. Meg egy rakat pénz hozzá.

“Mi nem szándékozunk rajthoz állni a WTCC-ben. Azt viszont elképzelhetőnek tartjuk, hogy egy megfelelő háttérrel rendelkező privát csapat érdeklődése esetén  WTCC-s változat is épüljön az autóból” - mondta akkor Wolfgang Schattling, a Mercedes kommunikációs igazgatója a Motorsport-Totalnak.

Aztán ott van a Volkswagen. A raliban hihetetlenül eredményesek, és az ott használt technológia egy jelentős részét át lehetne ültetni pályára, lásd Citroen. A VW csoportban viszont eddig a SEAT vitte a túraautós vonalat, és a León Cup Racert elnézve ez valószínűleg így is marad.

Opel_astra_opc_cupUtolsó lehetőségként pedig marad a Opel. A rüsselsheimi márka utoljára a 2000-es évek közepén működtetett nemzetközi motorsport programot, amikor a DTM-ben versenyeztek. Az elmúlt másfél év során viszont újra megindult a mozgolódás, kijött egy ralis Adam, illetve az Astra OPC kupás pályaautó. A Chevrolet márka 2015 végi kivonása utána a GM az Opelt szeretné vezető Európai brandjévé fejleszteni, amihez egy versenyprogram jó marketing hátteret szolgáltathat.

Lehetőségek tehát vannak bőven, konkrétumokkal viszont nem állunk ilyen jól. Azért van egy olyan érzésem, hogy Ribeiro nem csak úgy véletlenül beszélt a német gyártókról.

Hozzászólások