WTCC - Engstler papa ezüstlakodalma
Engstler papa ezüstlakodalma

Engstler papa ezüstlakodalma

LantiLanti
2013/11/06 13:51

Engstler_arc

25 év nagy idő egy kapcsolatban, korunk individualista rohanásában kevesen érik meg az ezüstlakodalmat. Franz Engstler viszont két hét múlva ünnepel, igaz nem élete párjával, hanem a makaói pályával. A november 17-ei verseny (amely egyébként a Makaó GP 60. évfordulója) lesz Engstler papa 25. szereplése a Guia körön.

Ebből az alkalomból az 'fiawtcc.com' oldal egy kis emlékezésre kérte a mezőny korelnökét, aki 52 évesen is kiváló kondiban van, és egyelőre esze ágában sincs felhagyni a versenyzéssel.

"Először 1988-ban álltam rajthoz Makaón, a Forma-3-as nagydíjon, Willi Weber WTS névre hallgató csapatában Joachim Winkelhock társaként. Az volt az első Európán kívüli versenyem, és olyan nevek közé kerültem, mint Jean Alesi, Damon Hill, Eddie Irvine, JJ. Letho, Rickard Rydell és Gabriele Tarquini. Akkor ismerkedtem megy Peter Baumannal a Liqui Molytól, hiszen ő állt a csapatunk mögött, és azóta is kitartóan támogat" - mesélte Engstler papa.

Néhány Forma-3-as szezont követően a német versenyző váltott, és tetőt kért a feje fölé; átült karosszériás autóba. Rendszeres résztvevője lett a makaói túraautó versenyeknek, és kétszer is dobogóra állhatott, 2003-ban második, 2002-ben pedig harmadik lett.

"Ennek ellenére a 2000-es volt a legjobb versenyem. Második lettem az időmérőn és az első futamon is Patrick Huisman mögött. A második verseny rajtját viszont kétszer is megszakították, ami betett a kuplungomnak, és a boxutcából kellett indulnom úgy, hogy a szerelők betoltak. Feljöttem a harmadik helyre, ami az összesítésben egy második pozíciót jelentett volna, de később kizártak, mert a szerelők rácsatlakoztattak egy akkumulátort az autómra, és azzal indították be."

25 év alatt rengeteg élmény gyűlt össze Makaóval kapcsolatban. Van köztük rossz, és van gyönyörű, sőt olyan is, ami alapjaiban változtatta meg Engstler papa életét.

"Évről évre láttam, ahogy város elképesztő sebességgel fejlődik. Jól ismerek minden egyes kanyart, a pálya minden négyzetcentiméterét. Még a helyi kórházat is."

"Emlékszem amikor 2009-ben ott voltam. A 'R-bend' kanyarban történt egy hatalmas baleset, ami versenyt is félbeszakította. Hernandez nekiment a korlátnak, és onnan visszaverődve engem is eltalált. Még az autóban ültem, amikor a sárga zászlók ellenére André Couto belement az összetört autómba. Durva ütközés volt. Mindenem fájt, rengeteg zúzódást szedtem össze, és eltört a kulcscsontom."

"Mégis, valamiért jobban aggódtam az autóm miatt, és folyton azt kérdeztem Kurt Tremltől, a csapatmenedzseremtől, hogy ugye meg tudják javítani a következő szezonra."

"De mint oly sok esetben, akkor is a rossz végül jóra fordult. Kértem Kurttól egy cigit, és azt mondtam neki, ha ma este kiengednek a kórházból, akkor az lesz az utolsó szál. Kiengedtek, és azóta nem gyújtottam rá" - mesélte Engstler.

Az 'ezüstlakodalom' alkalmából Engstler egy teljes felszerelést, azaz egy overállt, egy pár kesztyűt és egy pár cipőt adományoz a Macau Grand Prix múzeumnak.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások