WTCC - Elmondta álláspontját a WTCR kapcsán a Lada Sport vezetője
Elmondta álláspontját a WTCR kapcsán a Lada Sport vezetője

Elmondta álláspontját a WTCR kapcsán a Lada Sport vezetője

Lanti ·
2019/01/23 14:32

Nagyon kevés olyan márka létezik jelenleg, amelynek van teljesen gyári fejlesztésű TCR-autója, de mégsem versenyez vele a Túraautó Világkupán. Szám szerint kettő, az Opel és a Lada. 

Az oroszok korábban jelen volt a WTCC-ben, sőt, futamokat is nyertek az Orecával közösen fejlesztett Lada Vesta TC1-el, ám a 2016-os év végén hirtelen kihúzták a dugót, és visszavonultak az orosz piacra. 

A szemrevaló Vestából azóta TCR-változat is készült, amely azonban gyári színekben kizárólag a hazai túraautó bajnokságban fut.

Az Autosport értesülése szerint a Vesta TCR új kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést kapott, és a régebbi fejlesztésű 2.0 literes motort is lecseréltek egy 1.8 turbósra. Arról az M5Pt kódjelű blokkról van szó, ami Renault Mégane RS-t is hajtja. A szükséges átalakításokat az Oreca végezte a motoron.

A fejlesztések ellenére azonban a Lada Sport vezetőségét továbbra is csak az orosz piac érdekli.

"Való igaz, hogy az autó építésekor a WTCR-re figyeltünk, és felhasználtunk minden tapasztalatot, amit a WTCC-ben szereztünk, de jelenleg nem akarunk visszamenni a nemzetközi arénába. Sokkal fontosabb számunkra, hogy a márkát Oroszországban fejlesszük és népszerűsítsük" - idézi az Autosport Vladislav Nezvankint, a Lada Sport vezetőjét. 
"Ha mi a határokon túl versenyeznénk, ki foglalkozna az itthoni motorsport fejlesztésével? Továbbra is nagyon elégedettek vagyunk azzal a döntéssel, hogy akkor visszatértünk Oroszországba."
"Öt évvel ezelőtt gondok voltak a bajnoksággal és a pályákkal, most viszont nincsenek. Az RSKG-ben (orosz pályabajnokság) már ugyanazok a márkák mennek, mint a WTCR-ben, és sok résztvevő rendelkezik korszerű eszközökkel."
"A riválisaink minden évben előállnak valami újjal, úgyhogy oda kell tennünk magunkat. Már január végén lesz olyan teszünk, ahol össze tudjuk mérni magunkat más márkákkal."

A Lada Sport tehát egyelőre elzárkózik a nemzetközi vizektől, és így valószínűleg a privát Vesták száma sem szökik majd az égbe Európa-szerte. De ahogy nézem, ez jelenleg nem is céljuk. 

Hozzászólások