WTCC - Ehrlacher: pár éve még hajnal 3-kor keltem, hogy lássam őket, most a csapattársaim
Ehrlacher: pár éve még hajnal 3-kor keltem, hogy lássam őket, most a csapattársaim
Fotó: Cyan Racing, fiawtcr.com

Ehrlacher: pár éve még hajnal 3-kor keltem, hogy lássam őket, most a csapattársaim

LantiLanti
2019/01/07 12:55

Sokat változott Yann Ehrlacher élete az elmúlt két évben, a fiatal francia pilótát a 2017-es WTCC szezon előtt szinte alig ismerték nemzetközi szinten, mostanra pedig a Túraautó Világkupa egyik legnagyobb ígéretévé nőtte ki magát.

Két éve Termas-ban futamot nyert a Lada Vesta TC1-el, tavaly pedig remek szezonkezdést produkált a WTCR-ben, 12 futam után vezette az összetettet az All-Inkl.com Münnich Motorsport Hondával. 

A 22 éves francia pilóta pályafutása idén ismét egy nagyot lép előre, hiszen a Lynk & Co gyári pilótája lesz, azaz a Cyan Racing személyében egy világbajnok csapathoz szerződött. Ehrlacher-vel az FIA WTCR hivatalos honlapja készített interjút.

Két éve nemzetközi szinten nem sokan tudtak rólad, most pedig a Lynk & Co és a Cyan Racing versenyzője vagy. Mekkora dolog ez?

"Ez számomra is teljes őrület. Még másfél évvel ezelőtt sem nagyon tudott rólam senki nemzetközi viszonylatban. De két évet eltöltöttem a túraautózásban két profi csapatnál, és máris jött egy ilyen lehetőség, amiért nagyon hálás vagyok a Cyannak."

Szerinted miért téged választott a csapat?

"Tavaly egy nagyon jó autóm volt a Honda személyében, és egy remek csapat, az All-Inkl.com Münnich Motorsport vett körül. Velük meg volt a lehetőségem, hogy pontokat és győzelmeket szerezzek, sőt, a szezon derekán vezessem a bajnokságot. Szerintem ezzel vívtam ki a Cyan bizalmát."

cyan-racing-drivers-2.jpg Fotó: Cyan Racing

Világbajnok csapattársaid lesznek. Ez mekkora segítség?

"A csapat tele van jó mérnökökkel és nagyszerű emberekkel. Mindent úgy raktak össze, hogy a legjobb teljesítményt hozzuk ki. Három világbajnok csapattársam lesz, együtt nyolc győzelmük van, ami óriási. Nekem viszont ez csak a harmadik szezonom lesz, úgyhogy van még mit tanulni tőlük. A lehető legjobb helyen leszek."

Milyenek voltak az első tapasztalatok az Lynk & Co 03 TCR-el?

"Az autó nagyszerű, az üléspozíció és a pilóta elhelyezkedése is kiváló. Most már csak arra van szükség, hogy tapasztalatot és bizalmat építsünk az autóval. Meg kell tanulnunk a különböző folyamatokat, stb., hiszen minden teljesen új számunkra."

Megnyerheted jövőre a bajnokságot?

"Az egyik legjobb eszköz lesz ehhez a kezemben, és az egyik legjobb csapat vesz majd körül, úgyhogy egyértelműen a bajnoki cím a cél. Erősek a csapattársaim, de van még néhány nagyon jó pilóta a mezőnyben. 2018-ban is színvonalas volt a bajnokság, de idén egy új szintre lép majd Farfus, Catsburg és Priaulx visszatérésével."

03718005_JML_1866.jpg

Tavaly az erős kezdés után egy nehéz időszakot éltél át. Ebből merítesz újabb motivációt?

"Tavaly az év második felében hiányzott némi szerencse, belekerültem pár balesetbe, és a motorhiba sem jött jól Japánban. De az időmérős teljesítményem mindig rendben volt. Tavaly egy keveset tanulhattam arról, hogyan kell kezelni a nehéz szituációkat, és ez erősebbé tett. Biztosan nem lesz rajtam nagyobb teher, mert ahogy mondani szoktam, nálam egyedül a gumiban lehet nyomás."

Egy csapatban versenyezhetsz a nagybátyáddal, Yvan Mullerrel. Mit jelent ez számodra?

"Ez volt az egyik érv, amikor a többi lehetőség helyett ezt választottam. Nem a fő érv, hiszen volt még sok más is mellette. Már az is egy szép történet volt, hogy egy bajnokságban versenyeztünk, ez pedig egy újabb lépés. Együtt fogunk dolgozni, tanácsokat fog adni, hiszen egy 25 éves pályafutás áll mögötte, míg én csak öt éve csinálom."
"Jó érzés lesz Yvan és Andy csapattársának lenni, mert amikor gyerek voltam, őket néztem, ahogy egymás ellen harcoltak. Emlékszem, hajnal 3-4 környékén keltem, hogy lássam a makaói finálét, ahol a bajnoki címért csaptak össze."
Hozzászólások