WTCC - Egy srác, akire szerintem érdemes lesz figyelni Makaón
Egy srác, akire szerintem érdemes lesz figyelni Makaón

Egy srác, akire szerintem érdemes lesz figyelni Makaón

Lanti ·
2018/11/14 12:54

Az idei WTCR szezonban eddig őszintén szólva nem sok vizet zavartak a szabadkártyás pilóták; a legnagyobb durranás Nagy Dani volt a Hungaroringen, aki a M1RA színeiben második lett a második futamon.

Rajta kívül Petr Fulín és René Rast nyújtott még figyelemreméltó teljesítményt, a többiek viszont inkább csak a létszámot illetve saját élménytárukat gyarapították. 

Talán nem véletlen, hogy a legutóbbi három fordulón már nem is osztották ki a szabadkártyákat. Annál több jutott viszont a hétvégi makaói versenyre, ahol összesen hat helyi legény csatlakozik a mezőnyhöz. 

És van egy olyan érzésem, hogy akad köztük egy, akire érdemes lesz figyelni, mert ha minden jól alakul, akár igen nagyot is szólhat az WTCR idényzáróján.

André Coutóról van szó, aki talán még a pálya királyánál, Rob Huffnál is jobban ismeri a Circuit de Guiát. 

A lisszaboni születésű, de már négyéves kora óta Makaón élő pilóta elég régen, 1995-ben kezdte a barátkozást a legendás pályával, amikor a Prema színeiben elindult az F3-as nagydíjon, és egyből hatodik lett. Mondok pár nevet az ellenfelek közül: a futamot Ralf Schumacher nyerte, Jarno Trulli és Pedro de la Rosa előtt, Couto pedig megelőzte például Alexander Wurzot. De ott volt a mezőnyben Helio Castroneves és Ralph Firman is. 

Couto a következő négy évben rendre helyet kapott a makaói F3-as mezőnyben, és sosem vallott szégyent. 96-ban nyolcadik, 97-ben ötödik, 98-ban pedig hetedik lett. 

1999-ben úgy tűnt, eljött az ő ideje. Az első futamon másodikként intették le Darren Manning mögött, és a második versenyen is a dobogóért harcolhatott volna, ha nem esik ki már az első körben. Így viszont a szabályok értelmében nem értékelték. A GP-t Manning nyerte egy bizonyos Jenson Button előtt. 

Couto_f3.jpg Fotó: Europress/AFP

Az ezredforduló viszont meghozta a várt áttörést. Couto ismét az Opel Team BSR színeiben indult, és az első futamot nyolc körön keresztül vezette, ám végül második lett Pierre Kaffer mögött. 

A második versenyt a második kockából kezdhette, lerajtolta Kaffert, és onnantól végig vezetve győzött. Mivel Kaffer csak negyedik lett, Couto megnyerte az F3-as Macau Grand Prix-t. Csak érdekességként, abban a mezőnyben ott volt Andy Priaulx, Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Takuma Sato, Gianmaria Burni és Baumgartner Zsolti is. 

Ráadásul ő lett az első, és mindmáig az egyetlen, aki makaói színekben győzött az F3-as GP-n. 

Az átütő sikert követően Couto még két évig próbálkozott a formaautózással (2001 - Formula Nippon, 2002 World Series by Nissan), de kimagasló eredmények híján a túraautózás és a GT felé fordult a figyelme. Éveken át versenyzett a japán Super GT-ben, és 2005-től állandó vendége volt a WTCC-nek.

A Túraautó Világbajnokság nyitotta meg ugyanis számára lehetőséget, hogy ismét rangos, nemzetközi mezőnyben versenyezzen Makaón. 2005-ben egyből nagyot villantott, Andy Priaulx mögött második lett az időmérőn egy Alfa Romeo 156-tal, és a második körben vezető helyről esett ki. A második futamon már nem tudott rajthoz állni.

Couto_alfa.jpg Fotó: WTCC Media

A következő években majdnem mindig ott volt a makaói WTCC futamokon, ám igazán versenyképes technikát nem sikerült szereznie. 2006-ben egy benzines SEAT Leónnal, 2008-ban pedig egy Honda Accord Euro R-el indult. 2009-ben visszatért a Leónhoz, majd a következő szezonban átült a spanyolok dízel autójába. 

A León TDI-vel, majd az 1.6 turbós változattal ismét a pontszerző helyek közelébe került, 2011-ben például a nyolcadik helyről esett ki. Eddigi utolsó évében, 2012-ben a gyengécske SEAT-tal már nem volt képes jó eredményre az időmérőn.  

Most azonban egy egészen új lehetőség nyílik meg előtte, köszönhetően a TCR géposztálynak. Talán sosem volt még ennyire közel ahhoz, olyan autóval indulhasson a WTCC / WTCR-ben, amely teljesítményben nincs messze az élmezőnytől. 

"Boldog vagyok, hogy bemutatkozhatok a WTCR-ben, és a hazai pályámon képviselhetem Makaót. Valószínűleg mindenkinél többet tudok a Guia Circuit-ről, és ebből szeretnék előnyt kovácsolni. Ningbóban már vezettem a MacPro Racing Team Honda Civic-jét, és két futamot is megnyertem a TCR Kínában, ezért bízom benne, hogy hamar meglesz a tempó, és összedobhatok egy jó műsort a mindig lelkes helyi szurkolóknak" - mondta Couto. 

Couto egy Honda Civic Type-R TCR-t vezet a hétvégén, amit a TCR Kína sorozat bajnokcsapata, a MacPro Racing Team készít fel. A pályát nála jobban senki sem ismeri, az autóról tudjuk, hogy versenyképes, és ő is jó formában van, hiszen Ningbóban dupla győzelmet aratott a helyi TCR sorozatban. Már csak a csapatnak és a szerencsének kell felnőnie a feladathoz, hogy nagyot szóljon a dolog. 

Hozzászólások