WTCC - Egy elfáradó dobogó
Egy elfáradó dobogó
Fotó: WTCC Media

Egy elfáradó dobogó

LantiLanti
2014/05/05 11:43

Meggyőződésem: egy újabb dobogótól, de az is lehet, hogy egy újabb győzelemtől fosztott meg bennünket, és legfőképpen Michelisz Norbit valamint a Zengő Motorsportot egy fránya (itt más szavak is eszembe jutottak hirtelen) elfáradó, anyaghibás lengőkar. Ugye milyen kegyetlen tud lenni az autósport, főleg a Hungaroringen?

Nem fogom részletesen elemezgetni a két hungaroringi futamot, főleg azért nem, mert a rajtokat leszámítva kb. nem történt semmi említésre méltó. Mint a lóversenyen, elindultak, aztán ahogy voltak be is futottak. Az autóban ez nyilván sokkal nehezebb volt, bár a második futamot Norbi belülről is unalmasnak nevezte.

Pontosan tudjátok, mennyire semmi értelme 'ha' kezdetű mondatokat faragni autóverseny esetén, de... Ha valaki nyitott szemmel nézte a hungaroringi futamokat, az pontosan tudja, ebben minimum egy dobogó, de kis szerencsével egy győzelem is benne lehetett  volna.

HA, az a szemét lengőkar nem hajlik el, hanem rendesen teszi a dolgát, és leng az egész hétvége során nagy kegyelmében, akkor Norbi szinte biztosan bejutott volna a Q3-ba. Ne legyünk telhetetlenek, mondjuk azt, hogy ott megszerzi az ötödik rajthelyet. Onnan pedig, HA csak fele olyan jól rajtol, mint az első futamon, már dobogón van.

De ha minden összejön, és a második futamon a hatodik helyről indulva tol egy olyan startot, mint tette az elsőn, akkor nyakamat rá, hogy az élen fordul az egyes kanyarban.

Michelisz_loeb_hun

Azt pedig mindenki látta, hogy a szuper széles, aero-érzékeny TC1-es autókkal még az eddiginél is nehezebb előzni a Hungaroringen. Ha egyszer Norbi az élre áll, onnan egy szalmaszálat sem lehetett volna eltolni mellette a pályán, ebben is teljesen biztos vagyok.

De a lengőkar elfáradt, és magával rántotta a pokolba Norbi esélyeit is. Az első futamon a 11. rajtkockából hozott hatodik hely kiváló eredmény. Mondanám, hogy jó volt látni a Michelisz - Loeb csatát, csakhogy ez a meccs nem nagyon létezett, egy-két kivétellel a kilencszeres világbajnok nem került támadási pozícióba.

Sajnos Norbi sem tudta üldözni Mehdi Bennanit, ám a verseny után kiderült, többször is kihagyott a motorja. Az a motor, amit frissen tettek bele az autóba péntek éjjel.

A második versenyen már nem sikerült olyan jól a rajt, a 10. pozícióig tudott előrejönni a magyar pilóta, onnantól pedig kezdődött - ahogy ő fogalmazott - az unalmas vonatozás.

Ne szépítsük, nem voltak jók a hungaroringi futamok, a TC1-es autók szenvedtek a szűk és technikás pályán, tényleg lehetetlen volt előzni, jobban mint eddig (ha egyáltalán van olyan, hogy valami jobban lehetetlen :D). Az első futamot Rob Huff és Hugo Valente meccse még picit feldobta, de egyébként kiülhettünk volna a Déli Pályaudvarra is, vonatokat ott is lát az ember, ingyen...

Huff_thompson_valente

És mégis, akivel csak találkoztam, mindenki boldogan ment haza a Hungaroringről. Egy panaszt sem hallottam, hogy unalmasak voltak a futamok, vagy hogy Norbi nem állt dobogón. Hiszen mégiscsak itthon láthattuk a WTCC mezőnyét, újra hatalmas közönség jött össze, és oltári jó volt a hangulat, és persze ismét találkozhattunk Michelisz Norbival, a Zengő Motorsporttal. Már ezért is megérte...

A többiekről majd egyen-egyenként is írok itt a WTCC Blogon, most csak annyit, hogy a kanyargós pálya, a riválisok fejlődése és a súlykompenzáció végre megtörte a Citroen fojtogató fölényét. Ha ez első futamon nem is, a másodikon már meg lehetett verni a C-Elysée-ket, és remélem, ez így is marad a szezon végéig.

A Chevrolet Cruze motorja még mindig erős, és aero szempontból is hatékony az autó, viszont nem lesznek érdemi fejlesztések a szezon során, így idővel nehezebb lehet a dolguk. A Honda fejlődik, és a most következő kétnapos teszten újabb módosításokat próbálnak majd ki. A Lada viszont egy helyben topog - legalább is a pilóták szerint - és még hosszú az út a versenyképességig.

Az első futam végeredménye:

Hun_r1

A második futam végeredménye:

Hun_r2

Hozzászólások