WTCC - Eddig nem létező lehetőségek nyílnak meg Tassi Attila előtt a gyári szerződéssel
Eddig nem létező lehetőségek nyílnak meg Tassi Attila előtt a gyári szerződéssel
Fotó: Hell Energy Racing

Eddig nem létező lehetőségek nyílnak meg Tassi Attila előtt a gyári szerződéssel

LantiLanti
2019/02/25 17:23

Ismét van magyar gyári versenyzője a Hondának; a japán márka ma hivatalos közleményben jelentette be, hogy 2019-re leigazolták Tassi Attilát, aki a Hell Energy támogatásával a KCMG istállónál versenyez majd a WTCR-ben. 

Órák teltek már el a bejelentés óta, mégis nehezen fogja fel az ember. Még sokan emlékszünk rá, amikor Atika zsizsgő kisgyerekként rohangált a magyar paddockban, és folyton Schiller Zsoltit nyúzta a RCM Motorsport boxában. Most pedig a magyar autósport második gyári támogatott versenyzője. 

Kattints ide, és kövess minket az Instagramon

Éppen ezért rendkívül hálásak vagyunk neki és a Hell Energy csapatának, hogy egy ilyen sűrű időszakban, és egy ennyire fontos bejelentés után elsőként a WTC Blognak beszélt a részletekről.

Meséld el, pontosan hogyan alakult ez az egész történet, hogyan lettél a JAS fejlesztő pilótájából a Honda gyári támogatott versenyzője?

"Az egész 2017-ben kezdődött, amikor a TCR International Series-ben összesített második lettem. Ezek után, a tavalyi évben a JAS Motorsport felkért, hogy legyek a tesztpilótájuk, ami eredményesnek bizonyult, sikerült jó visszajelzéseket adnom az autóról, és a 2018-as szezonban a TCR Europe-ban egész jól szerepeltünk. A tavalyi év vége felé többször szóba került, hogy a JAS szeretné folytatni velem a közös munkát, de engem is meglepetésként ért, amikor idén felkeresett a Honda azzal, hogy lehetőségem lenne a WTCR-ben indulni, ráadásul gyári pilótaként. Sok tárgyalás követte a megkeresést, végül a HELL ENERGY mellém állt idén is, így sikerült megállapodást kötnünk. Még most is alig hiszem el, hogy ma végre bejelentettük a nagy hírt" - mondta Tassi a WTC Blognak. 

52807437_1282617685210603_5904629628751839232_o.jpg

Milyen extra lehetőségekkel jár, hogy gyári támogatott lettél? Voltál vagy mész-e ki szimulátorozni, mikor voltak illetve lesznek tesztjeid? A WTCR mellett máshol is számítanak Rád?

"Egész múlthéten Ázsiában teszteltünk, két napot Ningoban, ami azért volt fontos, mert nekem még ismeretlen volt a pálya, majd két napot Malajziában töltöttünk ezután. Ha minden igaz, szimulátorozások is lesznek, és még legalább három tesztlehetőségünk van, három különböző pályán. Sőt, lehet, hogy idén kipróbálhatom az NSX-et is. Ezen kívül, amikor időm engedi online szimulátoros versenyeken is indulok."

Mit mondtak, mit várnak, mivel lennének elégedett Tőled az első gyári évedben? 

"Nem támasztottak konkrét elvárásokat felém, nincs megszabva, hányadik helyen kell végeznem. A lényeg, hogy ugyanazt a fejlődést kell hoznom, amit az elmúlt években tapasztaltak, és hogy hozzam ki a maximumot magamból."

Anélkül, hogy bármi nem publikusat elárulnál, mennyire hosszú távú a megállapodás a Hondával?

"Egyelőre csak az idei évre szól a szerződésünk, de fennáll a lehetőség a jövőévi együttműködésre is."

44602209_2146320478762779_6479280413117251584_o.jpg

Hogyan áll majd fel a csapatod 2019-ben? Ki lesz a mérnököd, honnan jönnek a szerelőid, mennyit ismersz közülük? Alakult-e már ki bármilyen kapcsolat közted és Tiago között?

"A JAS szerelői dolgoznak velem idén is. A csapat felállását még nem egészen tudom, de többségüket már ismerem, viszont még nem tudom, hogy lesznek felosztva köztem, és a csapattársam, Tiago Monteiro között."
"Tiagóval már tavaly is jóban voltunk, többször beszélgettünk, de nyilván most, hogy egy csapatba kerültünk, így még többet fogunk. A múlthét a tesztelések során volt lehetőségünk jobban megismerkedni, nagyon sokat hülyéskedtünk és hasznosan töltöttük az időt a pályán és azon kívül is. Nagyon jó a csapat és hangulat, mindenki 100%-ot nyújt."

Mit tudunk az autóról? Vadiúj kasztnit kapsz, vagy a tavalyit viszi tovább a KCMG? 

"Teljesen ugyanazzal az autóval fogok versenyezni, amivel tavaly is mentem."

52771886_10156101087052039_5086650311204929536_o.jpg

Milyen gyakorlatilag ugyanoda kerülni, ahonnan Michelisz Norbi gyári pályája is indult? 

"Nagyon megtisztelő, hogy úgymond Norbi nyomdokaiba léphetek! Soha nem gondoltam volna, hogy 19 évesen majd ilyen helyzetben leszek, de tisztában vagyok vele, hogy ez mekkora lehetőség. Nagy mázlista vagyok, hogy mellettem áll egy ilyen szponzor, mint a HELL ENERGY. Ha ők nincsenek, ez az álom se teljesülhetett volna be. Persze innentől minden rajtam múlik, úgyhogy minden bele fogok adni, hogy minél jobb legyek."

Mit gondolsz arról az ugrásról, hogy a TCR Európa-kupa után hirtelen minden idők egyik legerősebb túraautós mezőnyébe kerültél? 

"Még fel se fogtam igazán. Úgy hallottam, én vagyok az első tinédzser a WTCR történetében, ami nem kis dolog. Nagyon örülök ennek a lehetőségnek. Már tavaly is az volt a cél, hogy idén a WTCR-ben menjek, aztán ahogy a tél folyamán egymás után jöttek az újabb és újabb infók, hogy milyen pilóták kerültek be a sorozatba, még inkább motivált lettem; úgy éreztem, nincs más lehetőségünk, mindent bele kell adnunk, hogy sikerüljön bejutni a WTCR-be, mert szerintem rengeteget fogok tanulni a versenytársaktól. Nagyon várom már az első versenyt."

09 Attila Tassi_129.JPG

A Hyundait ismerve, és a Lynk & Co eddigi vehemenciáját látva a Hondánál hogyan látják a saját esélyeiket? 

"Igen, tudjuk, hogy a Hyundai tavaly nagyon-nagyon erős volt, és biztos, hogy ez idén is így lesz. A Lynk & Co-tól sem kell mást várni szerintem. Mindenesetre pozitívan állunk a dolgokhoz és úgy érzem, nagyon ütőképes autót raktak össze idénre is a Hondások. Sok esélyünk lesz jó eredményeket elérni, bár ahhoz ugye szerencse is kell. Majd ha meg lesz a végleges BoP, jobban fogjuk látni, hogy mik az esélyek" - zárta Tassi.

Az interjú elkészítésében Tóth Liliana volt segítségünkre, amit ezúton is elvtársi szeretettel köszönünk. :) 

Hozzászólások