WTCC - Drasztikus költségcsökkentés jön a WTCR-ben, kevesebb időmérő, futam és gumi lesz
Drasztikus költségcsökkentés jön a WTCR-ben, kevesebb időmérő, futam és gumi lesz
Fotó: fiawtcr.com

Drasztikus költségcsökkentés jön a WTCR-ben, kevesebb időmérő, futam és gumi lesz

LantiLanti
2020/02/18 23:55

Komoly költségcsökkentő intézkedéseket jelentett ma be a Túraautó Világkupa; a megváltozott piaci körülmények miatt az idei évben a tavalyinál kevesebb időmérőt és futamot rendeznek majd.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy visszatérnek a WTCC-ben megszokott rendszerhez, azaz az eddigi három helyett csak kettő futamból állnak a versenyhétvégék, és kettő helyett egy kvalifikációt bonyolítanak le. Szintén a spórolás jegyében idén minden fordulót kétnaposra rövidítenek. 

A közlemény szerint erre azért van szükség, mert bár az elmúlt években a WTCR komoly sikertörténetet írt, a győzelemért folyó küzdelemben egyre jobban elszabadultak a költségek, ami most már fenntarthatatlan. 

Az új rendszerben a szabadedzések után szombaton rendezik majd az időmérőt, ami a megszokott háromrészes lesz. A versenyek vasárnapra kerülnek, az első futam lesz a fordított rajtrácsos, a második pedig a normál. Utóbbi a Nordschleifét leszámítva három körrel tovább tart majd. 

Érdekes kérdés, hogy mi lesz így a súlykompenzációval? A tervek szerint 2020-ban csak az időmérők eredménye számított volna bele, ám ezt még a két kvalifikációs rendszerhez találták ki. Erről nincs szó a sajtóközleményben.

c2767639913e8ab255e78447fd21435b.jpg

Az Eurosport Events egyéb módon is igyekszik csökkenteni a csapatok kiadásait. Fenntartják a személyzet létszámának korlátozását, egy kétautós csapatnál maximum 12, egy háromautósnál (ezek szerint ezt is engedélyezik) pedig legfeljebb 18 fő lehet a létszám, ám összesen tízen kapnak karszalagot, azaz ennyien dolgozhatnak az autón. 

Csökken az egy hétvégén felhasználható új gumik mennyisége is. Az idénynyitón 22 helyett 18 darab új Goodyear-t kapnak a csapatok, onnantól kezdve pedig az eddigi 18 helyett csak 12-t vehetnek. A promóter emellett felállított egy munkacsoportot, amely további takarékossági intézkedéseken fog dolgozni. Ezekről az év folyamán kapunk híreket. 

"Határozott lépéseket tettünk, hogy megvédjük a WTCR-t, hogy megőrizzük egy erős bajnokságnak minden résztvevő, a szurkolók és a média számára. Illetve, hogy továbbra is vonzó és elérhető legyen újabb privát csapatoknak, amelyek szeretnék próbára tenni magukat a TCR legmagasabb szintjén" - fogalmazott Francois Ribeiro, a WTCR vezetője. 
"A költségek elérték a fenntarthatatlan szintet, és a koronavírus is rossz a hatással van a nemzetközi gazdaságra, ezért felgyorsítottuk pár takarékossági intézkedés bevezetését, amit a csapatokkal és az FIA-val közösen dolgoztunk ki."

568321276fb8517ff978e412fa18bc0a.jpg

"Ezek sajnos kényszer intézkedések, amiket nem kellemes meghozni, de felelősségteljesen kell tovább menni. Viszont promóterként az Eurosport Events nem engedi, hogy a közvetítések és a marketing erőfeszítések szintje csökkenjen, hogy megvédjük azt az értéket, amit a szurkolóknak és a támogatóknak adunk."

Hogy valójában miért kell takarékoskodni? A dolog pofonegyszerű, és már hónapok óta beszélünk róla. A WTCR rendszerét és árazását a gyári támogatott csapatokhoz mérve lőtték be. Ám az autóipart érő komoly változások miatt egyre kevesebb cég ad pénzt, így az elmúlt két évben virágzó üzleti modell mostanra bizonytalanná vált. 

A WTCR-nek a gyári pénzen futó projektek mellett újra elérhetővé kell válnia a független csapatok számára, hiszen ma már jól látszik, hogy idén nem lesz 26, de még 20 gyárilag finanszírozott autó sem a mezőnyben. A költségcsökkentéssel a hiányzó helyeket próbálják betölteni a rajtlistán.

Az autóipar, és hozzá kapcsolódóan az autósport, komoly változásokon esik át, ezért izgalmas hónapok elé nézünk. A WTCR 2020-as rajtlistája fontos indikátor lesz, hogy milyen jövőre számíthatnak a nemzetközi szintű benzines bajnokságok.  

Hozzászólások