WTCC - Defektügy

Defektügy

LantiLanti
2012/05/23 15:16

Ritka vendég a WTCC-ben defekt, a Salzburgringen viszont egy fél évre is elegendőt láttunk. A második futamon három SEAT-nak és mind az öt Chevrolet-nek jutott egy, aminek köszönhetően a Stefano D'Aste megszerezte első vb-s győzelmét. De vajon mik lehetnek az okok?

Yvan Muller már a hétvége előtt figyelmeztetett, hogy a gyors jobbos kanyarok miatt extrém terhelésnek lesznek kitéve a bal első gumik, de legtöbben úgy voltunk ezzel, mint a tanmesében a pásztorfiúval, aki túl sokszor kiáltott farkast. Pedig most igaza lett.

"Nem tudom, mi történhetett, hiszen még a verseny elején jártunk csak, és az első futamon nem volt semmi gond. Talán rámentem valami törmelékre. Jó nagy csattanás volt" - nyilatkozta Menu, akit 200 km/h körüli tempónál hagyta cserben a bal első Yokohama.

Menut MacDowall követte, a szó szoros értelmében, az ugyanis pont ugyanott esett le a pályáról, ahol a svájci autója állt. A biztonsági autó viszont nem jött, amit a chevysek a verseny után szóvá is tettek, és ha őszinték akarunk lenni, van némi igazság a dologban. De maradjunk defekt kérdésnél.

A bamboost Monteiro, majd a két Lukoil SEAT, Tarquini és Dudukalo követte a defektlistán, a végén pedig az élen álló chevrolet-s páros, Muller és Huff járt pórul.

"Azt gondoltuk, hogy már megcsináltuk a házi feladatot, mivel készültünk arra, hogy gond lehet a bal első gumikkal. Az időmérő rendben volt, akárcsak az első futam. Ott talán a biztonsági autós etap segített, hiszen ilyen nem volt a Q2-ben" - gondolkodott hangosan a futam után Eric Néve, a Chevrolet csapat vezetője.

"A pilótáink arról számoltak be, hogy egyszer csak 'bang', szétmentek a gumik. Alain komolyat esett, Huff viszont egy kicsit szerencsésebb volt mint Yvan, hiszen ő az utolsó kanyarban kapott defektet, Muller viszont kicsivel korábban. Talán túl magabiztosak voltunk a hétvége során, hiszen nem merült fel semmilyen figyelmeztető jel" - gyakorolt önkritikát Néve.

Rob Huff szerint is csak a safety car tehetett arról, hogy az első futamon nem jöttek elő a sorozatos defektek.

"Szerintem az egyetlen különbség a két verseny között az volt, hogy a gumik kaptak két-három kör pihenőt az első futam közepén" - magyarázta az angol.

A Ford volt az egyetlen olyan elsőkerekes márka, amely megúszta defekt nélkül, ezt pedig - bármilyen furcsán is hangzik - tapasztalatlanságuknak köszönhetik.

"Nem dolgoztatjuk keményen a gumikat, mivel mi egyelőre tanulási fázisban vagyunk. Mindig a Yokohama által ajánlott guminyomást használjuk, mivel nem rendelkezünk elég tapasztalattal ahhoz, hogy elkezdjünk okoskodni" - nyilatkozta Alan Cole, az Arena Motorsport csapatmenedzsere.

Egy szó mint száz, valószínűleg az első versenyt sem bírták volna ki a gumik, ha nincs a biztonsági autó, bár teljes biztonsággal azért nem állíthatjuk ezt. Viszont a sok hasztalan reménykedés után most először látszott teljesen világosan, hogy mennyivel jobban bánik a gumikkal a hátsókerekes BMW 320 TC, most először kovácsolhattak ebből látványos előnyt a német márkával versenyző csapatok. És ami megtörtént Salzburgban, megtörténhet később is.

"Kicsit aggódom Portimao miatt, hiszen ott is van három elég tempós jobbkanyar, az utolsó pedig meglehetősen hosszú. Az igaz, hogy már jártunk ott, de volt is defektünk" - zárta Néve.

Elképzelhető tehát, hogy Portugáliában egy kicsit kevésbé agresszív beállításokkal mennek majd a Chevyk, de ettől még biztosan nem kerülnek majd azonos szintre a privát csapatokkal.

Hozzászólások