WTCC - Csak kicsit lett erősebb a Honda
Csak kicsit lett erősebb a Honda

Csak kicsit lett erősebb a Honda

LantiLanti
2013/05/21 12:45

Monteiro_aut_honda

Nehéz hétvégét zárt a Salzburgringen a gyári Castrol Honda csapat, bár ez nem jelenthetett nagy meglepetést számukra, hiszen előzetesen mindenki sejtette, hogy a Civic hátrányban lesz a Chevrolet-vel és talán a legjobb SEAT-okkal szemben is.

A félelmek pedig valóra váltak, a hosszú egyenes végén a Honda 5-6 km/h-val lassabb volt a Cruze-nál és a Leónnál, de jobb pillanataiban még a Lada Granta is elverte őket. Mindezt csak tetézte, hogy az időmérő után a technikai ellenőrzésen kiszúrták, hogy a Civic szárnyprofilja nem felel meg a szabályoknak, és mindhárom autót a mezőny végére zavarták.

Az első futam így az óvatos felzárkózásról szólt, amit sikeresen teljesítettek a versenyzők, Gabriele Tarquinit 12.-ként, Tiago Monteirot 13.-ként intették le.

A második versenyen viszont a negyedik és az ötödik kockából indulhattak a gyári Hondák, ám az ellenfelek erőfölénye miatt lecsúsztak a dobogóról. Tarquinit az elején többen is megelőzték, onnantól kezdve pedig Rob Huffal csatázott, és megvédte a hetedik helyet. Monteiro sokáig tartotta magát a harmadik pozícióban, ám Yvan Mullerrel szemben esélytelen volt, végül negyedik lett, ami a körülmények ismeretében nem rossz.

A Honda hangulatát a privát autóval versenyző Michelisz Norbert javíthatta kicsivel, Ő ugyanis a második futamon dobogóra állhatott, harmadik lett, és a verseny elején néhány kanyar erejéig még vezetett is.

"Tovább kell harcolnunk a pontokért és a jó helyezésekért. Még sok van hátra az idei szezonból, és az nyilvánvaló, hogy egy ilyen kemény bajnokságban semmit nem adnak könnyen. De ettől világbajnokság" - mondta Monteiro.

Tarquininek még nehezebben volt valami pozitívumot találni a salzburgi hétvégében, főleg, mivel riválisa remekelt, Muller 80 pontra növelte előnyét az összetettben.

"A második futamon keményen kellett dolgoznom, hogy tartsam a helyezésem, és sajnos nem is mindig sikerült. De legalább egyben hazahoztam a kocsit, és így lesz lehetőségünk tesztelni egyet a júniusi moszkvai forduló előtt" - tette hozzá az olasz.

A Honda motortervezője sem volt boldog, bár beismerte, nagyjából erre számítottak.

"Nehéz hétvége volt, de körülbelül az történt, amire számítottunk. Minimális fejlődést sikerült ugyan elérnünk az egyenesben, de tovább kell dolgoznunk a turbó finomításán és a gyújtásvezérlésen. Illetve szeretnénk aerodinamikai fejlesztésekkel is előállni" - mondta Horiucsi Daiszuke.

Fotó: WTCC Media

Hozzászólások