WTCC - Coronel megfontolja a TC3-as váltást
Coronel megfontolja a TC3-as váltást
Fotó: WTCC Media

Coronel megfontolja a TC3-as váltást

LantiLanti
2014/07/22 19:20

Régen beszéltünk már Tom Coronel barátunkkal, és mivel van még hátra egy kevés idő a termasi WTCC futamig, úgy döntöttem, megkérdezem őt a Túraautó Világbajnokságot és a saját pályafutását érintő legfontosabb témákról.

A holland fenegyerek jelenleg hatodik a bajnokságban a három gyári Citroen és a két gyári Honda mögött, amin még szívesen kozmetikázna a hátrelévő öt forduló során. A VB-t még mindig túl drágának találja, ezért fontolóra veszi a váltást Marcello Lotti új TC3-as sorozatára. Jöjjenek Tom kapitány válaszai:

Mik a céljaid a hátralévő futamokra? Szerinted meg lehet még fogni a gyári Hondákat?

"Nagyon jó lenne ismét bekerülni az első ötbe, ahol két évvel ezelőtt már jártam. Ehhez természetesen meg kellene vernem az egyik gyári Hondát, ami nem lesz könnyű, hiszen bizonyára nem ültek tétlenül a nyári szünetben, és próbáltak javítani ezt-azt az autójukon" - mondta Coronel a WTCC Blognak.

Ha már itt tartunk, a Chevrolet-n lesz valamilyen fejlesztés?

"Nem, ennek 0,0% az esélye."

CORONEL_chevy_spa

A Chevy 2015 végén kivonul Európából. Hallottál valamit arról, hogy mi lesz a Cruze-ok sorsa azután?

"Sok konkrétum hozzám sem jutott el eddig, de úgy tudom, az RML eredetileg három évre kötelezte el magát az autóval."

Mesélj nekünk egy kicsit a TC1-es autóról. A korábbi várakozásaidhoz képest jobb vagy rosszabb a vezetési élmény?

"Sokkal jobb. Előzetesen is tudtam, hogy a nagyobb motorerő és a szélesebb gumik miatt élvezetesebb lesz menni az új autókkal, de még a saját várakozásaimat is felülmúlt a vezetés és a versenyzés élménye a TC1-es kocsikkal. Egyetlen baj van velük: rettenetesen drágák. Ha ez így marad, a jövőben csak a nagyon gazdag emberek bajnoksága lesz a WTCC."

Jó is, hogy ezt szóba hozod. Marcello Lotti nemrég bejelentette a TC3 International Series indítását, amely költséghatékonynak tűnik. Foglalkoztat a váltás?

"Igen, és az új sorozat más privát versenyzőket és csapatokat is elvonhat a WTCC-től. Egyszerűen azért, mert olcsóbbnak ígérkezik. Ami még örömteli hír, hogy új embereket vonzhat be a túraautósportba a nemzetközi porondról" - zárta Coronel.

Ha a találgatásaink jók, és a BMW tényleg épít TC3-as változatot a 235i-ből, úgy Coronel ismét hátsókerék hajtású autót vezethetne, amit nagyon megszeretett a ROAL Motorsportnál töltött BMW-s évek során.

Hozzászólások