WTCC - Coronel, és a folyómeder pingpong feltalálása
Coronel, és a folyómeder pingpong feltalálása
Fotó: Maxxis Dakar Team

Coronel, és a folyómeder pingpong feltalálása

LantiLanti
2019/01/10 11:39

331 kilométer kőkemény, vagy inkább 'homoklaza' szelektív várt a Dakar Rali résztvevőire a harmadik nap során, ahol igen sokan ledobták a horgonyt egy időre. Előkerültek a trepnik és az ásók, ahogy a versenyzők megpróbálták kibányászni a technikát a homokból.

Tom és Tim Coronel ellenben szinte repült a dűnék és a kövek fölött, aminek köszönhetően eddigi legjobb eredményüket érték el az átépített Jefferies Dakar buggyval: a szakaszt a 17. helyen zárták, az összetettben pedig feljöttek 23-nak. 

"A szelektív első fele nagyon nehéz volt, ismét sok óriási dűnével. Mi azonban okosan mentünk át rajtuk, a tetőn mindig megálltunk kicsit, és megnéztük, lent mit csinálnak a többiek. Úgy nézet ki a sivatag, mint egy csatatér, rengeteg ellenfelünk elakadt a homokban. Mi viszont simán megelőztük őket balról, és mentünk tovább" - mesélte Tim.

A szakasz vége fele aztán kicsit meglakatolták az autót.

"Miután lejöttünk a dűnéről, belekerültünk egy kiszáradt folyómederbe, ahova nem kellett volna. Nem volt elég széles az autónkhoz, de én ennek ellenére toltam neki. Úgy pattogtunk egyik faltól a másikig, mint a pingpong labda. 500 méter után szerencsére sikerült kikeverednünk."

Az utolsó 30 kilométerre még jutott egy defekt, de így furán érezhették magukat a táborba érkezve.

"Ez megint nem egy Coroneles nap volt. Alap esetben a sivatagban szoktunk éjszakázni, egymást szokták érni a problémák, és hosszú órákat szoktunk dolgozni. De egyelőre semmi ilyesmi" - mondta nevetve Tom.
"Kétszer majdnem elakadtunk egy dűnén, de Tim okos volt, és inkább lefordult róla. Megtaláltunk egy nagyon jó ritmust, az autó pedig hiba nélkül működik."

347__dk19_victoreleuterio_030800.jpg

A szakaszt Stephane Peterhansel nyerte a Minivel, az összetettben pedig Nasser Al-Attiyah áll az élen. A nap vesztese a címvédő Carlos Sainz volt, aki az elején eltörte a bal első felfüggesztést, és több mint 4 óra hátrányt szedett össze. A listavezető Giniel de Villiers is elkapált, neki már négy és fél óra a lemaradása. 

Szalay Balázs és Bunkoczi László a 41. helyen ért be az Opel Grandland X-szel, az összetettben pedig a 28. helyen állnak. Nem volt egyszerű napjuk.

„A sziklák ma nem voltak a barátaink, az biztos – háromszor is borsot törtek az orrom alá. Az első komolyabb dűnesornál az egyik homokdomb tetején átbuktattam az autót, és éreztem, hogy a kocsi alatt egy szikla van, mert azon pont megakadt" - mesélte Szalay a dakar.hu-n.

49292707_2105590696146620_5856546825628024832_o.jpg Fotó: Opel Dakar Team

"Fel kellett emelni a Grandland X-et, s kiszedni alóla a sziklát, ami eltartott egy darabig, ráadásul közben az egyik side by side buggy a kerekével nekicsúszott Lacinak, aki ült a keréknél. Szerencsére nem lett nagyobb baj, mentünk tovább, majd néhány kilométerrel később egy éles kő kivágta a bal hátsó abroncsot, azt kicseréltük, de a neheze csak ezután jött, mert a porban nem láttunk semmit és egy szikla kiütötte az első futóművünket."
"Kiszálltunk, megnéztük, csóváltuk a fejünket, és elvergődtünk valahogy a CP2-ig, ahol Darázsi Zsolt ránézett, és azt mondta, hogy kibírja. Akkor gázt adtunk megint. A kerekek összevissza állnak, és billeg az autó, de itt vagyunk a célban, és ez a lényeg.”

A motorosok között a sérülten versenyző Gyenes Emmanuel a szakaszon 51. lett, az összetettben pedig az 52. helyen áll. 

Hozzászólások